Heisann folkens..
Nå skal jeg muligens banne i kirka, men ikke ta det som kritikk, heller som nyskjerrighet. Svar gjerne på utsagnene mine om dere har en SAKLIG og begrunnet teori/mot teori med feste i bevis..
Dogcrapp hadde jeg ikke hørt om før jeg kom hit til FP, har lest ALLE sidene og postene om DC FLERE ganger og kommer kun frem til 1 konklusjon, teorien er full av huller og noen steder løgner.. Jeg kommer ikke til å klippe og lime, kun nevne sitater fra hovedposten da dere alle sikkert kan den utenatt da dere trener DC!!
1) Det skrives at ved å trene DC så vil man restitueres fortere slik at man kan trene muskelen igjen kjappere og derfor få bedre progresjon!
Nja for å bygge muskelfibra så må den ødelegges, det gjøres ved trening, i trening rives muskelfibrene opp og de bygges større ved å tilføre protein etterpå= vekst.. i DC så skal man ha kun 1 hovedsett m pause og div(gidder ikke remse opp alt) som gjør at man pga kun det ene settet kan trene muskelen igjen etter kun 2-4 dager.. og da kjøre det prosents belastning programmet nevnt i posten.. da er det egentlig knakende likegyldig om man kjører 3 tunge sett eller 1 blod tungt, en det er FYSISK UMULIG å trylle frem større muskelfibre pga DC, det er det samme om man gjør sånn eller sånn så lenge resultatet er at etter en uke med trening skal muskelfibrene være revet opp 1nanometer og bygget opp 1 nanometer, hvordan dette gjøres er likegyldig.. Programmet sier egentlig bare at man skal kjøre seg skikkelig trett i minst mulig aktivitet = akkuratt det samme som alle andre bodybuildere gjør. Alle kjører skikkelig tungt med minst mulig bruk av tid for å spare enrgi, bygge muskler og hindre overtrening!!!
2) DC sies å skulle føre til raskere restitusjon, jeg tror at gjennom så lange økter for hele kroppen så vil man tappe like mye energi som ved mindre økter på flere dager!!!
3)Maksimal styrkeøkning = maksimal vekst..
Både ja og nei.. Det er mange faktorer som spiller inn her og jeg tror ikke DC er den kjappeste veien til maks styrkeøkning over tid, men ett greit alternativ for ny motivasjon osv..
4) FYSIKKENS VERDEN, for å bygge muskler må vi bruke energi, dvs all den energien som settes inn i å løfte en vekt = den mengden muskelfibren blir "revet" opp.. derfor er det FYSISK umulig at man skal ha større utbytte fra DC enn fra et ordinært byggeprogram, det er KUN intensiteten og progresjonen, altså hvor flinke vi er til å presse oss som avgjør hvor mye vi kan bygge muskelfibrene!!! Altså, når man trener feks benkpress og tar 200kg 3 ganger må samme vekta taes mere "strikt" eller fortere, eller man må ha mere på neste gang, eller flere repetisjoner for å ha økning i styrke, og vekst slik er det bare!!! INGEN kan si noe annet en det....
% Repitisjoner, han sier at det er likegyldig om man tar 200 kg 30 ganger 3 ganger eller 50 ganger som teller, for uansett, er det økning i styrke så er det økning i masse... NEI NEI NEI, nesten 99% av alle byggere kjører mellom 6-8 eller 10-12 reps for det er alle undersøkelse viser at gir en størst økning i volumet på en muskel!!!!!! så derfor er det feil!!
Det eneste jeg ser på som BEDRE med DC enn andre program er at det sysselsetter spottern og treningskameratene, ikke minst enselv slik at man blir mere motivert og står på hardere....!!
Husk, dette er ikke kritikk men bare observasjoner![]()
Alle tilbakemeldinger sendes postes her, og hat mail samt brevbomber sendes på pm eller hjem til meg![]()
![]()
![]()
![]()
![]()

LinkBack URL
About LinkBacks
Svar med sitat
) holder nå på med sin livs fremgang og har lagt på seg alt fra 15-25lbs årlig!
er det normalt slik at jeg må presse meg inn i stillingen jeg skal kjøre