Viser resultatene 1 til 14 av 14

Tråd: Hjelp til trening

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    01-2009

Hjelp til trening

Ey!

Jeg er helt grønn når det kommer til trening og kosthold. Har trent idretter lenge, men har ikke vært nøye på hva jeg spiser, så har blitt mye junk-food og brus. Men, nå som det er nytt år og nye muligheter, tenkte jeg å bli litt mer seriøs. Jeg er ca 180cm høy, og veier 75kg. Har aldri vært overvektig, eller for tynn.

Trenger litt hjelp fra en som har peiling på et treningsoppsett og hva slags kosthold jeg bør ha. Vil trene hele kroppen gjevnlig fordelt i uken. Vet ikke om det går ann å si at det er magen og armene jeg vil prioterie mest. Jeg vil også legge på meg litt, men ikke mye.

Hadde vært fint om en kunne veiledet meg litt, og fortalt litt om hva som er bra, og ikke bra, og hva jeg bør styre unna, evt. hva jeg bør spise/drikke ;-D

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    01-2009
    Okai okai, jeg er villig til å overføre 100kr til en, om en kan hjelpe meg med et ordentlig treningsoppsett (med mage og armer som prioritert). Skal trene hele kroppen på en uke. Vil også ha litt informasjon på hva jeg bør få i meg av kosthold og kostholdtilsskudd.

Wopp Wopp veggiss sin avatar
    Ble medlem
    01-2009
    Alder
    31
    se på loggen min så ser du et program du kan trene tre ganger i uken, samt et rent coreprogram på søndag.

når det kommer til mat må du sørge for å få i deg mer kalorier enn du bruker hvis du vil opp i vekt, og du må få i deg nok proteiner. kjøp et proteintilskudd som du kan ta et par ganger om dagen for å få i deg kjappe 50 gram protein. resten bør du klare å fylle på via et bra kosthold som bør ha hovedvekt av egg, renskåret kjøtt, kylling, svin, fisk og tunfisk. prøv å spis grovt brød, brun ris, linser og masse grønnsaker ved siden av. pass på å få i deg nok fettsyrer, så et omega-3/6/9 tilskudd kan være å anbefale.
    Steroids are like tampons, every pussy needs one :D

Ble medlem
    01-2009
    Alder
    31
    og den 100-lappen kan du bruke på deg selv, du får 2 måneders forbruk av røde linser for den

member jenta_a sin avatar
    Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23

forslag..

siden du har trent litt før, kunne du jo kanskje prøvd deg på en to-splitt: trene rygg og bein en dag og skuldre, armer, bryst + mage en dag.

del 1: armer, bryst, skulder armer
    Benkpress 3 x 12
    skulderpress med hantler 2 x 12
    stående roing 2 x 12
    bicepscurl med hantler/stang 3 x 12
    franskpress med stang 2 x 12
    dips 2 x 12
    planken
    skrå planke

del 2: rygg + bein
    rygghev i bom 3 x 15
    nedtrekk med bredt grep 3 x 12
    markløft 3 x 12
    hantelkast 2 x 12 per side
    leg extension (med en fot) 2 x 12 per fot
    legg curl 3 x 12
    tåhev 2 x 20

dette er to ganske korte program så du kan jo evt legge på flere øvelser om d ønsker det, men fordelen med en slik økt slik som jeg ser det, er at du slipper å bruke en hel time på å trene hele kroppen. Du kan også trene oftere, fordi du ikke trener samme muskelgrupper hver gang, og i tillegg blir det letter å finne tid til å trene og evt kombinere styrketrening med kardiotrening. Når det gjelder å kombinere styrke og kardio anbefales det å trene styrke først.

når det gjelder mat, hadde det vært greit med en oersikt over hva du spiser på en gjennomsnitlig dag nå. da er det lettere å se hva du kan forandre på. kosthold står det også mye om på forumet, så det er bare å lese..
    håper dette var til litt hjelp..
    jeg er ikke tynn, jeg har bare liten muskelmasse

The blogg =)

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    01-2009
    Tusen takk for svar!

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    01-2009
    Dette var mye til hjelp. Slik jeg forstod det, er det viktig å få i seg mye kalorier, proteiner og fettsyrer.

Men, ville det ikke vært lurere å trent hele kroppen mer fordelt i uken? Slik at hele kroppen blir trent akkurat på en uke. Tenkte på at muskler skal hvile..?

Ble medlem
    01-2009
    Alder
    31
    som jeg skrev lenger opp, så finner du et program som trener hele kroppen i loggen min. dette kan du kjøre tre ganger i uken.

Den anale hevneren Stålballa sin avatar
    Ble medlem
    05-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av Joachim! Vis post
    Okai okai, jeg er villig til å overføre 100kr til en, om en kan hjelpe meg med et ordentlig treningsoppsett (med mage og armer som prioritert). Skal trene hele kroppen på en uke. Vil også ha litt informasjon på hva jeg bør få i meg av kosthold og kostholdtilsskudd.
    Overfører du penger til meg kan jeg garantere deg at du legger på deg 6kg muskelmasse i løpet av 3 måneder!
    Uteliv, inneliv eller underliv?

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    01-2009
    Hvordan får jeg sett loggen din da veggis?

Gold Member Andreas sin avatar
    Ble medlem
    02-2007
    Alder
    20
    Sitat Opprinnelig skrevet av wankstarr Vis post
    Jeg har gått på turn, og blitt kjent med en del yngre jenter..hehe. Hun er voksen for aldern også:) haha

har 20kg biceps Tuba sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    Alder
    28
    Les denne og bruk pengene på ein biff.
    NybegynnertrÅden
    'Feo, Fuerte y Formal'

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    01-2009
    Har ennå ikke funnet ut noe bra kosttilskudd og kosthold du bør følge om du skal bygge muskler. Og, er det bedre å trene ulike muskelgrupper hver dag, så jeg får trent alt gjevnt og trutt på en uke, eller trene flere muskler grupper om dagen, slik at jeg får trent mage, rygg, skuldre, biceps osvosv 3 ganger i uken..?

Latsabb tombody sin avatar
    Ble medlem
    08-2005
    Alder
    37
    Noe spesielt «kosttilskudd» du tenker på? Vanlig mat er nok, om du klarer å få i deg nok, og klarer å finansiere det.

Du kan godt kjøre et ukomplisert fullkroppsprogram tre ganger i uken den første tiden.

Trening trenger ikke gjøres så komplisert.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.