Med tanke på å skåne korsrygg og knærne mest mulig er vel hacksquaten den beste maskinen du kan bruke?
Med tanke på å skåne korsrygg og knærne mest mulig er vel hacksquaten den beste maskinen du kan bruke?

Personlig så liker jeg ikke den øvelsen, får ett unaturlig trykk i korsryggen(føler mere trykk i korsryggen enn i låra)
Synes apparatet er knall, jeg føler det omvendte av julenissen. Beinpressen er mye værre for korsryggen synes jeg.
NORKOST
Hann var sær á leikvøllum
Imillum manna herjar
Rívur upp eikikelvi stór
Hann lemjir summar til heljar
beinpress er veldig ille for korsryggen viss du tar negativen for langt, du skal stoppe ganske tidlig.. Så derfor er beinpress bevegelsen veldig kort, og i midt tilfelle så var det ikke særlig bra for knærne.
Med hacksquats føler jeg at jeg kan gå Ass to the grass uten å belaste korsryggen. Og såvidt jeg vet så belaster man heller ikke knærne så masse når man tar ATG.
Så snart knærne mine er gode igjen så vil jeg prøve å dedikere all beintrening til hacksquats hvis ingen har noen innvendinger på at det kan være dårlig for knærne eller lignende.
"Torque" (la oss si belastning på norsk), er nok ganske stor på hack squat. Kneet kommer veldig langt foran tærne på denne øvelsen. Dette er ikke noe problem i utgangspunktet, ettersom det er en nødvendighet f.eks. om man skal gå opp en trapp, men dersom man kjører denne øvelsen veldig tungt blir det en del belastning på kneet. Men personlig liker jeg øvelsen. Prøv hacks i froskestil for skikkelig å få taket på Vastus Medialis.
Properly, we should read for power. Man reading should be man intensely alive. The book should be a ball of light in one's hand.—Ezra Pound
-This is my purple wand and hairy sack of magic!
Jeg synes dette er en knallgod øvelse for oss over 1.90 der knebøyen ikke klaffer helt.
Uteliv, inneliv eller underliv?