I perioder med svært hard trening blir jeg ofte så sliten (utenom treningsøktene) at jeg ofte må sove et par timer på ettermiddagen. Dette hjelper svært mye, selv om jeg har sovet opptil 10 timer og i teorien ikke lider av søvnmangel. Hvis jeg er i en ekstra hard periode så blir jeg også psykisk sliten og kjønnsdriften blir litt svakere (i motsetning til sterkere med lettere trening). Jeg har svært god fremgang med så hard trening, masse mat og mye hvile, men det ødelegger endel av hverdagen ellers. Det kjennes omtrent ut som jeg er fyllesyk, og jeg vil sove/hvile hele tiden. Hvis jeg ikke trener en dag eller to så får jeg så sykt mye mer energi og overskudd.
Hva er årsaken til dette? Tenker da mest fysiologisk, ikke at treningen kanskje er i grenseland for hva kroppen takler. Noen som har lignende erfaringer? er det CNS som er slitent, eller rett og slett bare kroppen som forteller meg at den jobber som faen med å restituere og helst vil slippe å gjøre noe annet enn å spise/sove/hvile? Er vel kanskje på grensen til overtrening, men føler at fremgangen er like god som noen gang før, selv da jeg var helt noob innen trening.

LinkBack URL
About LinkBacks
Svar med sitat