Viser resultatene 1 til 7 av 7

Tråd: Har aldri trent før. Nettopp kjøpt manualer.

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    08-2005
    Alder
    23

Har aldri trent før. Nettopp kjøpt manualer.

Hei.
    Jeg har aldri i trent noe sånn særlig. Spilte fotball før, men sluttet i 7. klasse på barneskolen. Etter dette har jeg ikke hatt noe særlig med fysisk aktivitet, da jeg bruker mye tid forran skjermen.
    I helgene har jeg en ganske tung jobb, der jeg rengjør en industribedrift. Jeg koster, løfter diverse ting og skubber og drar en tung vaskemaskin rundt på golvet.

Men, nå har jeg bestemt meg for å bygge opp litt muskler. Treningsstudio er desverre ufattelig dyrt her (nesten 5k i året, og kun årsabn tilgjengelig). Så jeg har idag kjøpt meg manualer, i håp om å få bygd opp litt muskler på overkroppen.

Kostholdet mitt er ikke helt bra. Jeg spiser stort sett det jeg vil, når jeg vil. Spiser snop 2-3 ganger i uken, og drikker altfor mye cola (0,5L på skolen, litt mer i helgene). Kjøper meg mat i kantina, eller på butikken når jeg er på skolen. Som regel ciabatta/rundstykke med noe pålegg. Gjerne noe søtt av og til.
    Dette vil jeg gjøre noe med, men vet ikke helt hvor jeg skal starte. Syns kost-tilskudd blir litt for hardcore nå i begynnelsen vertfall.
    Hva bør jeg ete til skolemat? Hva burde jeg redusere?

Jeg er snart 17år, og veier ca 55kg. Høyden vet jeg ikke helt nøyaktig, men ett sted mellom 1,65m og 1,70m, så jeg er ganske lav.

Har prøvd med 2x 1,25kg (+stang 1,8kg og 4x muttere 0,35kg). Tar egentlig 10 reps uten problem. Kjenner venstrehånden blir fortere sliten enn høyre.
    Hvor mye kg burde jeg ta, og hvor mangen reps?
    Hvilke øvelser?

Noen tips til en nybegynner?
    Sist endret av Donkey; 18-08-05 kl 13:42

Medlem Bj_trainer sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Jeg og en kompis begynte tvert på ett program som heter kille-arms....dn er heftigt brukbar til å bygge nybegynnerarmer...syntes jg da....jogge mye og sit-ups + pushups....spensthopp....d er tingen...
    smell'an i tvåan...det spelar inga roll....såjah

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    08-2005
    Alder
    23
    Har du noe mer info om dette?

prz
    prz er ikke aktiv
    Gold Member prz sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Viss du absolutt ikke skal på studio kan du jo vurdere en benk, stang og vekter i tillegg.. Mye mer effektivt da..
    Men finner helt sikkert noen programmer på iform.no, og pass på å spis rikelig med mat med bra med proteiner.. Les på forumet, en gullgruve dette for de som vil ha treningsstoff

Den anale hevneren Stålballa sin avatar
    Ble medlem
    05-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av Bj_trainer
    Jeg og en kompis begynte tvert på ett program som heter kille-arms....dn er heftigt brukbar til å bygge nybegynnerarmer...syntes jg da....jogge mye og sit-ups + pushups....spensthopp....d er tingen...

Dritt program!

Satt på stang og benk som prz sier!
    Imens så skaffer du deg litt vekter til manualene.Her har du et basis manual program men du trenger mye vekter til manualene hvis du ikke har stang. I begynnelsen så fokuserer du på teknikk, når denne sitter fokuserer du på å løfte så tungt som mulig!

hantelskråbenk:3set*10-12 reps
    skulderpress:3*10
    Bicepscurl: 2*10
    Chins:finn en stang og dra deg opp i den sats på 10 reps.
    Foroverbøyd roing:3*10
    Sissy squats.3*15

Junior Broscientist AxMataz sin avatar
    Ble medlem
    07-2004
    Alder
    31
    Til å begynne med ville jeg lest litt her: Rettningslinjer for matinntak.

Når det gjelder trening så ville jeg helt klart blitt medlem på et senter etterhvert. Det er veldig begrenset hva du kan gjøre av øvelser hjemme, men et sted skal man jo starte.
    Titt litt på disse øvelsene: Godkjente DC øvelser - Illustrert
    Velg litt herfra, prøv å gjøre øvelser for hele kroppen, ikke bare biceps f.eks.

Ps! Hvor gammel er du forresten?
    Remember that last guy who gave up? --- Neither does anybody else!

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    08-2005
    Alder
    23
    Er som sagt 17 år.
    Skal prøve litt med manualer først. Hvis jeg ser god fremgang der, og har råd, vil jeg vurdere studio.

Lignende tråder

1. Rett mat før trening
    By admin in forum Artikler
    Svar: 27
    Nyeste innlegg: 28-04-10, 11:12
  2. Noen som har kjøpt ALA herfra ?
    By Einherjer in forum Kosthold
    Svar: 38
    Nyeste innlegg: 25-08-03, 20:25
  3. Svenske handel
    By Smite in forum Kosthold
    Svar: 3