Viser resultatene 1 til 11 av 11

Tråd: HIT forslag for de som måtte være interessert

NK
    NK er ikke aktiv
    Nautica gigantomania NK sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18

HIT forslag for de som måtte være interessert

Dag1
    · Skrå benkpress Oppvarmingssett + 1 arbeidssett
    · Flat hantelflyes 1 arbeidssett
    · Militærpress Oppvarmingssett + 1 arbeidssett
    · Sidehev hantel 1 arbeidssett
    · Uthev bakside maskin 1 arbeidssett
    Smal benkpress Oppvarmingssett + 1 arbeidssett
    triceps nedpress 1 arbeidssett

Dag2
    · Knebøy Oppvarmingssett + 1 arbeidssett
    · Beinpress 1 arbeidssett
    · Leg extension 1 arbeidssett
    · Lårcurl Oppvarmingssett + 1 arbeidssett
    · Markløft med rette bein1 arbeidssett
    · Stående tåpress 1-2 arbeidssett

Dag3
    · Rep crunch Oppvarmingssett + 1 arbeidssett
    · Bred nedtrekk foran Oppvarmingssett + 1 arbeidssett
    · Markløft Oppvarmingssett + 1 arbeidssett
    · Stangroing 1 arbeidssett
    · Hantel shrugs 1 arbeidssett
    · Rett stang curl Oppvarmingssett + 1 arbeidssett
    · Konsentrasjons curl 1 arbeidssett

Gjør en hel del oppvarmingssett for førsteøvelsen , deretter gjør du ett oppvarmingssett for førsteøvelsen på muskelgruppen. (ikke skrevet i stein)
    Stagnerer du i mer enn 2-3 uker så bytter du øvelsene. F.eks fra Skråbenk/flat flyes og til Benkpress/skrå flyes. Kjør aldri en så tung vekt at du ikke kommer over 4 rep. Hold samme vekten til du når 8 rep og øk vekten neste gang. Rep tempo 2-1-1 (2 sek negativ,ett sekund kontrahert og ett sekund positiv , varier gjerne med 3-2-2 om du mister kontakten ved å kjøre så pass fort som 2-1-1 (burde ikke være noe problem) .
    Når du har nådd 100% fysisk failure i øvelsen med oppvarmingssett går du direkte over til neste øvelse , du trenger ikke noe oppvarming før denne nesteøvelsen på grunn av at muskelen allerede er varm.
    Thats it.

Old man Tarzan sin avatar
    Ble medlem
    07-2002
    Takk for at du gidder å ta deg tiden til dette, setter pris på det.

Hva er rep crunch? Crunch med 2-1-1 prinsippet?

Leser at man skal gå rett over til neste øvelse, betyr det bokstavelig talt rett over, uten noen form for pause? Har dessverre ikke satt meg helt inn i HIT-opplegget, og får gjøre det før jeg tester det.

Skal jo bli interessant å prøve dette ut, har hørt folk har opplevd imponerende økninger, og samtidig kutter man jo treningsmengden per uke drastisk ned. Forresten, hvordan er dine resultater med doggcrap? Synes å huske at du tidligere i høst bestemte deg for å teste det ut.

NK
    NK er ikke aktiv
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    Hva er rep crunch? Crunch med 2-1-1 prinsippet?Crunch med rep festet i trekkapparat , øvre trinse og knel på gulv eller sitt på benk med ryggen til trekkapparat og hold repene på skuldrene og crunch i vei. Vanskelig å forklare men det er en kjempeøvelse synes jeg .
    Crunch med 2-1-1 er greit men kan nok med fordel kjøres litt langsommere.

Leser at man skal gå rett over til neste øvelse, betyr det bokstavelig talt rett over, uten noen form for pause? Har dessverre ikke satt meg helt inn i HIT-opplegget, og får gjøre det før jeg tester det.Du bør legge inne en lignende pause som du vanligvis har mellom sett på samme øvelse ,altså 1-4 minutter ettersom hvor krevende muskgruppe du trener.. altså kortere pause på biceps enn på bøy/mark om du skjønner.

Skal jo bli interessant å prøve dette ut, har hørt folk har opplevd imponerende økninger, og samtidig kutter man jo treningsmengden per uke drastisk ned. Forresten, hvordan er dine resultater med doggcrap? Synes å huske at du tidligere i høst bestemte deg for å teste det ut
    Jeg kjører doggcrapp nå igjen ,det er min 3dje eller 4de periode nå ,jeg spiser lite for tiden men allikevel øker jeg for hver treningsøkt så NOE skjer ihvertfall. Normalt sett skulle jeg nok ha jobbet med å beholde styrke nå i stedet så øker jeg

Bronse Member
    Ble medlem
    03-2002
    Cable crunch er et annet navn for øvelsen. http://www.exrx.net/WeightExercises/RectusAbdominis/CBKneelingCrunch.html
    Selv liker jeg best å kjøre med stang. Får vondt i hendene av det pokkers tauet.

Takk for programmet, det er herved lagret
    No brain, no gain.

Ble medlem
    07-2002
    Okei, takk begge to.

Ser også at du har valgt egne øvelser på biceps, men ingen på triceps. Hva er grunnen til det? Begge får jo kjørt seg i andre øvelser, men allikavel er det den mindre biceps-muskelen som i tillegg for egne øvelser. Hva er grunnen til det?

Si ifra hvis jeg maser

NK
    NK er ikke aktiv
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    Sitat Opprinnelig skrevet av Tarzan
    Okei, takk begge to.

Ser også at du har valgt egne øvelser på biceps, men ingen på triceps. Hva er grunnen til det? Begge får jo kjørt seg i andre øvelser, men allikavel er det den mindre biceps-muskelen som i tillegg for egne øvelser. Hva er grunnen til det?

Si ifra hvis jeg maser
    Nope........ hadde GLEMT triceps er nå trygt på plass på dag 1 :8)

Ble medlem
    07-2002
    Hehe, fort gjort.

Utrolig hvilke motforestillinger mange har til denne typen trening. Svar som: "1 sett?!?! Gud å latterlig!" er ikke uvanlig.

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    04-2002
    Hei Byggern

Har prøvd og søke etter hit-prinsippet men finner ikke noe om det

Har du noen sider jeg kunne lest litt mere om dette prinsippet

Bruker nå doggcrapp men føler at jeg trenger et avbrekk fra det nå, så hit høres bra ut

mvh

Ble medlem
    07-2002
    www.cyberpump.com

http://www.getbulky.com/Info/TrainingMethods/HIT-FAQ.htm

For eksempel. Tror det lønner seg å søke etter high intensity training :P Finner massevis jeg i hvert fall.

I tillegg har en her på forumet (som kaller seg HIT), lagt inn noen intervjuer under "Artikler" her på forumet.

NK
    NK er ikke aktiv
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    Gå på
    http://www.professionalmuscle.com/forums/
    Gjør et søk der på HIT og du vil finne en del folk der med erfaring fra HIT prinsippene.

Chaticks-si-Chaticks HITFrank sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Byggern's forslag er et veldig greit utgangspunkt for noen som skal prøve å trene på "HIT-måten". Noe så genialt som å kunne trene 2-3 økter i uka a 20-40 minutter og kunne få vel så bra resultater(hvis ikke mye bedre) enn kompisen din som trener 5 dager i uka a 1 1/2 time er ikke dumt.

Variasjon er viktig også når det kommer til HIT-trening, kroppen venner seg utrolig fort til alle typer treningsprogram. Derfor er det ofte smart å variere trening, sånn at man ikke stagnerer.

Jeg var veldig Mentzer fan tidligere og trodde blindt på det meste av det han skrev, mye av det han har skrevet er rett og slett genialt. Men visse ting har han også tatt feil av...

Les mer om mine "tanker og synspunkter" her: http://www.idrettsforumet.no/viewtopic.php?t=501

Lignende tråder

1. Svar: 0
    Nyeste innlegg: 18-06-05, 22:06
  2. Spisedag
    By Guardian in forum Kosthold
    Svar: 7
    Nyeste innlegg: 30-04-05, 09:27
  3. Dumt å stenge en viktig diskusjon!
    By Einherjer in forum OT
    Svar: 93
    Nyeste innlegg: 13-12-04, 13:20

Regler for innlegg