Viser resultatene 1 til 10 av 10

Tråd: Hjelp med programmet mitt?

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    02-2003

Hjelp med programmet mitt?

Jeg har laget et program jeg lurer på hva folk mener o
    Har tidligere trent et sinnrikt program med maskiner 3 x i uka i helsestudio, dette ga bare resultater den første måneden, til jeg blei skikkelig utkjørt og alt stagnerte, enda jeg ikke hadde økt noe på vektene.

Jeg er ca 1,70 og veier 49 kilo enda jeg eter som en gærning. Det er ganske konstant, ligger på ca 49 til 51.

programmet:

MANDAG:
    Benkpress: 2x10 reps.
    Skulderpress(overhead presses): 1x10 reps.
    Markløft: 1x10 reps
    Shrugs: 2x10 reps
    Calf Raises(sittende): 2x10 reps.

TORSDAG:
    Incline benk med hantler: 1 x 10 reps.
    Skulderpress med hantler(med vri): 1 x 10 reps.
    Shrugs med hantler: 1 x 10 reps.
    Benspark: 2 x 15 reps.
    Calf Raises(stående): 1 x 10 reps.

Tenker å kjøre dette, først en innkjøringsfase på 2 uker for å venne meg skikkelig til alle øvelsene, så 8 uker med stødig progresjon. Etter innkjøringsfasen vil jeg prøve å legge på 2 kilo på stanga i benkpress og markløft hver uke. På på incline benk press, overhead press, shrugs og calf raises legger jeg på 2 kg annen hver uke, dette er planen i hvertfall. Er det realistisk, hvis jeg prøver å finne et start-nivå der jeg kan klare alle øvelsene i god form?

jeg vil selvfølgelig ikke begynne med så lette vekter at jeg kunne klart mer enn max to-tre reps over det planlagte antallet i god form.

På torsdagene kjører jeg ca 60% intensitet i forhold til mandagen.

Er dette en strategi det går an å føgle?
    Planlegger å gjøre mandagene litt mer utfordrende enn torsdagene på de fleste øvelser, så torsdag blir en lettere "vedlikeholds-økt" på en måte.
    Har hørt at det kan være bra å trene flere dager i uka selv om en har lett for å bli overtrent, men bare hvis en kjører skikkelig hardt den ene dagen og ikke de andre. Hva mener folk om den påstanden?

Medlem
    Ble medlem
    10-2002
    Hva spiser du en vanlig dag?
    Siden du er fersk på treningen, tviler jeg på at du kan ta deg ut på ett sett. Kjør tre sett på alle øvelsene. Få inn knebøy med det samme. Få en til å vise deg riktig teknikk om du er usikker.
    Tror ikke det har noe for seg å kjøre lav intensitet på den ene økta slik du gjør.
    Hva med armtrening.

Ble litt klønete post dette, men fikk vel svart på noe

Maxgain.
    No progress?

You don`t train too hard.

You just don`t eat enough.

Old man Tarzan sin avatar
    Ble medlem
    07-2002
    Jeg ville gått inn på www.mrmuscle.org, og fulgt nybegynner-programmet som er der.

Nå om dagen satser jeg på å øke 2,5kg på de tunge øvelsene (knebøy, benpress/ markløft etc) til hver økt, og satser på å øke 1,25kg i feks skråbenk hver uke. Tror det skal bli hardt for deg å øke to kilo i benken hver uke, i hvert fall etter hvert, men det går vel kanskje greit i starten. Dette vet nok du uansett bedre enn meg.

Hvor mange måltid har du om dagen? Prøv å spise hver 2-3 time.

Silver Member xray sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    71

Re: Hjelp med programmet mitt?

Jeg er ca 1,70 og veier 49 kilo enda jeg eter som en gærning. Det er ganske konstant, ligger på ca 49 til 51.
    Ville vurdert en gainers shake om jeg var deg. PF trur jeg har noen godsaker der.

Opplegget ellers synes jeg ser bra ut... flere sett ja. Legg inn knebøy oxo.

x
    :)

www.kalibergym.no Hightower sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Gainer,shaker,melk,eplejuice,brødskiver mat mat mat

Du er nok en klassisk hardgainer vil jeg tro, få intensive økter et par ganger i uka med progresjon er tingen for deg.

forslag

dag1mandag)

Markløft 2x6
    Benkpress 2x6
    Dips 1x6
    Triceps 2x6

Dag2: (torsdag)
    Knebøy 2x6
    Militærpress 2x6
    Bøyd roing 2x6
    Stangcurl 2x6
    "Eat more women!! They are high in protein :) "

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    02-2003
    Takk, takk

På spørsmålet om hva jeg eter en vanlig dag;
    (forkorta utgave av en post jeg lagde på treningsforum.no)
    7-8 tida, frokost: Stor bolle müsli med H-melk, det går vel ca 3 dl h-melk og to-tre dl. müsli. Også steker jeg en boks tunfisk med to egg og en skje hvetemel i steikepanna. Kaffe og et stort glass rein appelsinjuice.

10-tida, mellommåltid: typisk fire smørbrød; grovbrød, det går ca. 2 bokser tunfisk på fire smørbrød, to-tre teskjeer cottage cheese per smørbrød og noen skiver norvegia. Liker ikke for mye vanlig gulost så jeg sper på med cottage cheese i stedet.

12-13 tida, lunsj med far: en ciabatta m/ salat, en tomat, to skiver frokostskinke(mager kalkun) og tre-fire skiver gulost.

16:00 - pasta lagd på en boks grovhakka tomater, 4 desiliter tagliatelle eller pastarør, to-tre egg, m.m.

mellom 18:00-20:00 en gang - middag. Jeg bor hjemme og eter det som står på bordet hvis det ikke er min tur til å lage middag. Vi spiser middag jævlig seint, jeg pleier bare å ta en gainer fra proteinfabrikken hvis det drøyer for lenge.

22:00 tunfisk og egg igjen, samme som til frokost men uten müslien ved siden av altså.

23:00-24:00 - før jeg legger meg tar jeg tre toppede spiseskjeer whey tech fra proteinfabrikken i 3 dl. hel-melk.

Tviler på at jeg eter for lite, for å si det sånn, jeg tar også gainer fra protein-fabrikken vanligvis en halv time etter frokost og rett etter trening.

Jeg skal få inn knebøy, det er liksom den øvelsen jeg sliter litt med teknikken i - men jeg kan jo kjøre lettere på den de første par ukene til jeg føler at det "sitter," før jeg begynner å ta meg ut på den.

MANDAG:
    Benkpress: 3x10 reps.
    Skulderpress(overhead presses): 3x10 reps.
    Curls: 3 x 8 reps
    Markløft: 3x10 reps
    Shrugs: 3x10 reps
    Sit-ups: 4x25
    Benløft: 4x25
    Benspark: 2x10
    Calf Raises(sittende): 2x10 reps.

TORSDAG:
    Incline benk med hantler: 3 x 10 reps.
    Benkpress m/smalt grep: 2 x 10 reps
    Skulderpress med hantler(med vri): 2 x 10 reps.
    Shrugs med hantler: 3 x 10 reps.
    Skrå situps: 2 x 15 reps til hver side
    Situps: 3 x 25.
    Knebøy: 3x12 reps
    Calf Raises(stående): 3 x 10 reps.

Eller noe sådant?
    Får jo kjørt bryst og triceps rimelig bra på torsdagen, da, også fikk
    jeg inn litt mage med situps/benløft på mandag. liker å ha litt forskjellige øvelser på de to dagene, men prøver å trene de samme muskelgruppene, bare treffe dem på en litt annen måte.

Kommer ikke inn på mrmuscle.org, får bare en 403

Ble medlem
    03-2002
    Legg mark og bøy til førsten av øktene dine!

Curl etter mark,hvorfor skuldre 2 ganger i uka?hvorfor shrugs 2 ganger i uka?Hvorfor legger 2 ganger i uka?Benspark er det det samme som fremspark eller legextensions?fremside lår?I såfall hvorfor legger du den inn på mandag?

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    02-2003
    Tusen takk for hjelpa alle sammen!

Hightower: Du har sikkert rett, burde tenkt meg fram til det selv.
    Du spør hvorfor jeg tar ting og tang to ganger, det er fordi jeg egentlig
    tenkte å lage et program for hele kroppen begge dager, men å ha litt forskjellige øvelser og litt forskjellig fokus. Forslaget ditt ser veldig bra ut(nå har jo ikke jeg evne til å bedømme det, men ut fra hvordan jeg tenker). Jeg tror jeg har vanskelig for å gaine med mange øvelser.
    Kommer til å følge forslaget ditt - men jeg vil legge inn noen shrugs.
    Er det noen grunn til at jeg ikke burde dette?
    Driver med kampsport så det er en viktig øvelse for meg. Burde jeg legge
    den inn på dag 1 med marken eller på dag 2 med roingen?

Og ett spørsmål til, hva mener du med "triceps" på dag en: triceps extensions eller noe sånt? Funker det ikke fint med benkpress med smalt grep? Jeg kjenner dem skikkelig godt i triceps.

dag1mandag)

Markløft 2x6
    Benkpress 2x6
    Dips 1x6
    Triceps 2x6 (?)

Dag2: (torsdag)
    Knebøy 2x6
    Militærpress 2x6
    Bøyd roing 2x6
    Stangcurl 2x6

Ble medlem
    03-2002
    Smalbenk er en fin triceps øvelse,selv foretrekker jeg triceps pushdowns med stang. Legg inn 2 sett shrugs på markløft dagen.

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    02-2003
    Ok, jeg takker så mye for hjelpa igjen!
    Genialt medium, dette her..

Lignende tråder

1. Slankemetoden PLUSS
    By Wannabe in forum Kosthold
    Svar: 27
    Nyeste innlegg: 29-08-05, 19:29
  2. Doggcrap-trening oversatt til norsk!