Viser resultatene 1 til 14 av 14

Tråd: Hjelp av brødre til: Intervju med Mike Tuschcherer.

vio
    vio er ikke aktiv
    Supermod vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30

Hjelp av brødre til: Intervju med Mike Tuschcherer.

Jeg holder på med å gjøre et intervju med Mike T. angående RTS og dets applikasjoner.
    Fra før av har jeg med en slags introduksjon av det grunnleggende, hvem det er for og hvordan det brukes, og hvordan dagsform og kapasitet kan måles objektivt ved hjelp av pulstester og tendounits osv.

Hva mer kan DU tenke deg å få svar på, og hva kan være interessant for allmuen å lese i en artikkel?
    Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
    http://kissabibben.blogg.no/

Must be an emergency! Vrimmel sin avatar
    Ble medlem
    06-2006
    Alder
    27
    Hva er målgruppen?

Stengt konto Brukerkonto avsluttet sin avatar
    Ble medlem
    07-2006
    Alder
    26
    Hvordan Trac testen er bygget opp slik at jeg kan programmere en offline versjon til meg selv :P

MHG
    MHG er aktiv nå
    Chubby chic MHG sin avatar
    Ble medlem
    09-2007
    Alder
    26
    Over gjennomsnittlig interesserte mosjonister.
    Heldigvis er julaften på spisedagen min!

vio
    vio er ikke aktiv
    Supermod vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Utkast:

1) For those of our readers whos not familiar with you and your innovative work in training methodology, would you kindly tell us a bit about yourself.

2) You mention RTS. People in the gym are talking about it. It's the buzz nowadays. But what is it?

3) I understand that RTS is in some sense a way of training according to your present ability.
    But what I don't fully grasp is how RTS is different from simply coming into the gym and working out by feel?
    (I'm thinking: Vol/Int control)

4) It seems then that the practicioner of RTS needs to be able to evaluate his or her own physical and mental state precisely to benefit from RTS.
    However, the usual problem is that one doesn't quite know how much training is just right, and how much is enough, even when planning ahead.
    Are there any objective and fail safe aids for him or her to do this?
    (I'm thinking: trac and trac tools, video analysis/tendo/pulse measurement and so on - the science)

5) Does this mean that the program is planned on a day to day basis, or do you plan ahead to peak at a contest date?
    (I'm thinking: long term planning, exercise/rep selection - every rep range has a specific purpose, programming splits sheiko+rts and so on)

6) So for whom is RTS intended?
    (I'm thinking newbies' ability to self evaluate, powerlifters, bbs, recreational, strongmen (tip: norwegian strongman Espen Aune is using RPEs)and so on)

7) You mention powerlifters. Now this is interesting as totals are a quantitative valid way of determining wether RTS is better or not.
    Do you coach any powerlifters other than yourself, and how well have your trainees responded to this type of programming?

8) And as for bodybuilders or simply recreational lifters - What kind of response are you getting?
    (tip: Børge Fagerli is a well know and popular figure in the norwegian bodybuilding scene)

9) Now if it's applicable for competing powerlifters, could RTS be implemented in regular programs such as dietmar or sheiko?

10) And lastly, what is your main advice for the bodybuilder, the powerlifter, or the girl that wants to slim down when it comes to training?

_̴ı̴̴̡̡̡ ̡͌l̡̡̡ ̡͌l̡*̡̡ ̴ Whimp sin avatar
    Ble medlem
    12-2004
    Ser bra ut. Hvor skal det publiseres?

vio
    vio er ikke aktiv
    Supermod vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    fitnessbloggen til Robert/Hardway.

Elite Broscientist McBain sin avatar
    Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    Burde småpusse pittelitt på språket, ellers er det vel fint. Skal det oversettes til Fitnessbloggen?
    I wanted to burn a lot of calories today. So I set fire to a fat kid.

vio
    vio er ikke aktiv
    Supermod vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Se der ja. Som vanlig ikke et eneste fruktbart innlegg her på fp. hehe. Men så er jo ikke det grunnen til at jeg er her inne heller..

Latsabb tombody sin avatar
    Ble medlem
    08-2005
    Alder
    37
    Boken og DVD-en er på vei hjem til meg, så jeg har kanskje noen spørsmål senere …
    You ran a marathon? That's cute …

Bedreviteren Hardway sin avatar
    Ble medlem
    07-2003
    Alder
    37
    Vio for the win!
    Http://Fitnessbloggen.no - Trening, kosthold og helse.

Maximus Ingar sin avatar
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    24
    How would you apply this for Olympic-style weightlifting? How would you incorporate this system in a training regime based on heavy singles with complex movements such as the Snatch and Clean&Jerk?
    Jeg er sponset av Norkost

GridIron Barbell

Raygunz Baronen sin avatar
    Ble medlem
    09-2005
    Alder
    26
    Spør hvordan han vil legge opp programmet sitt til bodybuildere som driter i styrkeøkning!
    Six-pack on a skinny guy is like big tits on a fat chick... It doesn't count!!

Silver Member miau sin avatar
    Ble medlem
    09-2006
    Alder
    22
    But if you can't handle me when I'm all bloated on my cheat meal, then you sure as hell don't deserve me when I'm shredded -Marilyn Monbro

Lignende tråder

1. En historie om to brødre
    By Lean&Fin in forum OT
    Svar: 17
    Nyeste innlegg: 18-03-10, 11:20
  2. Mike Tyson
    By lars in forum Kampsport og annen sport
    Svar: 24
    Nyeste innlegg: 19-12-05, 18:05
  3. Mike Mentzer
    By HITFrank in forum Trening
    Svar: 5