Viser resultatene 1 til 9 av 9

Tråd: Hard trening og det daglige liv

Silver Member - III Mitlømp sin avatar
    Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28

Hard trening og det daglige liv

I perioder med svært hard trening blir jeg ofte så sliten (utenom treningsøktene) at jeg ofte må sove et par timer på ettermiddagen. Dette hjelper svært mye, selv om jeg har sovet opptil 10 timer og i teorien ikke lider av søvnmangel. Hvis jeg er i en ekstra hard periode så blir jeg også psykisk sliten og kjønnsdriften blir litt svakere (i motsetning til sterkere med lettere trening). Jeg har svært god fremgang med så hard trening, masse mat og mye hvile, men det ødelegger endel av hverdagen ellers. Det kjennes omtrent ut som jeg er fyllesyk, og jeg vil sove/hvile hele tiden. Hvis jeg ikke trener en dag eller to så får jeg så sykt mye mer energi og overskudd.

Hva er årsaken til dette? Tenker da mest fysiologisk, ikke at treningen kanskje er i grenseland for hva kroppen takler. Noen som har lignende erfaringer? er det CNS som er slitent, eller rett og slett bare kroppen som forteller meg at den jobber som faen med å restituere og helst vil slippe å gjøre noe annet enn å spise/sove/hvile? Er vel kanskje på grensen til overtrening, men føler at fremgangen er like god som noen gang før, selv da jeg var helt noob innen trening.
    In this life we get only those things for which we hunt, for which we strive, and for which we are willing to sacrifice.

under construction GrEmLiNgS sin avatar
    Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    mine perioder av slike tilfeller du forteller her er pga dårlig kosthold og alt for mye jobbing samt hard trening som fører til stress...

har nettopp hatt en slik en periode fra jul og frem til nå så førte til at motivasjonen til trening ble svekket..

men med en gang jeg fikk forandret daglivanene med kost og mindre jobb så fikk jeg både motivasjon til trening og sult tilbake

jeg ble opplagt og det hold med den søvnen jeg fikk på natten!

men det kan jo være flere ting som spiller inn... men slik var ivertfall mitt tilfelle
    McBain says: Jeg har lyst til å putte deg i et fly og så skyte deg ned. Digitalt altså

Medlem Kloster sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    25
    Sitat Opprinnelig skrevet av GrEmLiNgS
    mine perioder av slike tilfeller du forteller her er pga dårlig kosthold og alt for mye jobbing samt hard trening som fører til stress...

har nettopp hatt en slik en periode fra jul og frem til nå så førte til at motivasjonen til trening ble svekket..

men med en gang jeg fikk forandret daglivanene med kost og mindre jobb så fikk jeg både motivasjon til trening og sult tilbake

jeg ble opplagt og det hold med den søvnen jeg fikk på natten!

men det kan jo være flere ting som spiller inn... men slik var ivertfall mitt tilfelle
    Enig med gremlings. kosthold, jobb/stress, dårlig søvn og hard trening.
    Det er jo mange faktorer. Men du vil jo merke det på treninga vis det er overtrening. Da vil du ikke øke i styrke overtid.
    Jeg merker også at jeg er skikkelig sliten på enkelte dager, men der er ofte like mye stress og jobb som treningen.

Du må kjenne det på kroppen. Jeg har merket der på f.eks at jeg i perioder har vert unormalt trøtt om morgenen. Da har jeg trent hardt i kombinasjon med mye jobbing og stress.
    Koster å vere på topp

Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    Treningsmotivasjonen er på topp, bare kroppen vil sove og vokse Litt for mye..hehe
    In this life we get only those things for which we hunt, for which we strive, and for which we are willing to sacrifice.

Medlem SuperMan! sin avatar
    Ble medlem
    01-2006
    Alder
    23
    Hvis du fortsetter å føle slik, vil jeg kanskje anbefale å steppe litt ned på en av tingene? hvis ikke litt av alle.. Jeg vil værtfall ikke anbefale deg å fortsette å pushe kroppen din, det blir ikke bra, som videre kan gå veldig mye over treninga\kroppen din
    -Sov godt
    -Spis godt
    -Gå noen friske gåturer
    -Ikke stress

Motivasjon ? Motivasjon til topps!! =)

Får håpe det blir bedre, er nok ikke noe morsomt det der

Kliss nytt medlem Morty87 sin avatar
    Ble medlem
    10-2005
    Alder
    25
    Har selv hatt noen slike perioder, og vet godt hvordan det er!
    Det mest irriterende for meg er at jeg føler jeg blir avhengig av de 2 timene med søvn når jeg kommer hjem fra skolen.

PG*
    PG* er aktiv nå
    Carnivore PG* sin avatar
    Ble medlem
    03-2005
    Alder
    36
    Ved akutt stress så utsondrer kroppen adrenalin i blodet, men ved vedvarende stress på over 15 minutter så er det et annet stoff (Kortisol) som skilles ut.. dette gjør deg sløv og trøtt, og i tillegg så binder kroppen opp fettreserver. Kan jo være dette som spiller inn..

googler du på kortisol/cortisol eller stresshromoner osv så finner du mye intresant lesing

Den anale hevneren Stålballa sin avatar
    Ble medlem
    05-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av Meatlump
    I perioder med svært hard trening blir jeg ofte så sliten (utenom treningsøktene) at jeg ofte må sove et par timer på ettermiddagen. Dette hjelper svært mye, selv om jeg har sovet opptil 10 timer og i teorien ikke lider av søvnmangel. Hvis jeg er i en ekstra hard periode så blir jeg også psykisk sliten og kjønnsdriften blir litt svakere (i motsetning til sterkere med lettere trening). Jeg har svært god fremgang med så hard trening, masse mat og mye hvile, men det ødelegger endel av hverdagen ellers. Det kjennes omtrent ut som jeg er fyllesyk, og jeg vil sove/hvile hele tiden. Hvis jeg ikke trener en dag eller to så får jeg så sykt mye mer energi og overskudd.

Hva er årsaken til dette? Tenker da mest fysiologisk, ikke at treningen kanskje er i grenseland for hva kroppen takler. Noen som har lignende erfaringer? er det CNS som er slitent, eller rett og slett bare kroppen som forteller meg at den jobber som faen med å restituere og helst vil slippe å gjøre noe annet enn å spise/sove/hvile? Er vel kanskje på grensen til overtrening, men føler at fremgangen er like god som noen gang før, selv da jeg var helt noob innen trening.
    Får du nok frisk luft? Press deg selv til en 2-3 gåturer ute i friskluft så blir det nok litt bedre.

Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    Løper jo til og fra trening, som er 1,3 km hver vei, så blir litt luft...i tillegg så går jeg samme distanse til og fra skolen 8 ganger i uka...

Synes ikke jeg har lagt på meg noe, har heller gått ned i fettprosent og lagt på meg litt muskler.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.