Driver å pusler med å sette opp et program basert på litt av det jeg har lest om "hardgainer". Kan jo starte med å skrible ned "rammen" jeg har vurdert:
Mandag-Rygg og Bein
Stående roing: 3 sett à 10reps
Markløft: 3 sett à 20reps
Knebøy: 3 sett à 20reps
Onsdag-Rolig dag/små muskler
Legger
Nakke
Biceps
Mage
Grep/underarmer
Kanskje bakside lår
2 sett à 12-15 reps på alle øvelsene
Fredag-Bryst og Skuldre
Benkpress: 6 sett à 6reps, 60sek pause mellom settene
Militærpress: 2 sett à 10reps
Vel det var oppsettet. Altså 2 tunge og 1 lett dag. Mye restitusjon er stikkordet.
Syns vel selv programmet ser sånn tålelelig ok ut, men hadde første dag i dag, og den mandagen kommer til å bli et helvete! mark og bøy samme dag er ikke enkelt. Og i dag kjørte jeg relativt lette vekter!!
Kunne egentlig tenkt meg å smelle mark eller bøy sammen med benken, da benk på langt nær er like utmattende som de to andre. Men greia er den at jeg er redd mark og bøy skal virke for mye "på" hverandre da, og begrense restitusjonen. Et annet alternativ er jo å legge de tre hovedøvelsene til separate dager, men jeg har lyst til å prøve meg på 2 harde dager i uka, ikke 3! Noen synspunkter?
Ser også for meg at det kan bli aktuelt å prioritere bein og rygg hver for seg, altså gå ned på marktreninga den første perioden nå og kjøre steinhardt på knebøy, og visa versa! Kanskje bare ta 1 "vedlikeholdssett" på den øvelsen som ikke blir prioritert.
Hva er deres synspunkter?? Tenk litt høyt rundt treningsprogrammet! Kanskje er hele greia feil, og må revurderes!?!

LinkBack URL
About LinkBacks
Svar med sitat