Håndledda mine kjennes ut som de blir pult av ei slegge når jeg tar knebøy. Hva er årsaken? Ryggen min er tait som f osv, kan det være dårlig skuldermobilitet? Om det skulle være det, er shoulder dislocates noe å sjekke ut?
Håndledda mine kjennes ut som de blir pult av ei slegge når jeg tar knebøy. Hva er årsaken? Ryggen min er tait som f osv, kan det være dårlig skuldermobilitet? Om det skulle være det, er shoulder dislocates noe å sjekke ut?
holder du håndleddene rett?
Prøv å flytte litt på stangen slik at du du hviler mindre av vekten på håndleddene.
Skaff deg 60cm håndleddsbind og surr de tight som faennull stress!
NORKOST
Hann var sær á leikvøllum
Imillum manna herjar
Rívur upp eikikelvi stór
Hann lemjir summar til heljar
Alternativt legg tomlene over stanga, det fjerner stort sett all stress på håndledda. Du skal være meget (u)dyktig for å miste grepet uansett.
Of all the things I've lost I miss my mind the most.
Klarer ikke holde håndledda mine helt rette om jeg skal tighte ryggen :/ så jeg er kommet frem til at det er et mobilitets problem, åssen jeg skal fikse det er jeg litt blank på, haha. Tenkte å kjøpe meg wristwraps og bruke til jeg får myka opp litt der bake(evt fremme?). Skal teste ut dette med tommelen over stanga![]()
Jeg hviler alltid håndleddene i tilnærmet 90 grader, men hviler all vekten på kroppen og bruker bare hendene til balanse og til å presse stanga inn mot kropp. Hvis gode råd blir dyre får du heller kjøre frontbøy eller hendene oppå stanga i uberbredt grep.
Har foresten en kompis som sliter med å få armene i riktig posisjon pga overdimensjonert pectorialis minor(øvre brystmuskel). Og underdimensjonerte motvirkende muskler. Så strekking av bryst og styrking av motvirkende muskler er aldri dumt, mtp at du mistenker mobilitetsproblemer i skulderleddet. Hvis det er tilfellet er det normalt fremsiden du skal "myke opp"/strekke.
Har kjørt frontbøy over lengre tid nå, ville prøve med bakbøy nåHmm, jobber som en gal med ryggen min for tiden, samt rotator cuffs osv. fokuserer mye på lats, traps og posterior deltoiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiid om vi skal bruke latinske ossssumme navn
Trener vel ryggen 2:1 i forhold til bryst. Skal prøve å myke opp litt, låne wristwraps av en kompis så får jeg vel heller komme tilbake gråtende om det skulle gå ravende galt
Takk for tips. Skal se åssen det blir om jeg har tommelen oppå stanga, ikke rundt.