Jeg har laget et program jeg lurer på hva folk mener o
Har tidligere trent et sinnrikt program med maskiner 3 x i uka i helsestudio, dette ga bare resultater den første måneden, til jeg blei skikkelig utkjørt og alt stagnerte, enda jeg ikke hadde økt noe på vektene.
Jeg er ca 1,70 og veier 49 kilo enda jeg eter som en gærning. Det er ganske konstant, ligger på ca 49 til 51.
programmet:
MANDAG:
Benkpress: 2x10 reps.
Skulderpress(overhead presses): 1x10 reps.
Markløft: 1x10 reps
Shrugs: 2x10 reps
Calf Raises(sittende): 2x10 reps.
TORSDAG:
Incline benk med hantler: 1 x 10 reps.
Skulderpress med hantler(med vri): 1 x 10 reps.
Shrugs med hantler: 1 x 10 reps.
Benspark: 2 x 15 reps.
Calf Raises(stående): 1 x 10 reps.
Tenker å kjøre dette, først en innkjøringsfase på 2 uker for å venne meg skikkelig til alle øvelsene, så 8 uker med stødig progresjon. Etter innkjøringsfasen vil jeg prøve å legge på 2 kilo på stanga i benkpress og markløft hver uke. På på incline benk press, overhead press, shrugs og calf raises legger jeg på 2 kg annen hver uke, dette er planen i hvertfall. Er det realistisk, hvis jeg prøver å finne et start-nivå der jeg kan klare alle øvelsene i god form?
jeg vil selvfølgelig ikke begynne med så lette vekter at jeg kunne klart mer enn max to-tre reps over det planlagte antallet i god form.
På torsdagene kjører jeg ca 60% intensitet i forhold til mandagen.
Er dette en strategi det går an å føgle?
Planlegger å gjøre mandagene litt mer utfordrende enn torsdagene på de fleste øvelser, så torsdag blir en lettere "vedlikeholds-økt" på en måte.
Har hørt at det kan være bra å trene flere dager i uka selv om en har lett for å bli overtrent, men bare hvis en kjører skikkelig hardt den ene dagen og ikke de andre. Hva mener folk om den påstanden?

LinkBack URL
About LinkBacks
Svar med sitat
mandag)