Viser resultatene 1 til 7 av 7

Tråd: hjelp til å øke på trening

Medlem malle sin avatar
    Ble medlem
    10-2002

hjelp til å øke på trening

Har ikke økt på trening på lenge og føler meg konstant slapp fra jeg begynner til jeg slutter. Og har den siste tiden 1,5 måneder begynt å få mer fett rundt midjen samt rumpa og låra. jeg er i militæret og må jo spise den maten jeg får. men tar i tillegg vitaminer, aminosyrer og proteinpulver(til frokost og etter trening) Har også begynt å løpe eller sykle etter trening og lagt inn egne kardio dager jeg ikke trener vekter. Er 184 høy og veier 98kg. Treningsprogrammet ser slik ut:

Mandag:bryst/skuldre/triceps
    Flatbenk: 2-3*6-10
    Skåbenk: 2-3*8-12
    Cabelcross/pech deck: 2*8-15
    Skulderpress: 3*8-12
    Skulderhev:2*8-15
    Nedpress m stang: 3*8-15
    Omvendt nedpresss: 2*8-12
    Er ikke sikker på hva den siste heter, men sitter med en hantel bak hodet og retter ut armene oppover:2*8-12

Torsdag:Rygg/biceps/Skuldre
    Nedtrekk m/stang: 3*8-12
    Roing: 3*8-12
    Nedtrekk m/smalt grep: 3*8-12
    Curl m/rett stang: 3*8-12
    Hammer curl: 2*8-12
    Sitter på scottcurl benk med hantel curl : 2*8-12
    Shrugs:3*10-20
    Omvendt pech deck: 2*10-20

Hadde vært fint om det er noen her som vil svare og hjelpe meg. Gjerne med nytt program, har veldig lyst til å prøve noe nytt. Og noen tips ang. trening osv.

Takker for svar!!

mvh

Bronse Member Grizzly sin avatar
    Ble medlem
    08-2003
    Alder
    24
    kan ikke være du er overtrent da? eller at maten ikke strekker til... ville tatt meg en uke eller to med treningsfri jeg... for så å se...
    Bedre med en god trekant, enn en ond sirkel

Medlem malle sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    men hva med programmet mitt? Og resten?

Medlem
    Ble medlem
    07-2004
    Alder
    30
    Hvis du har trent det samme programmet lenge kan det være viktig å forandre på programmet. Dette dor å angripe musklene på en ny måte slik at de ikke vennes til aktiviteten og slutter å reagere. Du må sjokkere dem med nye påfunn, nye program og nye treningsmetoder. Finn nye øvelser og trene musklene i en ny rekkefølge.
    Tren med stripping, 21's, exhaust, osv. Finnes masse ideer til hvordan forandre treningen.
    Jeg merker selv at treningseffekten begynner å avta etter hvert som jeg trener likt lenge, derfor forandrer jeg program kanskje ca hver 12 uke.

Finnes sikkert de med flere ideer også.
    Jeg fikk veldig mye fremgang da jeg tok meg en uke fri, leste bøker om vektløfting i ett sett, psyka meg godt opp med det og satte opp et program jeg ville prøve ut fra det jeg hadde lest. Det funka bra! Fikk fart på sakene igjen!

Så er det viktig å følge med på hvordan din egen kropp reagerer på forskjellig type trening. Folk er ulike, så prøv ut forskjellige teorier og finn ut.
    Mvh,

Choctaw :cool:

Medlem malle sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    kan du redegjøre for de metodene du nevnte i innlegget ditt? Bytte på spitten eller selve øvelsene? For er ikke alt mulig å velge mellom i militæret og det er ikke alle øvelser jeg får like bra pump i. så hva foreslår du/dere?

Medlem
    Ble medlem
    07-2004
    Alder
    30
    Har dere manualer og stenger med vekter på så er det utrolig hva man kan finne på. Det finnes hele bøker med øvelser i. Dere har sikkert et bibliotek på leiren, eller et i nærheten. Hvis dere har det så lån feks Arnold Schwartzneger boka. Masse øvelser der. Der står også de forskjellige treningsmetodene. Bytt ut øvelser, stokk dem om i ny rekkefølge, lag et nytt program. Personlig synes jeg det er meget bra med perioder. Kjør 3 uker med 4x3(dersom du har trent en stund), en periode med 3x6, og en med 3x10. Skuldre bør alltid kjøres 3x10 bortsett fra kanskje militærpress. Rygg bør aldri gå under 3x6 etter mitt prinsipp. Vil ikke løfte så tungt at jeg ødelegger den. Bruk baseøvelser som benk. markløft, knebøy med stang osv.

Nå rekker jeg ikke skrive mer..
    Mvh,

Medlem
    Ble medlem
    07-2004
    Alder
    30
    Lurte meg inn på en annen pc her.
    Se om jeg husker dette.

21's i feks flatbenk: 7 løft nedre halvdel av løftet(halve løft), deretter 7 løft øvre halvdel(halve løft), deretter 7 hele løft(=21 løft).

Stripping i feks knebøy: 10 løft maks med en vakt, ta av x kg, 10 løft maks igjen, helt til du ikke greier stanga(alt er strippet av).

Pre-Exhaust før feks benkpress:
    Først en øvelse med flies for å slite ut brystmuskelen, deretter en øvelse med benkpress. Da er man sikker på at det er brystet som til slutt gir seg(målmuskelen), før de mindre støttemusklene gjør dette(særlig tricep).

Så er det masse masse mer.
    Litt av det gode ved å kjøre perioder(forgje innlegg) er jo at kroppen må plutselig omstille seg til annen type bevegelse og måter å jobbe på. Dermed blir musklene provosert til å omstille seg og tilpasse seg, dermed vokse.

Det er også viktig å få nok søvn og mat. Du får den maten du får i militæret, spis godt når du får! Vet selv etter erfaring at det ofte er mye barnehagementalitet i militæret og de menige legger seg helst ikke før de nesten stuper eller mamma og pappa kommer og legger dem(el). Det er ikke bra for styrke! Ta den hvilen du kan få! Søvn er den beste hvilen og den man vokser mest på. Sov 9 timer hver dag, minst 8(nei det er bare tull at befalet er så harde fordi de sover 6 timer natta, det er bare tull).
    Mvh,

Lignende tråder

1. Hvordan trene deg selv!
    By ambiguous in forum Artikler
    Svar: 27
    Nyeste innlegg: 19-06-11, 20:51
  2. Baseline diett
    By MrMuscle in forum Artikler
    Svar: 3
    Nyeste innlegg: 21-02-10, 15:59
  3. Svar: 25