Per nå svømmer jeg stort sett, 2-3 ganger i uken, mellom 40-100 lengder hver gang avhengig av hvor god tid jeg har etter jobb. Jeg spiser gjennomsnittlig 16-1700 kalorier om dagen, noen dager så lite som 1200 (når jeg er fryktelig matlei eller ikke rekker å få i meg noe særlig:/) og andre dager opptil 1750, aldri mer. Stort sett består inntaket av mest proteiner og litt fett, ikke så voldsomt mye karbohydrater - mellom 30-60 g om dagen på det meste.
Jeg går ikke merkbart ned i kilo desverre (noen hundre gram her og der iløpet av en uke, så litt opp, så litt ned osv.), men både ser og måler at jeg blir gradvis mindre. Jeg har sannsynligvis en hormonforstyrrelse som jeg skal få hjelp med hos legen siden det viser seg at det er dette som gjør at jeg blant annet holder på vann. Forhåpentligvis kommer vekttapet til å vise seg etterhvert - men nå vil jeg altså gjerne trene styrke.
Er det noen (kanskje spesielt av jentene her?) som har noen tips til en ekte noob om hva man bør begynne med både av øvelser og mengde, hvor hardt jeg skal gå ut osv.? Jeg har nå frem mot jul mulighet til å trene 2-3 timer, 3 ganger i uken hvorav den ene gangen definitivt vil være svømming. Ellers vil jeg gjerne være forsiktig med løping for å ikke ødelegge knær og ledd fordi jeg er rimelig stor. Jeg har dog veldig sterke bein og en god rygg, såpass har jeg skjøntJeg er den som løfter de tunge tingene når jeg og typen flytter, for å si det sånn.
Sånn uten å ha prøvd, men bare lest her inne og sett på videoer synes jeg styrkeløft ser dritheftig ut, og har en hemmelig drøm om å prøve meg på det. Ellers vil jeg egentlig gjerne både gå ned i vekt (eller fett) og gjerne få muskler også. Er ikke redd for å prøve noe, hverken i matvei eller treningsvei, så lenge det ikke er så ekstremt at man bør ha en sinnslidelse for å få det til :]

LinkBack URL
About LinkBacks
Jeg er den som løfter de tunge tingene når jeg og typen flytter, for å si det sånn.
Svar med sitat

Får finne meg et sted å bo som ikke ligger i ghettoen, så kanskje jeg får beholde sykkelen også

Forøvrig tenkte jeg å finne et litt freshere treningssenter i området, vet at SATS er dobbelt så dyrt som de andre som finnes her (Fitness24 og Friskis og Svettis), men det er kanskje verdt det, vi får ihvertfall "friskvårdsbidrag" på jobben så det blir ganske billig likevel