Viser resultatene 1 til 9 av 9

Tråd: Hjelp til å komme i gang.

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    12-2005
    Alder
    23

Question Hjelp til å komme i gang.

Hei, nå har jeg ikke trena på et par mnd og ønsker å starte ordentlig igjen.
    Det jeg har trena før har bare vært surr og tull så før jeg starter igjen så trenger jeg ett ordentlig opplegg.
    Trenger hjelp til: Mat, forslag til trenings opplegg, hva trenger jeg av kosttilskudd, hvordan holde motivasjonen oppe.
    Kan noen hjelpe meg i gang.
    Setter stor pris på alle som gidder å hjelpe meg.

Er 17år
    185cm
    veier bare 65kg

Edit: Skrivefeil

TPK
    TPK er ikke aktiv
    Superior newbie TPK sin avatar
    Ble medlem
    02-2006
    Alder
    27
    Har ikke tid å skirve så mye nå, men:
    - Spis MYE mat!
    - Mye protein gjennom hele dagen
    - Raske karbohydrater + protein etter trening
    - Få i deg sundt fett ( omega 3,6,9)

Søk rundt etter treningsprogram. Du må selv bestemme om du vil ha helkropps eller splitt. Begge deler funker fint, du må bare huske å øke vektene, helst hver gang for å ha bra fremgang

Motivasjonen kommer når du ser fremgangen. Brukt vekt, målebåndt, speil/bilder.

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    12-2005
    Alder
    23
    Sitat Opprinnelig skrevet av TPK
    Har ikke tid å skirve så mye nå, men:
    - Spis MYE mat!
    - Mye protein gjennom hele dagen
    - Raske karbohydrater + protein etter trening
    - Få i deg sundt fett ( omega 3,6,9)

Søk rundt etter treningsprogram. Du må selv bestemme om du vil ha helkropps eller splitt. Begge deler funker fint, du må bare huske å øke vektene, helst hver gang for å ha bra fremgang

Motivasjonen kommer når du ser fremgangen. Brukt vekt, målebåndt, speil/bilder.
    Takk for svar. Hva bør jeg spise og hva bør jeg ikke spise?
    Jeg tenke jeg skulle kjøpe disse proteinene. Hva synes dere om de?

vio
    vio er ikke aktiv
    Supermod vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Med tanke på kroppsvekten din er det ikke så viktig hva du spiser, så lenge du får nok. Jeg har selv veid langt mindre enn du gjør, faktisk, og jeg trodde også at jeg spiste tilstrekkelig.
    Du kan fint skeie ut med et kosthold basert på maxboller og grandis egentlig, det fungerte flott for meg. Men noen gode knep er å alltid ha 100g cashewnøtter på innerlommen og ellers velte deg i melk, egg og pasta med smeltet ost på. Lett å få ned, masse kalorier.
    Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
    http://kissabibben.blogg.no/

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    12-2005
    Alder
    23
    Sitat Opprinnelig skrevet av vio
    Med tanke på kroppsvekten din er det ikke så viktig hva du spiser, så lenge du får nok. Jeg har selv veid langt mindre enn du gjør, faktisk, og jeg trodde også at jeg spiste tilstrekkelig.
    Du kan fint skeie ut med et kosthold basert på maxboller og grandis egentlig, det fungerte flott for meg. Men noen gode knep er å alltid ha 100g cashewnøtter på innerlommen og ellers velte deg i melk, egg og pasta med smeltet ost på. Lett å få ned, masse kalorier.
    Fint, Tusen takk for svar. Men tror dere disse proteinene er noe å satse på for meg?

cb
    cb er ikke aktiv
    Fat boy cb sin avatar
    Ble medlem
    08-2002
    Alder
    35
    Sitat Opprinnelig skrevet av Minibad
    Fint, Tusen takk for svar. Men tror dere disse proteinene er noe å satse på for meg?
    Har ingen erfaringer med det produktet,men kan ikke skjønne hvorfor det ikke skulle være noe å bruke penger på,bortsett fra at det kan smake møkk da:-)
    Det som er viktig er at du får i deg nok protein gjennom dagen,så sats på et billig proteintilskudd,og ikke bruke en formue på et pulver fordi det skal være "så mye bedre" enn andre ting.
    Selv bruker jeg kun et billig wpc/wpi produkt,og vokser ikke noe mindre av det enn et dyrere og såkallt "bedre" proteintilskudd.
    Sklei litt ut av sammenheng det her,men det jeg skal frem til er at du bruker minst mulig penger på tilskudd,og mest mulig på bra mat.
    Har du bra med penger så kan du jo bare pøse på av tilskudd,men ikke sikkert de vil hjelpe deg med å bli noe større.

For å øke i vekt og muskelmasse må du spise MYE.Spis hver 3 time,og spis minimum 40g protein pr måltid.Når du vet at du får i deg nok protein,så er det bare å lesse innpå med mat
    I`m to old for this shit!

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    12-2005
    Alder
    23
    Takk for svar.

Myntsamler G.Ravn sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    38
    Se på hvilke muligheter du har til å spise utover dagen og legge opp etter det. Jobber du? Time pauser,dobesøk slik at du får kastet i deg mat.(spiste selv 4 ganger iløpet av arbeidstiden før)

Droppe å trene med venner som ikke har samme goal som deg.Hjelper lite å ha med seg en eller to stykker som kommer til å droppe vekttrening iløpet av 3 mnd tid alikevel.Tren alene eller med noen som kan motivere deg til å ikke droppe treningene.Veldig viktig!
    Clausthaler....

Gold Member schwarzenegger sin avatar
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    22
    Sitat Opprinnelig skrevet av G.Ravn
    Se på hvilke muligheter du har til å spise utover dagen og legge opp etter det. Jobber du? Time pauser,dobesøk slik at du får kastet i deg mat.(spiste selv 4 ganger iløpet av arbeidstiden før)

Droppe å trene med venner som ikke har samme goal som deg.Hjelper lite å ha med seg en eller to stykker som kommer til å droppe vekttrening iløpet av 3 mnd tid alikevel.Tren alene eller med noen som kan motivere deg til å ikke droppe treningene.Veldig viktig!
    Enig!
    Mange måneder har gått rett vest på grunn av useriøse kompiser.
    Men man kan ikke forvente for mye av de heller, alle har forskjellige interesser.
    Fant heldigvis en som virkelig gir jernet når han trener, og det er jeg glad for!
    (Kan høres en smule gay ut den siste setningen )
    20 år
    høyde: 182 cm
    vekt : 94 kg

150x6 Benkpress og 170kg x 1(mer inne)
    155 kg Smalbenk
    170x7 Markløft
    170 i Knebøy(tror jeg) :)

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine