Viser resultatene 1 til 10 av 10

Tråd: Hjelp meg å finne et passende treningsprogram

Must be an emergency! Vrimmel sin avatar
    Ble medlem
    06-2006
    Alder
    27

Hjelp meg å finne et passende treningsprogram

Etter å ha trent noe ustrukturert i et par måneder, har jeg nå bestemt meg for at det er på tide å bli mer seriøs og følge en bestemt plan. Jeg forespør i denne anledning foumets ekspertise for å nå nye høyder.

Litt om meg:

Høyde: 189
    Vekt: Uvisst, men jeg er overvektig

Jeg vil klassifisere meg selv som en nybegynner som har begynt å bli kjent med øvelsene. Jeg er ingen ekspert, og har fremdeles ikke helt ideell teknikk. Hittil har jeg ikke kjørt et spesielt program, men jeg har hovedsakelig prøvd å vende meg til øvelser relatert til powerlifting. Før jeg begynte å trene ville jeg klassifisere meg selv som ekstremt utrent.

Hva jeg orker:

Benkpress føler jeg at jeg har god kontroll på nå, og trenger ikke lang tid på å restituere meg selv. Har ikke fått trent denne så mye som jeg ville, ettersom jeg har måttet vente på bein for å bli uthvilt.
    Pers: 3x75

Knebøy er den tyngste øvelsen for meg, men jeg begynner å bli mer vant til det og trenger ca 3-4 dager mellom hver gang for å føle meg restituert. Jeg klarer ikke mange reps her.
    Pers: 3x80

Markløft er mest tungt i underarmen, så jeg blir fort restituert der og.
    Pers: 3x110

Jeg klarer ikke chins eller dips, og treningssenteret mitt har ikke støttemaskin.

Hva jeg har tilgang til:

Treningssenteret mitt har ikke powerrack eller noe man kan improviserre med for å endre høyden på basisøvelser.

Mine mål:
    Bli sterk som fy, forbedre min allmenkondisjon og forhåpentlivis klare dips og chins. Jeg bryr meg ikke om spesifikt hypertrofiske øvelser, øker nok av å øke i styrke.

Silver Member Lillegutt* sin avatar
    Ble medlem
    02-2003
    Alder
    27
    2+2 splitt..

feks:
    Mandag: Overkropp - rygg
    Tirsdag: Bein - legger - mage
    Onsdag: Fri
    Torsdag: Overkropp - rygg
    Fredag: Bein - legger - mage

Ha forskjellige øvelser på muskelgruppene de to dagene.

keep it simple
    Det er i motbakke det går oppover.

Ble medlem
    06-2006
    Alder
    27
    Joda, høres bra ut det, men tenkte mest noe litt mer spesifikt. Helst et program med periodisering, spesifisert antall reps, sets og vekt. En annen ting er at pga av studier, så vil jeg helst ikke trene mer enn 3 dager i uka.

тянуть Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Sitat Opprinnelig skrevet av Vrimmel Vis post
    Joda, høres bra ut det, men tenkte mest noe litt mer spesifikt. Helst et program med periodisering, spesifisert antall reps, sets og vekt. En annen ting er at pga av studier, så vil jeg helst ikke trene mer enn 3 dager i uka.
    Har en 13ukers sheiko med redusert volum som er gull for nybegynnere, da får du økt frekvens og gjennomtenkt progresjon. I tillegg har jeg noen custom dietmar 4-5dagers mengde og oppkjøring som er meget bra og helt ulik de som ligger ute på nett. Tror kanskejr jeg kan få tak i 3dagers programmer også, men ikke sikkert.

Splittprogram er waste. det kan faktisk ikke kalles ett program engang, da det ikke tar for seg noen form for periodisering, progresjon, restitusjon, oppkjøring, og testing.

Hvor i trondheim holder du forøvrig til, hvor trener du og så videre?
    NORKOST

Hann var sær á leikvøllum
    Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór
    Hann lemjir summar til heljar

Ble medlem
    06-2006
    Alder
    27
    eg er utenlandsstudent, så befinner meg bare i Trondheim i feriene. Jeg bor på Ugla. Nærmeste treningssenter er så vidt jeg vet 3T byåsen, men det er ikke så veldig bra for å trene power. Jeg kommer tilbake i slutten av juni og blir ut september.Da tenker jeg å enten trene på Kaliber eller Nidaros.

Den noobsheikoen høres ihvertfall veldig interressant ut. Nå er det ikke sånn at jeg ikke kan trene mer enn tre ganger i uka, men jeg pleier å være ganske utkjørt etter treninger, slik at jeg ikke får gjort så veldig mye mer resten av kvelden. Men det kan være en tilvenningssak.

тянуть Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    eg er utenlandsstudent, så befinner meg bare i Trondheim i feriene. Jeg bor på Ugla. Nærmeste treningssenter er så vidt jeg vet 3T byåsen, men det er ikke så veldig bra for å trene power. Jeg kommer tilbake i slutten av juni og blir ut september.Da tenker jeg å enten trene på Kaliber eller Nidaros.

Den noobsheikoen høres ihvertfall veldig interressant ut. Nå er det ikke sånn at jeg ikke kan trene mer enn tre ganger i uka, men jeg pleier å være ganske utkjørt etter treninger, slik at jeg ikke får gjort så veldig mye mer resten av kvelden. Men det kan være en tilvenningssak.
    Jeg vil anbefale Nidarø-treningssenter! 250kr i måneden for studenter og utstyr egnet for toppnivå i styrkeløft. Jeg trener også der så om du da vil kan jeg se over teknikken din og lignende!

Sheikoen er mer å gjøre per trening og hardere, men bare 3 dager i uken.
    Dietmarproggisene jeg har er mindre å gjøre per trening men flere dager i uken.

Send meg mailen din på PM skal jeg sende deg over de forskjellige programmene jeg har
    NORKOST

Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór

Ble medlem
    06-2006
    Alder
    27
    Hva er den beste måten for å supplere med trening av lats, bakerste del av deltoid og trapezius?

тянуть Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Hva er den beste måten for å supplere med trening av lats, bakerste del av deltoid og trapezius?
    Chins, pendlayrows, stående stangshrugs.
    NORKOST

Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór

Ble medlem
    06-2006
    Alder
    27
    Sitat Opprinnelig skrevet av Animal Vis post
    Chins, pendlayrows, stående stangshrugs.
    Hvor ofte? Hvor mange sets/reps?

En annen ting jeg lurer på. Nå er jeg faktisk ganske fersk og kommer sikkert til å øke fortere enn en veteran. Bør jeg allikevel vente med å justere min 1RM til 13 uker er over?

тянуть Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Hvor ofte? Hvor mange sets/reps?

En annen ting jeg lurer på. Nå er jeg faktisk ganske fersk og kommer sikkert til å øke fortere enn en veteran. Bør jeg allikevel vente med å justere min 1RM til 13 uker er over?
    Så ofte du føler det går, set og reps som du vil, bare 2-3 reps unna failure

Jeg ville kjørt igjennom en gang uten å justere noe som helst, teste maks og så justere eventuelt
    NORKOST

Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.