Hei.
Jeg har aldri i trent noe sånn særlig. Spilte fotball før, men sluttet i 7. klasse på barneskolen. Etter dette har jeg ikke hatt noe særlig med fysisk aktivitet, da jeg bruker mye tid forran skjermen.
I helgene har jeg en ganske tung jobb, der jeg rengjør en industribedrift. Jeg koster, løfter diverse ting og skubber og drar en tung vaskemaskin rundt på golvet.
Men, nå har jeg bestemt meg for å bygge opp litt muskler. Treningsstudio er desverre ufattelig dyrt her (nesten 5k i året, og kun årsabn tilgjengelig). Så jeg har idag kjøpt meg manualer, i håp om å få bygd opp litt muskler på overkroppen.
Kostholdet mitt er ikke helt bra. Jeg spiser stort sett det jeg vil, når jeg vil. Spiser snop 2-3 ganger i uken, og drikker altfor mye cola (0,5L på skolen, litt mer i helgene). Kjøper meg mat i kantina, eller på butikken når jeg er på skolen. Som regel ciabatta/rundstykke med noe pålegg. Gjerne noe søtt av og til.
Dette vil jeg gjøre noe med, men vet ikke helt hvor jeg skal starte. Syns kost-tilskudd blir litt for hardcore nå i begynnelsen vertfall.
Hva bør jeg ete til skolemat? Hva burde jeg redusere?
Jeg er snart 17år, og veier ca 55kg. Høyden vet jeg ikke helt nøyaktig, men ett sted mellom 1,65m og 1,70m, så jeg er ganske lav.
Har prøvd med 2x 1,25kg (+stang 1,8kg og 4x muttere 0,35kg). Tar egentlig 10 reps uten problem. Kjenner venstrehånden blir fortere sliten enn høyre.
Hvor mye kg burde jeg ta, og hvor mangen reps?
Hvilke øvelser?
Noen tips til en nybegynner?

LinkBack URL
About LinkBacks
Svar med sitat