Viser resultatene 1 til 21 av 21

Tråd: "Hjelpemidler"

que?! timothy sin avatar
    Ble medlem
    11-2002
    Alder
    30

"Hjelpemidler"

Skal en tur til oslo i morgen og har tenkt å se etter et par "hjelpemidler" til treningen.
    Sliter litt med at vekter er vanskelige å holde/vanskelig å holde seg fast.....
    Har sett på sidene til mobech og funnet et par hansker til chins mm. (med "krok")
    Noen som har prøvd disse?
    Erfaringer med drareimer? Skinn?
    Og belte (er redd for ryggen og sats har bare ett til utlån)?
    Takker for innspill

NK
    NK er ikke aktiv
    Nautica gigantomania NK sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    www.proteinfabrikken.no

sjekk schiek håndleddstøtter/drareimer .
    De er kjempe fine å bruke

ts
    ts er ikke aktiv
    Bronse Member
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    36

ikke bruk

Ikke bruk hansker med krok, det er helt umulig å løfte med spør du meg, gnager i håndleddet.
    Kjøp heller etpar gode dragreimer, finnes andre steder enn Mobech også, hva med Better Bodies ?
    Better Bodies har butikk i en av de første sidegatene til venstre når du går oppover (altså mot slottet fra Oslo S) til Karl Johan og det er en butikk ved siden av Haralds gym.

Personlig syntes jeg Mobech er litt oppskrytt.
    Du får sikkert også kjøpt det du trenger av reimer og slikt på Haralds gym, Better Bodies gymet på Grorud eller på Partner gym (her har vi også kickboksing utstyr om det skulle være int.)

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    03-2002
    Jeg bruker drareimer til alle øvelser som involverer løfting/draing.
    Jeg synes at jeg får konsentrert meg mer om utførelsen av øvelsene fremfor å bli irritert over at jeg "mister" taket på manualene hele tiden. Siden jeg får "slappet" mer av i underamene så blir også rette musklene belastet.

Når det gjelder belte så bruker jeg dette sjelden. Jeg synes ikke det hjelper noe særlig annet enn at du føler en psykisk støtte..
    Noen dager er bare heeeelt :bangheadh

Medlem Bbody7 sin avatar
    Ble medlem
    03-2002

Belte

Når det gjelder belte, så er vel ikke jeg den eneste her som har løfta på seg brokk. Bruk belte du!

Superior newbie
    Ble medlem
    04-2002
    Alder
    27

hjelpemidler

tror ikke det er bra å bruke for mye slikt som drareimer og "kroker", da får man ikke utviklet noen særlig god håndledds- og grepsstyrke, mener nå jeg. Jeg tar brede chins med 15kg ekstra vekt 7-8 reps uten hjelpemidler, grepet er fortsatt godt. Men håndleddsstøtter til f.eks benkpress og andre tunge pressøvelser er lurt for å slippe litt av stresset av håndleddene.

- Ikke bruk mer hjelp enn det man trenger.

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Visst grepet gir seg før en muskelen du trener så er det lurt å bruke hjelpemidler. Men bare da. ikke hele tiden.

Jeg bruker straps på SLDL og markløft.
    Belte bruker jeg på SLDL, markløft, fremovebøyd roing og knebøy.

ts
    ts er ikke aktiv
    Bronse Member
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    36

Enig

Enig med Mr.Muscle.
    Må få skryte litt av Tessa der, da hun var aktiv innen styrkeløft løftet hun 150 kg i konkurranse og da kan man ikke bruke drareimer (straps). Temmelig sterkt av en jente spør du meg, hun gjorde faktisk 150 kg i dyp bøy også i samme konk.

Old man Tarzan sin avatar
    Ble medlem
    07-2002
    Holy guacamole!

Gold Member tricepsman sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    44
    Selv bruker jeg reimer i enkelte øvelser der grepet nok hadde holdt helt ut, slik som i chins, og tung nedtrekk (når jeg kommer opp i mot og over over egen kroppsvekt i draget). Jeg bruker reimer rett og slett fordi jeg da kan koble mer ut og konsentrere meg om selve draget.

I mange tilfeller er magnesiumkarbonat et godt alternativ til drareimer, siden en da får et mye mer stabilt og "trått" grep.

mvh
    Tric
    NORKOST - yammi!!!!

Medlem
    Ble medlem
    03-2002
    Helt enig med tricepsman!

Magnesium er supert for et godt grep!
    Dessverre er det ikke alle gym der det er lovlig å bruke dette.

Da blir resultatet ofte drareimer som faktisk gjør nytten veldig bra, + at det i en viss grad hjelper til med å konsentrere seg om den muskelen som faktisk skal trenes (forhåpentligvis ryggen).

Kroppsbygging tror jeg i stor grad handler om det mentale også. Du må kunne koble tankene dine inn på den muskelen som skal få juling.. og da er d litt kjedli at du i stedet for å fokusere på ryggen, begynner å tenke "faeeen så vondt d gjør i grepet da!!!!"

Ulempen: for mye bruk av drareimer og du blir avhengig!!!!!!

Men igjen for store underarmer tar seg ikke ut, da det kan visuelt ta størrelsen bort fra overarmene...

-Musclegain-

Kliss nytt medlem TheViking sin avatar
    Ble medlem
    02-2003
    Få deg et belte.. Drareimer ville jeg ikke brukt for mye var jeg deg. Bedre og styrke opp håndleddet og grepet enn å være helt avhengig av reimer
    Tren Hardt Som Faen

que?! timothy sin avatar
    Ble medlem
    11-2002
    Alder
    30
    Har sluttet med drareimer....økt voldsomt i underarmer i det siste
    Fikk tips om et grep (på nedtrekk) som gjør at jeg holder stangen uten problemer.
    Og belte bruker jeg ofte.

Silver Member
    Ble medlem
    01-2003

Re: "Hjelpemidler"

Sitat Opprinnelig skrevet av timothy
    Skal en tur til oslo i morgen og har tenkt å se etter et par "hjelpemidler" til treningen.
    Sliter litt med at vekter er vanskelige å holde/vanskelig å holde seg fast.....
    Har sett på sidene til mobech og funnet et par hansker til chins mm. (med "krok")
    Noen som har prøvd disse?
    Erfaringer med drareimer? Skinn?
    Og belte (er redd for ryggen og sats har bare ett til utlån)?
    Takker for innspill
    Jeg har lest det at vist du bruker stropper får å holde deg fast i stenger osv så utvikler du ikke underarmen i likestor grad.

Idee å trene opp henden heller kanskje ? trene kloa litt mann får jo sånne fjør ting komme ikke på hva det heter hvor du trener på å åpne å lokke hånda kan du gjøre foran TV`en

Medlem
    Ble medlem
    01-2003

Re: Belte

Sitat Opprinnelig skrevet av Bbody7
    Når det gjelder belte, så er vel ikke jeg den eneste her som har løfta på seg brokk. Bruk belte du!
    Hvilken øvelse løftet du på deg brokk ?
    Nesten alle de mannligge i familien min har brokk, så jeg regner med å vere ganske disponibel... Og styrke/bygge trening med tunge løft er kanskje ikke det beste.

har du noen tips for hvordan jeg kan ungå brokk ?
    Har hørt at belte faktisk kan ØKE sjangsen for brokk ?
    Andre med innspill ?

Medlem Bbody7 sin avatar
    Ble medlem
    03-2002

Brokk

Løftet på meg brokk da jeg tok bicepscurl med ryggen inntil veggen.
    Har senere fått vite at jeg var født med navlebrokk så det var nok et svakt punkt. Belte er en billig forsikring som holder innvollene på plass.
    Tenk deg det presset som er i buken ved f.eks knebøy og beinpress..
    Beltet støtter også ryggen.

Kliss nytt medlem [icebreaker] sin avatar
    Ble medlem
    01-2003
    ville holdt meg langt vekke fra drareimer osv... Man blir avhengig av dem og blir svak hånleddene....
    Belte er en selvfølgelighet!
    Eat BIG Train BIG Sleep BIG

Sett opp intensiteten et par hakk til!!!

Medlem
    Ble medlem
    01-2003
    Bbody7, det er flere som sier at man IKKE skal bruke belte, fordi det øker presset på magen...

(dette gjelder ikke folk som _allerede_ har brokk, tror jeg)

Skulle likt å vite hva som er rett...

Medlem
    Ble medlem
    02-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av timothy
    Har sluttet med drareimer....økt voldsomt i underarmer i det siste
    Fikk tips om et grep (på nedtrekk) som gjør at jeg holder stangen uten problemer.
    Og belte bruker jeg ofte.
    Hvilket grep er det?
    If Ya Wanna Grow - Ya Gotta Row

Gold Member CrazyMonkey sin avatar
    Ble medlem
    06-2002
    Alder
    30
    Har hørt at hvis man ikke bruker belte på knebøy så trener man magen ganske hardt samtidig. Siden det blir stort press på magen.

Medlem Bbody7 sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av Einherjer
    Bbody7, det er flere som sier at man IKKE skal bruke belte, fordi det øker presset på magen...

(dette gjelder ikke folk som _allerede_ har brokk, tror jeg)

Skulle likt å vite hva som er rett...
    Skjønner ikke helt at det skal øke presset på magen,..derimot fordele trykket jevnt over buken hvor brokk oftest forekommer. Hjelper seff. ikke mot brokk i lysken. Behøver ikke spenne inn til man blir rød i trynet Skjelden man ser proffe bb eller styrkeløftere som ikke bruker belte når de trener vil jeg påstå.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.