Hei
Noen som har tips til hvordan jeg kan få større brystmuskler?
Hvilke øvelser?
Hvor lenge?
Hvor ofte?
Hvor mange reps?
Hei
Noen som har tips til hvordan jeg kan få større brystmuskler?
Hvilke øvelser?
Hvor lenge?
Hvor ofte?
Hvor mange reps?

Dette har jeg nappet opp av informasjon rundt brystet:
- Bør bestå av tre forskjellige vinkeløvelser: flat, skrå, omvendt skrå
- Kontakt er et must
- Flyes skråbenk, skråbenk hantler, declinded smith, benkpress er gode øvelser..
Trener selv med 3x10 rep 1 gang i uka
Om du er helt ny så kan du trene brystet 2-3 ganger i uka.
Har du manualer så kan du trene flyes. Ligg på f.eks en benk og løft begge hendene mot punktet hvor hjertet på kroppen din er.
Har du verken manualer eller peng til å gå på studio så kan du trene brystet via armhevinger. Men det er jo ikke det beste![]()
Thomas
"Exercise the cheast from all angels, and heavy basic exercies are the key for building the Chest." - Arnold
(eller i alle fall noe i den duren der).
Kjør på med benkpress, flyes, cabel-flyes, pullover. ja gud vet hva. (-:
flyes før benkpress med stang eller hantler.
kjør sakte negativer og ultrakorte pauser, og du får en pomp som ikke ligner grisen!![]()
Hvorfor flyes før benkpress ?![]()
Http://Fitnessbloggen.no - Trening, kosthold og helse.
slite ut brystet og varme det opp. slik at det ikke står på tricepsen. ok nok. men det er litt opp til en selv, hva en syntes føles best.
Grunnen til at det lønner seg og kjøre flyes før benk er først og fremst at brystet er en større muskel enn triceps og skuldre... En vil jo ikke som PeterSQRM sier bli sliten i tricepsen og skuldre før brystet.Opprinnelig skrevet av Hardway
Anbefaler å begynne med en isolerende øvelse for brystet som
flyes (Nautilus Pec Fly f.eks) for å trøtte ut brystet skikkelig, for så og kjøre superset med en øvelse som f.eks benk, dips osv... Dette for å trøtte ut brystet enda mer ved hjelp av triceps og skuldre.
Dette kommer litt ann på hvilken muskelfibertype du har i de aktuelle musklene også.![]()
It is only within the context of having properly developed your mind, that you will be able to truly enjoy the achievement of your material values, including that of a more muscular body.
- Mike Mentzer
http://www.mikementzer.com
http://www.i-a-r-t.com
Er han ny kan han jo trene igjennom kroppen med et nybegynnerprogram 3ganger i uka - dvs trene brystet 3 ganger. Du trenger strengt tatt ikke stang, hvis ikke økonomien sier det er ok, går faktisk greit med hantler, vektskiver og en benk(trenger nødvendigvis ikke være en "benk" slik vi mener en benk bør være. Så kan du jo f.eks henge opp ei jernstang du fant under fars dyneOpprinnelig skrevet av ^The0ne^
opp i taket å ta chins med den, kjøkkenstoler til dips etc, bare fantasien som setter grenser, og det er helt klart penger å spare for den kreative :|
By the way, pushups(armhevinger) er en bra øvelse!!!
Http://Fitnessbloggen.no - Trening, kosthold og helse.
jeg har et brystprogram som gir meg en sinnsyk pump for tiden, det er kanskje litt i det meste laget , men det har funka bra for meg.
1. Benkpress ( eget program )
2. flyes 3x8
3. dips 3x12
4. kabelkryss 3x10
:bb:
Kunnskap = makt
Takker å bukker for mange bra tips!
Hvor mange ganger trener du bryst i uka?
Representerer de småe.From dust too Steel (O")=O F
Flex Inc.
hmm..ikke noe skråbenk :??:Opprinnelig skrevet av blind
Jeg mener flatbenk med manualer eller rett stang gjør susen. Det treffer faktisk hele brystet, men i større grad det nedre bryst.