I gamle dager så opplevde undertegnede meget mye mer "pump" av å trene enn i de senere år. Er dette fordi belastningen relativt sett var hardere fordi jeg var dårligere trent, eller har jeg blitt anemisk?
Når jeg hører om folk som har "megapump" "syk pump" eller Gremlings som hadde noe jævlig med utstående skuldre etter litt sidehev så lurer jeg på hvor min har blitt av. Såklart, den er jo der, men musklene oppleves langt fra så svulmende som for noen år siden. Ser jo at de vokser ved belastningen -> pump -> men kjennes ikke særlig sånn ut. Får nesten aldri den brennende følelsen jeg fikk før (melkesyre). Har musklene blitt for effektive?
1: Kan dette komme av lavt blodtrykk/lite blod i kroppen? Blodtrykket er normalt 115/50-55. Lavt blodtrykk betyr vel lavt blodvolum?
2: Blir jo sjelden støl i merkbar grad, selv ved hard belastning. Mener å ha lest for leeenge siden om arachidonic acid (staving?) som bidrar med mer råmateriale til signalstoffer eller noe (prostaglandiner antar jeg?). Er det lite prostaglandiner som gjør dette?
3: Andre teorier?

LinkBack URL
About LinkBacks
Svar med sitat