Viser resultatene 1 til 32 av 32

Tråd: Helse målt mot andre verdier

Erigert brukertittel LurePer sin avatar
    Ble medlem
    11-2003

Helse målt mot andre verdier

Hvor viktig er helsen din i forhold til dine rene treningsmessige mål, være seg utelukkende visuelle eller styrkemessige? Er du villig til å ofre ti år av livet ditt for dine resultater? Tyve år? Enda mer?

Eller er du av typen som foretrekker å få både i pose og sekk, og dermed må inngå kompromisser som de mer ekstreme ikke trenger å forholde seg til?
    Sist endret av LurePer; 23-06-07 kl 16:08
    http://www.dingsekongen.no

Bronse Member
    Ble medlem
    11-2005
    Urk, dette tenker jeg endel på.

Om jeg skal prøve å løfte mest mulig (i forhold til meg selv åff kårs), eller om jeg skal satse mest på allsidighet. Jeg klarer ikke å bestemme meg.

Platinum Member Polarman sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    25
    dette spørsmålet har jeg ofte stilt meg, men klarer ikke helt bestemme meg
    jeg liker å leve litt i nuet.

jeg tenker at jeg må leve som jeg vil i dag, for i morgen kan det faktisk være for sent.
    som det står i sitatet i signaturen din også, "døden tar oss alle uansett" og ingen vet når..
    er vel skjebnens ironi at de som lever sunt blir hit by a buss eller noe sånt...

tenker du spesielt på diverse prestasjonsfremmende substanser du nå eller?

тянуть Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Jeg er villig til å ofre en del år for mine resultater ja. Eneste som betyr noe er å løfte gradvis tyngre
    NORKOST

Hann var sær á leikvøllum
    Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór
    Hann lemjir summar til heljar

Silver Member Lean01 sin avatar
    Ble medlem
    09-2004
    Om livet mitt blir et par år kortere driter jeg . så lenge jeg får leve til jeg er rundt 60.

Registered User
    Ble medlem
    02-2007
    Må vel innrømme at mestringsfølelsen man får av å stadig klare å løfte tyngre enn hva man gjorde for to dager siden gjør meg litt avhengig.

Jeg ofrer en del, men prøver å ikke la det ta helt av.
    Men jeg merker at jeg får dårlig samvittighet av å dra på fylla (noe som skjer stadig sjeldnere), og at jeg bekymrer meg veldig for muskeltapet jeg kommer til å pådra meg når jeg skal på to ukers ferie til syden.

Ble medlem
    11-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av Polarman Vis post
    tenker du spesielt på diverse prestasjonsfremmende substanser du nå eller?
    Ikke spesielt, men det er jo åpenbart en betydelig del av problemstillingen for mange.

Men det er også aspekter som ekstrem bulking (veldig usunt), høyt kaloriinntak, høyt proteininntak, generelt høy kroppsvekt, osv.

Fuglebrystet Guardian sin avatar
    Ble medlem
    11-2002
    Jeg er opptatt av å ha det bra med meg selv. Eller, ha en så høy levestandard som mulig. Det oppnår jeg ved å finne en balansegang mellom trening og kosthold som passer meg, som lar seg kombinere med andre vanlige ting.

Med treninga vil jeg øke gradvis i styrke og muskelmasse, og jeg vil forbedre kondisjonen min. Kostholdet er viktig for meg siden det hjelper treninga mi, men det må samtidig være mat jeg liker. Jeg kommer aldri til å orke å spise et måltid som jeg synes smaker vondt.

Så, jeg er ikke villig til å ofre verdifull tid av min (og andres) korte levetid for å oppnå mest mulig på treningsfronten. Det betyr likevel ikke at jeg har for vane å prioritere det ene fremfor det andre, men heller som jeg nevnte, å finne en balansegang som passer meg bra.

Jeg vil heller aldri putte i meg tilskudd som gir meg positiv helsegevinst/større masse på kort sikt, men negativ på lang sikt.

Bronse Member
    Ble medlem
    11-2005
    Sitat Opprinnelig skrevet av LurePer Vis post
    Men det er også aspekter som ekstrem bulking (veldig usunt), høyt kaloriinntak, høyt proteininntak, generelt høy kroppsvekt, osv.
    Jeg tenker mest på slitasje på sener og ledd og slike ting. Uten at jeg kan så sinnsykt mye om det. Jeg får ihvertfall pepper hver gang jeg er hos kiropraktoren min, han kan ikke fordra at jeg trener med få repetisjoner og tunge (relativt) vekter. Han mener at jeg helsemessig sett burde trene mye mer variert, med flere repetisjoner og mer kondisjon og annen type trening.

Ble medlem
    11-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av Sadie Vis post
    Jeg tenker mest på slitasje på sener og ledd og slike ting. Uten at jeg kan så sinnsykt mye om det. Jeg får ihvertfall pepper hver gang jeg er hos kiropraktoren min, han kan ikke fordra at jeg trener med få repetisjoner og tunge (relativt) vekter. Han mener at jeg helsemessig sett burde trene mye mer variert, med flere repetisjoner og mer kondisjon og annen type trening.
    Det er jo ytterligere et poeng, som min kiropraktor aldri har tatt opp. Sannsynligvis fordi jeg ikke har en.

Personlig er jeg som deg hva dette angår, og klarer ikke å bestemme meg. Det vil si, jeg klarer å bestemme meg i forhold til den mentale tilstanden jeg er i på et bestemt tidspunkt, men neste dag kan jeg foretrekke å prioritere annerledes.

Eksempel:
    - søndag kveld: "jeg er jo i grei form nå, framover burde jeg bare fokusere på mental og fysisk helse og trene for vedlikehold. Kanskje jeg skulle prøve yoga også? Eller buddhisme?".
    - mandag kveld: "nå er det faen meg nok, nå skal det faen i helvete bygges kropp, koste hva det koste vil, proteinpulver og bol skal bestilles for titusenvis av kroner, no more bullshit, neste sommer skal fittene dryppe når jeg blir sett på stranda!".
    Sist endret av LurePer; 23-06-07 kl 17:11

Den anale hevneren Stålballa sin avatar
    Ble medlem
    05-2003
    Det er jo ytterligere et poeng, som min kiropraktor aldri har tatt opp. Sannsynligvis fordi jeg ikke har en.

Personlig er jeg som deg hva dette angår, og klarer ikke å bestemme meg. Det vil si, jeg klarer å bestemme meg i forhold til den mentale tilstandene jeg er i på et bestemt tidspunkt, men neste dag kan jeg foretrekke å prioritere annerledes.

Eksempel:
    - søndag kveld: "jeg er jo i grei form nå, framover burde jeg bare fokusere på mental og fysisk helse og trene for vedlikehold. Kanskje jeg skulle prøve yoga også? Eller buddhisme?".
    - mandag kveld: "nå er det faen meg nok, nå skal det faen i helvete bygge kropp, koste hva det koste vil, proteinpulver og bol skal bestilles for titusenvis av kroner, no more bullshit, neste sommer skal fittene dryppe når jeg blir sett på stranda!".
    "neste sommer skal fittene dryppe når jeg blir sett på stranda"

Jeg er er sånn selv faktisk.

Hva med å holde ekstremt lav fett% hele året, hva slags helsemessige bivirkninger kan dette ha? Tenker da sånn hypotetisk mellom 6-8%.

Ble medlem
    11-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stålballa Vis post
    "neste sommer skal fittene dryppe når jeg blir sett på stranda"

Jeg er er sånn selv faktisk.

Hva med å holde ekstremt lav fett% hele året, hva slags helsemessige bivirkninger kan dette ha? Tenker da sånn hypotetisk mellom 6-8%.
    Stort sett positive, men du vil ha libidoen og ereksjonskvaliteten til Kåre Willoch. Hvis du da ikke tar i bruk ymse hjelpemidler, og da må man jo foreta en ny vurdering på helseeffektene...
    Sist endret av LurePer; 23-06-07 kl 17:18

Bronse Member
    Ble medlem
    11-2005
    Personlig er jeg som deg hva dette angår, og klarer ikke å bestemme meg. Det vil si, jeg klarer å bestemme meg i forhold til den mentale tilstandene jeg er i på et bestemt tidspunkt, men neste dag kan jeg foretrekke å prioritere annerledes.

Eksempel:
    - mandag kveld: "nå er det faen meg nok, nå skal det faen i helvete bygge kropp, koste hva det koste vil, proteinpulver og bol skal bestilles for titusenvis av kroner, no more bullshit, neste sommer skal fittene dryppe når jeg blir sett på stranda!".

Hahaha, samme her. Ja, kanskje med unntak av de dryppende fittene.

Mentalt utfordret wankstarr sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Alder
    25
    Jeg skal bli stor, og folk skal se etter meg på stranda (det gjør mange allerede men:P haha) , og generelt når jeg går i t-skjorte eller lignende:P hehe. Eldre folk skal helst riste på hodet nå de ser meg, og tenke: "off, off. at han vil gjøre sånt med seg selv" e.l.
    Og jeg er villig til å ofre mye tid og sosiale hendelser på å nå det målet.
    <3Fitnessfrøken<3

Banned
    Ble medlem
    10-2006
    Kjører gjerne regelmessig trening frem til jeg er 30 år. Værtfall.

Men er avhengig av resultater. Trener ikke i 10 år uten resultat og motivasjon.

Platinum Member
    Ble medlem
    05-2007
    Ofrer vel det meste for å vinne en bodybuilding konkurranse! Det er jo en livsstil, så har vel hele livet på meg !

Stengt konto Brukerkonto avsluttet sin avatar
    Ble medlem
    07-2006
    Alder
    26
    Tror ikke naturlig bodybuilding eller styrkeløft har noe helsemessige ulemper sammenlignet med levestilen til den gjennomsnittlige mannen i gata.

Og snakker vi om bb eller trening generelt sett med et bruk av ulovlige substanser, så tror jeg heller ikke det vil ha de store betydningen, så lenge vi ikke prater om et misbruk av disse substansene, noe som desverre forekommer i mange av de tilfellene vi ser i dag.

vio
    vio er ikke aktiv
    Supermod vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Jeg er villig til å trene til ting brekker, ryker, osv. Om livet mitt skulle bli kortere som følge av treningen min tar jeg det som en bonus. Jeg har ikke lyst til å bli eldre enn 60-65 uansett.
    Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
    http://kissabibben.blogg.no/

Telepathic Overlord of 8. Arralou sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Alder
    26
    Man f&#229;r veldig bra resultater hvis man gir 90% av det som man kan maksimalt. Holde seg skadefri, ta tiden til hjelp og fortsette med det man alltid har gjort som funker. Fremover g&#229;r det da, og de 10% ekstra som man sparer kan v&#230;re man tar igjen ved &#229; ha &#248;kt trivsel
    For tiden er jeg mest opptatt av &#229;ndelig opplysthet og hvordan jeg skal bli rik. Likevel gj&#248;r jeg akkurat det samme som alltid p&#229; trening. Trening tar tid, kontinuitet er det viktigste!

Telepathic Overlord of 8. Arralou sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Alder
    26
    For den vakre visnet hen som roser i toern.
    Sist endret av Arralou; 24-06-07 kl 21:20

Ble medlem
    05-2004
    Alder
    25
    Sitat Opprinnelig skrevet av vio Vis post
    Jeg er villig til å trene til ting brekker, ryker, osv. Om livet mitt skulle bli kortere som følge av treningen min tar jeg det som en bonus. Jeg har ikke lyst til å bli eldre enn 60-65 uansett.
    Du kommer nok til å tenke annerledes på det når du får barnebarn o.l. bestemor og bestefar nærmer seg 80. Bestemor sykler til butikken, bestefar er ute å hogger ved ogt tar fram båten hver sommer. Trr nok ikke de ville død for 10år siden:P
    <3Fitnessfrøken<3

Silver Member Lean01 sin avatar
    Ble medlem
    09-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av wankstarr Vis post
    Du kommer nok til å tenke annerledes på det når du får barnebarn o.l. bestemor og bestefar nærmer seg 80. Bestemor sykler til butikken, bestefar er ute å hogger ved ogt tar fram båten hver sommer. Trr nok ikke de ville død for 10år siden:P
    Å være bestefar er oppskrytt!

Ble medlem
    11-2003
    Problemet med å ikke ville bli mer enn 60-70, er at degenereringen vil finne sted før den tid, og følgelig få konsekvenser for livskvaliteten også i årene før.

Bronse Member BigDaddy sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    29
    Ofrer ikke noe! Jeg ser på det som en livsstil som jeg trivs med. Heller det enn å luke ugress i hagen eller plante ræva si i sofaen 6 timer om dagen..
    Vekt:103,3 kg (10.04.08)
    Høyde: 1.90

Beste løft:
    Benkpress: 150kg, 5*125kg
    Markløft: 5x150kg

Tre-stjerners bruker
    Ble medlem
    01-2004
    Alder
    28
    Har g&#229;tt bortifra det med &#229; bygge muskler som hovedprioritet hvertfall. fett% er det viktigste, f&#229; opp kondisjonen og helsen. Har kanskje halvert proteinmengden i det siste og. Er egentlig dritlei jaget etter st&#248;rre muskler for det meste, resultatene uteblir uansett med mindre jeg tyr til noe drastisk.

homogravid slogum sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Hvor viktig er helsen din i forhold til dine rene treningsmessige mål, være seg utelukkende visuelle eller styrkemessige? Er du villig til å ofre ti år av livet ditt for dine resultater? Tyve år? Enda mer?

Eller er du av typen som foretrekker å få både i pose og sekk, og dermed må inngå kompromisser som de mer ekstreme ikke trenger å forholde seg til?

Hvordan mener du man kan miste 10, 20 år av livet ved å drive seriøst med kroppsbygging eller styrkeløft? Du skriver lenger ned at du ikke nødvendigvis regner med bruk av steroider osv... Eller mener du hvis man kunne bytte 10-20 år av livet med at man fikk mye bedre resultater av treningen?

Jeg tror at å drive seriøst rent med kroppsbygging eller styrkeløft ikke er usundt i det hele tatt i forhold til et 'vanlig' liv. At det faktisk kan være veldig helsebringende. Snakker vi om bruk av steroider o.l trenger det ikke nødvendigvis være så helsebringende lenger... Hvis spørsmålet er om å bytte 10 år av livet mot bedre treningsframgang nå er svaret definitivt nei. Forøvrig enig i det stripie skriver.

Ble medlem
    05-2004
    Alder
    25
    kroppsbygger kost (bulk) er vel ikke det mest helsebringende man kan drive med:P hehe.. Men normal trening og sunn kost er jo meget gunstig for kropp og sjel.'
    Men jeg vil ikke se ut som en mosjonist. Jeg vil se små freaky ut
    <3Fitnessfrøken<3

homogravid slogum sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    kroppsbygger kost (bulk) er vel ikke det mest helsebringende man kan drive med:P hehe.. Men normal trening og sunn kost er jo meget gunstig for kropp og sjel.'
    Men jeg vil ikke se ut som en mosjonist. Jeg vil se sm&#229; freaky ut

Hva mener du med kroppsbygger-kost? Mener du &#229; ligge i kcal overskudd ved &#229; spise sunne matvarer eller mener du &#229; spise seg feit p&#229; maccern &#229; unnskylde det med at man er en kroppsbygger p&#229; 'bulk'? &#197; ha 500-1000 kcal i overskudd som kommer i fra sunne matvarer tror jeg ikke er helseskadelig i det hele tatt s&#229; lenge man ikke spiser seg opp i over 15-20 i fettprosent.

New and improved Rock sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Jeg tror kroppsbyggere varierer veldig fra Segre Nubret som er i superform og fremdeles har en 85-90kg muskler med lite fett til de som kjører litt mer strongman stil og lever på 5-8gram av alle mulige oljer i uka.

Jeg tror det er fullt mulig å bli veldig gammel og veldig kjekk med 250mg testosteron i uka iform av HRT terapi.
    RockyRock

Gold Member Omen sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    30
    Med treninga så er det kuttet ned på volumet for å spare tid og skader. Ellers er jeg mest opptatt av og holde meg litt fit med litt mer muskler enn en standard person.

Om jeg skulle slutte og trene så vil jeg fortsatt spise rent og følge ett visst mønster.

Platinum Member Polarman sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    25
    Jeg skal bli stor, og folk skal se etter meg på stranda (det gjør mange allerede men:P haha) , og generelt når jeg går i t-skjorte eller lignende:P hehe. Eldre folk skal helst riste på hodet nå de ser meg, og tenke: "off, off. at han vil gjøre sånt med seg selv" e.l.
    Og jeg er villig til å ofre mye tid og sosiale hendelser på å nå det målet.
    du din jævla poser!
    jeg er villig til å ofre mye for å bli like stor& sterk som wankstarr!

Svigermor's drøm voids sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    Alder
    22
    jeg ofrer helsen min for måla mine, ikke lyst til å bli 70+ å være en pest og plage for resten av samfunnet. dette vil sikkert forandre seg når jeg blir eldre,menmen
    Assumptions, my dear Mitzi, is the mother of all fuck-ups

- Pricilla Queen of the Dessert -

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.