Viser resultatene 1 til 14 av 14

Tråd: H.e.l.p!!! :-)

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    08-2005
    Alder
    31

Smile H.e.l.p!!! :-)

x
    xx
    xxx

dr. fatkins tjeh sin avatar
    Ble medlem
    07-2004
    Alder
    41
    Hei og velkommen!

Hvor høy/tung er du? Hva spiste du og hvordan trente du før du justerte?
    --tjeh
    Confirmation Bias - Hvis du mener du ser ting klart, har du ikke sett godt nok etter.

Judge, Jury & Executioner wannabeROCKY sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    29
    Virket ikke som mange kcal i det kostprogrammet ditt, + at timingen på de skurret litt. F.eks får ikke huet mye energi å starte dagen med når du spiser salat til frokost.

Her er et forslag på en diett som jeg har mer tro på
    (angående tallene i () etter hvert måltid så er det første tallet antall Kcal, det andre antall karbohydrater, det tredje antall proteiner og det fjerde antall fett)

Frokost:
    50g havregryn
    2dl skummet melk
    1 egg (kokt)
    1 glass appelsinjuice(usukret)
    1 multivitamin&mineral
    2 omega3 kapsler (de dagene det ikke er Laks til middag)
    1ts rapsolje/olivenolje

= 450kcal, 62.67 (54%) 21.58 (19%) 14.46 (28%)

Lunsj:
    2(100g) grovbrødskiver
    45g skinke (ca 3-4 skinkeskiver?)
    20g lettost (ca 2 osteskiver)
    0,33L vann

=350.6kcal, 39.24 (45%) 24.76(28%) 10.51 (27%)

Mellommåltid 1:
    60g tunfisk (ca 1/2 boks)
    Isbergsalat (ubegrenset)
    1ss rapsolje/olivenolje
    0,33L vann

=164.4kcal 1.1 (3%) 15.7(38%) 10.92(59%)

Middag:
    100g kjøtt( fjærkre(kyllingfilet) ELLER fisk(laks))
    50g ris (basmati ris)
    Litt Grønsaksblanding (Er så lite kcal at det ikke telles )
    0,33L vann
    1ts rapsolje/olivenolje

= 335.2kcal ELLER 401.2kcal, 39.35 (48%) 25.05(30%) 8.3(22%) ELLER 39.35(40%) 21.95(22%) 17.2(38%)

Mellommåltid 2:
    60g tunfisk (ca 1/2 boks)
    Isbergsalat (ubegrenset)
    1ss rapsolje/olivenolje
    0,33L vann

=164.4kcal 1.1 (3%) 15.7(38%) 10.92(59%)

Kvelds:
    30g proteinshake
    1ss rapsolje/olivenolje
    0,33L vann

=200kcal <1 24.6 (70%) 10 (30%)

Totalt kcal: 1665 ELLER 1731

Totalt Karbohydrat gram: ca 144 43%

Totalt Protein gram: ca 125 37%

Totalt Fett gram: ca 70 20%

Dessuten må du ikke basere deg på kun det vekten viser, du kan ha blitt i, hva skal jeg kalle det, fastere form selv om vekten står stille. Det har med muskel/fett forholdet. Muskler veier nesten dobbelt så mye som fett. Det har mye med når på dagen du veier deg også da dette kan svinge flere kg alt ettersom hva man har spist o.l. Mål vekten i nettoen på morningen før frokost og etter tolaettbesøk, da får du det riktige tallet.
    Let me tell you something you already know. The world aint all sunshine and rainbows. Its a very mean and nasty place and I dont care how tough you are it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

---------not---------------- SCPlayer sin avatar
    Ble medlem
    01-2005
    Alder
    28
    Tenkte jeg skulle sette opp et diett-forslag til deg, men WBRocky har jo
    satt opp et som er mye bedre enn det jeg kunne ha klart....
    -Ellers så må du huske på det at hvis kroppen din er vant til mye spinning, så er ikke det den beste Cardio for deg. Ville ha prøvd andre ting, hvis du liker sal-timer så kan du jo ta noen harde Aerobictimer/ BodyPump etc.
    -Test litt forskjellig, det hjelper også på motivasjon....

SCP

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    08-2005
    Alder
    26
    Takk for bra diett-forslag wannabeROCKY!
    Kommer godt med!

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    08-2005
    Alder
    31
    Sitat Opprinnelig skrevet av tjeh
    Hei og velkommen!

Hvor høy/tung er du? Hva spiste du og hvordan trente du før du justerte?
    Takk for det! :-)
    Før jeg la om spiste jeg ganske mye junk, også er... eh... var jeg sukkerslave da! Syklet mye i det daglige, men ikke annen organisert trening.

Jeg er 168 cm og veier 72 kilo...

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    08-2005
    Alder
    31
    wannabeROCKY!!!
    Tusen takk for forslag! Jeg skal prøve å putte inn forslagene dine på forskjellige dager, og på den måten variere litt mer!
    Forøvrig så spiser jeg ikke salat til frokost hver dag da!! Men av og til. Det går mye i yoghurt, frukt og brød med kalkun eller skinke her!

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    08-2005
    Alder
    31
    Sitat Opprinnelig skrevet av SCPlayer
    -Ellers så må du huske på det at hvis kroppen din er vant til mye spinning, så er ikke det den beste Cardio for deg. Ville ha prøvd andre ting, hvis du liker sal-timer så kan du jo ta noen harde Aerobictimer/ BodyPump etc.
    -Test litt forskjellig, det hjelper også på motivasjon....

SCP
    Vel, jeg hater sal-timer da... for jeg er ikke så veldig god på det! Men tenkte å begynne med pilates... eller kanskje core!

Men helt enig at variasjon hjelper på motivasjonen!!!

Amor fati Avsluttet brukerkonto sin avatar
    Ble medlem
    10-2004
    Hvis jeg var deg ville jeg ha fortsatt med trening og et moderat og sunt kosthold. Er redd det er lett å falle tilbake til dårlige vaner hvis opplegget er for ambisiøst. Gi deg tid,da er sjansen best for å lykkes.Tren ,men ikke panikktren. Siden du er innom dette forumet kan jeg ikke la være med å anbefale deg styrketrening i kombinasjon med kardio. Muskler brenner mer fett og du blir stram og fin. Virker som du er på rett vei.

Snusmumrikken kira sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    168 cm og 72 kg, det er nøyaktig det jeg lå på når jeg startet. Hehe, har høyden ennå da, ikk emistet noe den veien ennå heldigvis.

Diettforslaget fra wannabeRocky var gull! Han fortjener absolutt lovord for det!!
    Ihvertfall frokosten burde du prøve å jobbe inn!
    Så kan du heller justere ned dietten når det flater seg ut.

Hva er målet ditt da? Nå er vi alle forskjellige, men hva tror du at "rammevekta" di kommer til å være. Er du lik meg i kroppen så vil vel 60-65 være et greit mål i første omgang, men det kommer jo også litt an på hvor mye styrke du trener.

Kjører du spinning før eller etter frokost? Og hvor lenge? Det som funka toppers for meg, og som fortsatt fungerer er å gå tur om morgenen, i et passe raskt tempo. Går en time-halvannen før frokost, det eneste jeg putter i meg er noen omega 3 og masse vann. Så hjem til havregrøt!

Trener du bare spinning?
    Team Valhall

Pro Gym Grenland

--------------------------------------
    ***Semper Fi***
    --------------------------------------

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    08-2005
    Alder
    31
    Heisann!!
    En liten stund siden siste innlegg nå, og endelig har ting begynt å skje :-) Det er jeg så glad for! Vekta viste 69,3 idag, og jeg har fortsatt motivasjonen!
    Gjorde noen endringer kostmessig, blandet litt fra forslagene til wannabeRocky med noen av mine egne, og fant endel bra oppskrifter. Det smaker godt å bytte litt på av og til!
    Rammevekt? Aner ikke. Har veid litt for mye i mange år, så vanskelig å se for seg noe annet liksom.. :-) Vet ikke hva (eller hvem!!) som skjuler seg under fettet.
    Inntil nå har jeg trent spinning inne og syklet mye ute. Gjør også noen magetreninger i uken, men klarer ikke helt å ta det seriøst dessverre.
    Har bestemt meg for å legge inn litt styrke da, men det blir foreløpig bare hjemmetrening. Har stang, manualstenger, og vekter opptil 30 kilo. Er det noen absolutt basic øvelser jeg burde ha med? Er ganske grønn på dette....

Håper alle får en topp helg!!

Supermod altitude sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    42
    Bra innsats! Litt styrketrening vil sikkert også gi deg god effekt i tillegg til kardio.
    Husk også å se i speilet og ikke bare på vekta. Trener du og får mer muskler vil de veie mer enn fett så det er ikke bare kg du bør se på. Dessuten er det å føle seg bra like viktig som ren fokus på vekt. Lykke til videre.

Littlefield
    Ble medlem
    04-2005
    har ikke ønsket deg velkommen VELKOMMEN!

Littlefield
    Ble medlem
    04-2005
    du er to cm lavere enn meg og veier omtrent det samme jeg er 1.70 og veier 68 kg. følg de kostholdsrådene som er gitt her.. for det du skrev i begynnelsen av tråden virket veldi tynt.. trener du mye , trenger kroppen også mye å gå på ! det kostholdet ditt ville ha tatt knekken på deg til slutt! lykke til!

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.