Hei, skulle gjerne hatt litt hjelp med å sette opp et treningsprogram for sommeren.
Jeg er ei jente på 19, er 168 cm høy og veier vel ca 66 -68 kg for tida. Det siste året har jeg drevet med kickboxing og har merka en god økning i styrke i overkroppen (har også drevet med håndball, turn, styrketrening m.m). Men til sommeren, når skolen er ferdig, vil jeg begynne på spenst igjen for å trene styrke og kondisjon. Målet er å gå opp i muskelmasse og ned i fettprosent.
Planen er å trene 4 ganger i uke (evt. mer eller mindre); (ca.) 45 min kondisjon, 35 min styrke og 10 min uttøying (1,5h totalt).
I kondisjonsdelen vil jeg gjøre som i fjor; 12 min gerilja trening på tredemølle, 24 min på stepmaskinen (hvor bra er det egentlig å gå på stepmaskinen?), 10 min+ på synchro (elliptical trainer) eller hva den nå heter.
Styrkedelen sliter jeg litt mere på, er ikke helt sikker på hvordan jeg skal lage et bra opplegg. Har prøvd litt forskjellig; 12x3 og 5x5, men veit ikke helt hva som lønner seg?
Noen som har noen forslag til et mer spesifikt opplegg (over 3 mnd.)? Hvilke øvelser som lønner seg, varighet, reps osv.?

LinkBack URL
About LinkBacks
Svar med sitat