Viser resultatene 1 til 13 av 13

Tråd: Heimegym

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    11-2009
    Alder
    42

Heimegym

Hei

Er i ein prosess med å kjøpe meg ein større plass å bu. Plassen har ein stor bod + eit stort soverom "til overs". Begge i underetasje og rett på bakke. Etter mange år på diverse treningssenter slår tanken om heimegym meg som ein god ide, spesielt siden det er eit stykke til nærmaste gym fra ny bolig pluss at eg trur det kan ha positiv effekt på konsentrasjon og stå på vilje Pluss at det går vekk ein del kjøretid til og fra jobb...

Kor stor plass trenger ein egentlig for å få eit ok gym?

Slik eg tenker på det så kommer eg langt med ein Power Rack, ei skikkelig olympia stang, X antall kg vekter, hantler med justeringsmuligheter, dips og chins muligheter på Power Rack (mekkes til med stenger i rack evt), ein regulerbar benk, gymmatte og ein sykkel ...?

Da dekker eg knebøy, benkpress, militærpress, skråbenk, dips, chins, stangcurl, strake mark, decline benk og litt ymse andre øvelser i Power Racken. Så får ein flyes, curl, roing og diverse med manualene...?

Kanskje eit par tilleggsapparat? Det første som slår meg er mangelen på kabeltrekk/nedtrekk. Men det blir vel fort meir dyrt enn nytte?
    Fins det Power Rack's med mulighet for kabeltrekk?

Raygunz Baronen sin avatar
    Ble medlem
    09-2005
    Alder
    26
    Ville anbefalt deg å kjøpt kvalitet og ikke søppel fra feks smartclub. Husker i starten av min treningsfase kjøpte jeg en benk+stang og vekter fra smartclub.
    Stanga var delt på midten som måtte skrues sammen og benken falt omtrent fra hverandre etter noen måneders bruk.

Skal du ha hantler vil jeg også anbefale ferdig støpte hantler da du kommer til å bli drita lei av å skru av vektskriver mellom hver øvelse.

Har tenkt lenge på hjemmegym selv når jeg får meg hus med plass til overs. Problemet er at det koster penger.

Vil tro man trenger en skikkelig benk, olympia stang og noen vektskiver. Powerrack er også fint da man kan kjøre både benk og knebøy i den.

Ville kanskje investert i et system som gir mulighet for nedtrekk osv.

Kanskje stikke innom gym og spørre om de har planer om å bytte ut utstyr og selge noe gammelt i nærmeste fremtid.
    Six-pack on a skinny guy is like big tits on a fat chick... It doesn't count!!

Wopp Wopp veggiss sin avatar
    Ble medlem
    01-2009
    Alder
    31
    http://www.er-equipment.dk/

kjøper du en slik benk så har du kongebenk for benkpress, pluss bra rack for bøy og mark også. en skråbenk i tillegg så er du i mål med alle bøy, mark og pressøvelser. et dips-stativ i tillegg, og en chins-stang i taket...pluss et assortert utvalg manualer, stenger og vektskiver burde duge for pumpingen hvert fall.
    Steroids are like tampons, every pussy needs one :D

тянуть Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Sitat Opprinnelig skrevet av veggiss Vis post
    http://www.er-equipment.dk/

kjøper du en slik benk så har du kongebenk for benkpress, pluss bra rack for bøy og mark også. en skråbenk i tillegg så er du i mål med alle bøy, mark og pressøvelser. et dips-stativ i tillegg, og en chins-stang i taket...pluss et assortert utvalg manualer, stenger og vektskiver burde duge for pumpingen hvert fall.
    Word, bruk penger på kvalitet. Du vil ikke angre ett eneste jævla sekund. ER-rackene har sikkerhetspinner og så man kan fint trene alene!

Kjøp deg ei leokostang til 5000kr og noen gode vekter så har du utstyr som varer livet ut og er superbt!
    NORKOST

Hann var sær á leikvøllum
    Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór
    Hann lemjir summar til heljar

Wopp Wopp veggiss sin avatar
    Ble medlem
    01-2009
    Alder
    31
    vi har to slike benker der jeg trener nå, og de er helt fantastiske. nesten slik at jeg blir kåt hver gang jeg legger meg i bro på den.
    Steroids are like tampons, every pussy needs one :D

тянуть Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Sitat Opprinnelig skrevet av veggiss Vis post
    vi har to slike benker der jeg trener nå, og de er helt fantastiske. nesten slik at jeg blir kåt hver gang jeg legger meg i bro på den.
    Det er meget bra, vi har 1er-racks og 2 dialog-gym.ru racks(enda bedre) på Fosen her, og maaaange skiver og konkstenger og noen konkskiver. På Nidarø har de 5slike dialog-gym.ru racks og 5 konkstenger. Sinnssvakt deilig å trene med kvalitet Slipper å misse løft fordi utstyret man bruker er crap.
    NORKOST

Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    11-2009
    Alder
    42
    Sitat Opprinnelig skrevet av Animal Vis post
    Word, bruk penger på kvalitet. Du vil ikke angre ett eneste jævla sekund. ER-rackene har sikkerhetspinner og så man kan fint trene alene!

Kjøp deg ei leokostang til 5000kr og noen gode vekter så har du utstyr som varer livet ut og er superbt!
    http://www.er-equipment.dk/default.a...&pID=169&img=0
    Er det denne Rack'en du tenker på da Animal? Eller tenkte du på nokon av dei uten "stolper bak" ? http://www.er-equipment.dk/default.a...2&pID=169&img=

Kjøper eg den første (buret) så må eg kjøpe med ein skikkelig god benk, helst med skråmuligheter som eg kan bruke på diverse pressøvelser fra racken. Eller blir det for jallaaktig (med "løs" benk) ?

Planen er å bruke penger på kvalitet ja. Eg har trent på nok gym med møkkakvalitet og eg trur eg har råd til å legge nokon ekstra lapper ned i treningsutstyr som duger.

Slik eg ser det så trenger eg ikkje stort meir enn 15kvm-20kvm?

Det koster litt penger ja tenker eg. Usikker på kor mykje eg kommer opp i totalt.
    Trur likevel det vil spare seg inn ganske fort når ein er to stk som slepper unna 5000 i året i kontigent + kjøring til og fra gym.

тянуть Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    http://www.er-equipment.dk/210-169-i...ack_10-001.htm tenkte på denne, da får du med spottepinner så du ikke dør når du trener benk alene Da kan du i tillegg kjøpe inn en løs flatbenk som du kan bruke til sittende press og skråbenk osv,

http://articles.elitefts.com/trainin...mmercial-gyms/

http://www.elitefts.com/documents/kick_ass.htm
    NORKOST

Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór

PG*
    PG* er aktiv nå
    Carnivore PG* sin avatar
    Ble medlem
    03-2005
    Alder
    36
    Finnes flere powerrack med mulighet for nedtrekk i.

Får jeg meg hus en dag , så har jeg selv lyst på en skikklieg power rack med en løs benk.

Så kan en evnt spe på med litt manualer, eller kjøpe slike manaul blocker som tar lite plass og med justerbar vekt.

Høres ut som du har gode planer, Du får poste bilder av herligheten når det er på plass

Lever LIVE som bodybilder Iron-Kim sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    27
    Sitat Opprinnelig skrevet av Sofasliter Vis post
    Hei

Er i ein prosess med å kjøpe meg ein større plass å bu. Plassen har ein stor bod + eit stort soverom "til overs". Begge i underetasje og rett på bakke. Etter mange år på diverse treningssenter slår tanken om heimegym meg som ein god ide, spesielt siden det er eit stykke til nærmaste gym fra ny bolig pluss at eg trur det kan ha positiv effekt på konsentrasjon og stå på vilje Pluss at det går vekk ein del kjøretid til og fra jobb...

Kor stor plass trenger ein egentlig for å få eit ok gym?

Slik eg tenker på det så kommer eg langt med ein Power Rack, ei skikkelig olympia stang, X antall kg vekter, hantler med justeringsmuligheter, dips og chins muligheter på Power Rack (mekkes til med stenger i rack evt), ein regulerbar benk, gymmatte og ein sykkel ...?

Da dekker eg knebøy, benkpress, militærpress, skråbenk, dips, chins, stangcurl, strake mark, decline benk og litt ymse andre øvelser i Power Racken. Så får ein flyes, curl, roing og diverse med manualene...?

Kanskje eit par tilleggsapparat? Det første som slår meg er mangelen på kabeltrekk/nedtrekk. Men det blir vel fort meir dyrt enn nytte?
    Fins det Power Rack's med mulighet for kabeltrekk?
    Ble det hjemmegym, kamerat?
    -Kropps bygger på heltid, IKKE deltid.
    -Har KUN muskelbilder på facebook. har ikke stort annet å vise til.
    -Trener HARDT, annen hver dag.
    -Lar blodet BLØ på trening.
    -1 kg kylling, HVER dag.
    -Har janteloven i PWO-shaken.
    -37% ren.

The list!

Big Boy

Mitt bidrag.

Kliss nytt medlem Fanatic sin avatar
    Ble medlem
    09-2005

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    11-2009
    Alder
    42
    Kom ikkje heilt i mål med denne planen gitt!
    Egentlig burde eg vel sagt dessverre sidan eg virkelig ønska meg eit eget gym og hadde stor tru på at det ville gi meg større framgang. Men sidan årsaken er at me trenger rommene til småfolk straks så er eg berre glad til

Ergo så må eg vente eit par år til på heimegym, til eg får bygga meg hus med eit par ekstra rom til

Kommer til å oppdatere treningsloggen min ettersom eg trenger litt nye input på treninga framover. Tenker å ligge om treninga frå småfeit hobbyjernløfter til småsprek småbarnsfar.

Supsup jnaz sin avatar
    Ble medlem
    03-2007
    Alder
    22
    Appropo hjemmegym HVOR kan jeg få tak i et dekk jeg kan bruke slegge på? Funker det med vanlige bildekk eller må jeg ha noe betydelig større? Evt noe annet jeg kan denge med slegga?

Orka ikke lage en ny tråd.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.