-
Halvmaraton Paris.Opptrening ?
En venn av meg har fått som utfordring av onkelen sin å løpe halvmaraton i Paris i Mars. Ved å ta utfordringen får han inkludert luxusweekend på topphotelli Paris med alt av gourmetrestauranter etc ,etc.
Gutten er 23 år og jeg har til nå lagt opp trening/kost for ham med vekter ,men langdistanseløping har jeg ikke peiling på.
Han trener vekter og noe kardio og har fin fremgang ,men har fokusert mest på å vokse i vinter.
I fjor vinter løp han min 2 ganger i uken 10 km så han har noe løpeform på lur.
Vet noen her inne hvordan man lurest legger opp å kunne løpe over 20 km i strekk? Øve inn hele distansen fra dag en med vekselvis løpe,gå til man gradvis løper mer og mer av distansen ?
Han vil prøve å holde på muskelmasse,men regner med å miste noe med så mye kardio han må trene nå. Han tenker selv at han vil la en tung splitt ligge for så å ta et par økter fullkropp i uken underveis i opptreningen til løpet.
Har noen peiling på hvordan han best legger opp for å klare et slik løp ?
-
I Running Fitness oktober 2007 utgaven var det lagt opp et treningsopplegg for et halvmaraton. Her finner du opplegget de foreslo
-
Synes den planen til fisken så fin ut den. Blanding av langkjørig, kortintervall og langintervall
Regler for innlegg
- Du kan ikke starte nye tråder
- Du kan ikke svare på innlegg / tråder
- Du kan ikke laste opp vedlegg
- Du kan ikke redigere innleggene dine
-
Forumregler
SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.