Viser resultatene 1 til 9 av 9

Tråd: Hjelp med treningsoppsett

\,,/ d(^_^)b \,,/ Carlsentassen sin avatar
    Ble medlem
    01-2006
    Alder
    24

Hjelp med treningsoppsett

ja, da lager jeg ny tråd og trygler om litt hjelp
    jeg har roughly satt opp treningen min slik;

Mandag;
    Knebøy A2G 5x5
    benpress 5x5
    Tåhev 8x5
    stående bicepscurl 5x3
    sittende hammercurl 5x3
    EZ stående curl 5x4
    enarms consentrationcurl 5x5
    Mageøvelser

Tirsdag;
    Benkpress 5x5
    skråbenk m/hantler 5x5
    Flyes 5x5
    Franskpress 5x5
    Pushdowns m/tau 5x5
    stående triceps extensions 5x5
    Mageøvelser

Torsdag;
    SKulderpress 5x5
    Strake sidehev 5x4
    Dips 5
    Chins 5x3
    EZ Bicepscurl 5x5
    Mageøvelser

Fredag;
    Nedtrekk bak 5x5
    Lower Back 5x5
    Shrugs 5x5
    Markløft 5x5
    Nedtrekk forran bredt grep 5x5
    Mageøvelser

men skal fjerne en del bicepsøvelser og kun ha det på mandagen forsåvidt.. er det noen som føler for å hjelpe meg med å sette opp et treningsopplegg for å trene styrke? (og husk at jeg er talentløs på dette her )
    20 år
    177 "høy"
    73-75kg

I've Allways Been Crazy, But It's Kept Me From Going Insane! My Name... Is Psycho!

Siempre he sido loca, pero es de ir me mantuvieron loco! Mi Nombre ... Psycho!

Treningsdagbok

Kosthold

Bildeprofil

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Punkt jeg ser ved å titte raskt over programmet:

Mandag
    - 4 øvelser på biceps som er en liten muskel. Mens du har 3 øvelser på hele beina!

Tirsdag
    - Femmere på isolasjonsøvelser kan være tøft for leddene. Jeg foretrekker å kjøre femmere på flerleddsøvelser og noe høyere på isolasjonsøvelser.

Torsdag:
    - To skulderøvelser og så plutselig triceps, rygg og biceps? Du har en dag med 20 sett på biceps, så du trenger ikke mer biceps. Dips når du trente bryst og triceps på tirsdag? Chins dagen før ryggdagen? Dump alt det der og hold deg til skuldrene.

Torsdag
    - Shrugs før markløft syns jeg ikke mye om. Personlig tror jeg ikke det er behov for shrugs om du kjører markløft. To nedtrekkøvelser men ingen ro øvelser? Femmere på shrugs og lower back ser jeg heller ikke som noe god ide. Ei heller ville jeg trent lower back tungt før markløft.

Ble medlem
    01-2006
    Alder
    24
    lyst til å sette opp programmet for meg? (A)
    20 år
    177 "høy"
    73-75kg

I've Allways Been Crazy, But It's Kept Me From Going Insane! My Name... Is Psycho!

Treningsdagbok

Kosthold

Bildeprofil

Gold Member Deviant sin avatar
    Ble medlem
    03-2003
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av Carlsentassen Vis post
    lyst til å sette opp programmet for meg? (A)
    Du har jo vært medlem her i to år nå, så du burde vel klare å sette opp et brukbart program til deg sjøl?

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Nå skriver du ikke hva du ønsker av treningsprogram, bare et for "styrke". Siden du er glad i femmere kanskje dette er noe for deg:

http://www.geocities.com/elitemadcow...Linear_5x5.htm

Bedreviteren Hardway sin avatar
    Ble medlem
    07-2003
    Alder
    37
    Selv om man har trent i 2 år - er jo ikke det noen garanti for at man kan sette opp et bra treningsprogram. Det finnes utrolig mange variabler å forholde seg til, noe som betyr at mulighetene er mange.

De aller fleste egner seg til å trene en 2-splitt over 6-9 dager. Gjør man det, er det enkelt å periodiserer, i tillegg som at man lett kan sikre seg en progresjon på ca 5% i uka, eller 2,5% per trening om du vil.

For å klare denne progresjonen er det derimot viktig å periodisere (som nevnt ovenfor). Man starter først med å trene veldig lett for å få opp overskuddet i 1 uke. Så går man over til å trene med mange repetisjoner, og få sett => og bygger videre derifra, med færre og færre repetisjoner, og flere og flere sett.

Noe mer enn 2 øvelser per muskelgruppe er overflødig. Det lønner seg å ta de beste øvelsene flere ganger, framfor å kjøre masse pikkpakkøvelser, uten noe mening.
    Http://Fitnessbloggen.no - Trening, kosthold og helse.

Ble medlem
    01-2006
    Alder
    24
    Mange takk for hjelp =)
    fikk hjelp av Animal på treningslogg-siden min også så da har jeg fått masse god hjelp ^^

FP FTW!

Deviant - er jeg i tvil og usikker, så spør jeg likesågodt her, ettersom det er relativt mange med mer erfaring og kunnskap enn det jeg sitter på det verste som kan skje når jeg spør, er at jeg får et svar
    20 år
    177 "høy"
    73-75kg

Treningsdagbok

Kosthold

Bildeprofil

Gold Member Deviant sin avatar
    Ble medlem
    03-2003
    Alder
    26
    Klart, det er jo kjempelurt å spørre, men når du skriver f.eks 5x5 på sidehev så begynner en liksom å lure på om du bare har lest off topic de to åra du har vært her.

Ble medlem
    01-2006
    Alder
    24
    Sitat Opprinnelig skrevet av Deviant Vis post
    Klart, det er jo kjempelurt å spørre, men når du skriver f.eks 5x5 på sidehev så begynner en liksom å lure på om du bare har lest off topic de to åra du har vært her.
    hehehe, du har din fulle rett til å være litt suspekt
    har nok ikke bare lest OT, men av en aller annen grunn klarer jeg ikke å huske i hodet konstant hvordan ting burde settes opp osv osv sov, så da spør jeg gjerne dere som kan mer
    20 år
    177 "høy"
    73-75kg

Treningsdagbok

Kosthold

Bildeprofil

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.