Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultatene 1 til 50 av 62

Tråd: Hjertesukk om NM i Strongman

NK
    NK er ikke aktiv
    Nautica gigantomania NK sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18

Hjertesukk om NM i Strongman

link til artikkel

Hjertesukk om NM i Strongman (18.8.2006)

For en tid tilbake viste TV2 NM i "Strongman". Bjørn Andreas Bull-Hansen har selv deltatt i Strongman og er kritisk til miljøets holdning til doping. Han deler sine synspunker og erfaringer med antidoping.no's lesere i kronikken:
    ”Norges sterkeste mann” – et anabolt sirkus

B. Andreas Bull-Hansen
    forfatter

”Norges sterkeste mann” – et anabolt sirkus

I gamle dager reiste sterke menn rundt med sirkus. De løftet tunge ting og trakk vogner med tennene. De tok imot kanonkuler med magen og underholdt folk som likte å se på slikt. I dag ser vi sterke menn på TV2. De av oss som fulgte kolossene på skjermen, kunne lett bli imponert av hvor store bildekk de kunne velte. De løftet tunge steiner og gikk rundt med flere hundre kilo på skuldrene. I følge kommentatoren var disse karene blant Norges største idrettsmenn.

Jeg skulle gjerne skrevet under på et slikt utsagn, hadde det vært sagt med et aldri så lite forbehold: Disse karene er blant Norges største idrettsmenn når det ikke dopingtestes.

Jeg har selv vært med i Norges sterkeste mann. Det var i 1994. Jeg vant faktisk øvelsen ”å bære stor, tung stein veldig langt”. Men da jeg etter første konkurransedag nærmest ble påtvunget ”velmente” råd om hvilke dopingmidler jeg, som bare var en junior-styrkeløfter på ”usle” 90 kg, burde bruke, dro jeg hjem. Arrangøren ble forarget, men jeg svarte som sant var at jeg ikke syntes noe om å konkurrere i et slikt miljø.

Det er liten grunn til å tro at ting er annerledes i dag. Det trengs ikke veldig stor treningsforståelse for å se at doping er en del av hverdagen for mange, hvis ikke de fleste av deltagerne i Norges sterkeste mann. Strongman-sporten er ikke underlagt Norges idrettsforbund, og det er derfor arrangøren som bestemmer om det skal tas dopingprøver eller ikke. Svend ”Viking” Karlsen, som både er deltager og medarrangør og for øvrig selv tatt i doping, har så langt ikke ønsket å svare på mine spørsmål i denne sammenhengen, men Antidoping Norge kan bekrefte at de ikke er blitt invitert til arrangementet.

TV2 bør kritiseres for å sende et show som Norges sterkeste mann. De bør kritiseres fordi utøverne i Norges sterkeste mann gjør krav på en tittel de ikke fortjener, og de bør kritiseres fordi de indirekte støtter opp under en industri og en livsstil som går på liv og helse løs.

Det sistnevnte er vel dokumentert. Anabole steroider kan gi skade i den delen av hjernen som kontrollerer agressiviteten. Indre organer vokser som følge av veksthormoner, og faren for hjerteinfarkt øker betraktelig. Andre bivirkninger er væskeopphopning i kroppen, leverskade, impotens, krympende testikler og nedsatt fruktbarhet. Men de mest alvorlige bivirkningene er kanskje de psykiske. I Göteborg finnes det en spesialklinikk for behandling av dopingbrukere. Det sies at behandlingen er komplisert fordi brukere av dopingmidler ofte utvikler et komplekst mentalt sykdomsbilde.

Når jeg hevder at utøverne i Norges sterkeste mann gjør krav på en tittel de ikke fortjener, provoserer jeg kanskje mange. Men det er greit for meg, som styrkeløfter er jeg allerede provosert av TV2s ukritiske fremvisning av dette anabole sirkuset. For det er et paradoks at man ikke vil finne Norges sterkeste mann blant deltagerne i ”Norges sterkeste mann”. Norges sterkeste mann finner vi på pallen i NM i styrkeløft. Vi i Norge er så heldige at vi har klart å fostre løftere i verdensklassen, men pga medias ignorante holdning er det få som vet om dem. Blant dagens styrkeløftere vil jeg spesielt trekke frem Frode Rui og Asbjørn Randen, idrettsutøvere som jevnt og trutt løfter rundt 400 kg i knebøy og omlag 250 kg i benkpress. For de uinnvidde kan det sies at dette er astronomiske belastninger. Selv de mest dopede ”strongmen” er aldri i nærheten av slike vekter.

Norges styrkeløftforbund ønsker ingen befatning med strongman-show så lenge arrangøren ikke bringer ”sporten” inn under Norges idrettsforbund og lar utøverne delta på like (og dopingtestede) vilkår som styrkeløfterne. For styrkeløftere er det en plage å stadig bli assosiert med strongmen og deres lemfeldige holdning til doping. For øvrig vil jeg nevne at styrkeløftsportens motto er ”Sterk, blid og dopingfri”, og at vi her i Fredrikstad har en utmerket klubb, Fredrikstad Styrkeløftklubb, med flere aktive utøvere.

Den triste sannheten er at Norges sterkeste mann er toppen av et isfjell som stadig vokser seg større. Doping er unektelig et problem i den organiserte idretten, men det er i den uorganiserte idretten at det store forbruket skjer. Det er på helsestudioene rundt omkring at folk eksperimenterer seg frem med forskjellige midler, at det er her man ser de største skadevirkningene. De av oss som har trent med vekter i flere år, kan nærmest lukte dopingen når vi kommer inn på et helsestudio. For mange, særlig unge gutter, gjelder det å få seg store muskler før sommersesongen, og få har selvdisiplin og viljestyrke nok til å oppnå dette ved hjelp av riktig kosthold og trening. Selv pleier jeg å si at doperne har ”kjøpemuskler”. I løpet av noen få måneder kan en skranten unggutt utvikle seg til et anabolt monster, komplett med strekkmerker og kviser store som byller. De fleste hevder at man ikke kan bli avhengig av steroider, men når kuren er over, krymper kjøpemusklene, og dermed er det i gang med enda en kur, og enda en osv.

Den 6. januar skrev Aftenposten om tidobling av dopingbeslag. Statistikken forteller oss at en vesentlig andel av menn/gutter som trener med vekter, bruker eller har brukt dopingmidler. Ingenting tyder på at utviklingen skal snu. Kroppsidealet er minst like nådeløst for gutter som for jenter. Det gjelder å ha ”vaskebrettmage” og store bicepser, noe som faktisk er en kroppslig selvmotsigelse. Doping er et samfunnsproblem, og regjeringen bør snarest kriminalisere ervervelse og bruk av dopingmidler. I Sverige ble dette gjennomført allerede i 1998. Jeg ser ingen grunn til at Norge skal være dårligere.

Når TV2 velger å sende et arrangement som Norges sterkeste mann i beste sendetid, bidrar de til å bygge opp under en holdning som sier at det er greit å bruke doping. Videre kan man spørre seg hvorfor de dekker et sirkusshow uten noen som helst idrettslig forankring, når de knapt gidder å ofre et minutts sendetid på NM i styrkeløft, hvor de virkelige kraftatletene utfolder seg.

Judge, Jury & Executioner darp sin avatar
    Ble medlem
    11-2002
    Alder
    31
    Jasså ja.. tv2 burde nesten slutte å sende sport i det hele tatt da om man skal syntes det samme som denne karen, det er vel omtrent så utbredt det er med doping
    It`s not the size of the car you drive that matters, it`s the size of the arm that steers the car that matters!

Platinum Member Polarman sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    25
    samme tenkte jeg darp! selv om det ikke blir helt riktig å si det sånn.
    men det nytter ikke være så forbanna kritisk til alt som vises på tv. voldsfilmer er vel neppe sunne å se på for ungdommer de heller... men who cares liksom

Silver Member
    Ble medlem
    02-2006
    Alder
    28
    men det går på prinsippet om at de andre idrettene og arrangementene lar seg dopingteste, det gjør ikke Strongman...

Ble medlem
    11-2002
    Alder
    31
    Strongman er vel mer ett show, show-off og ikke en idrett på samme måte som andre. De blir ikke akkuratt rike på dette her, tvert om. Forskjellen er vel at strong man kan bruke doping uten å være redd for å bli tatt, mens i andre idretter så er det om å gjøre å bruke ting som ikke kan spores (hgh, igf, mgf, insulin etc) og ting som forsvinner ut av systemet før tester, det er vel de som bommer på dette som blir tatt, og det virker som det er en hel del i det siste. ( sier ikke at alle i andre idretter bruker, men fler en folk flest er klar over )
    It`s not the size of the car you drive that matters, it`s the size of the arm that steers the car that matters!

тянуть Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Hvis man skal kun vise idretter uten doping, blir det ikke mye sport/idrett å se på tv gitt
    NORKOST

Hann var sær á leikvøllum
    Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór
    Hann lemjir summar til heljar

Medlem eføy81 sin avatar
    Ble medlem
    03-2006
    Alder
    30
    Uansett er det synd ikke styrkeløft får noe oppmerksomhet i media. Er jo NM 26.08. Typen skulle egentlig stille, men følte han ikke har trent nok, har bestilt seg benkpresskjorte. Blir spennende og se hvor mye han klarer å øke.

Ble medlem
    11-2002
    Alder
    31
    Sitat Opprinnelig skrevet av eføy81
    Uansett er det synd ikke styrkeløft får noe oppmerksomhet i media. Er jo NM 26.08. Typen skulle egentlig stille, men følte han ikke har trent nok, har bestilt seg benkpresskjorte. Blir spennende og se hvor mye han klarer å øke.
    enig.. samme gjelder kroppsbygging osv, fotball feks får alt for mye oppmerksomhet. De bygger store dyre stadioner for fotballen, mens ola nordmann som betaler for å gå på eget studio må betale avgift for å trene

Holy blood - III Christ sin avatar
    Ble medlem
    10-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av eføy81
    Selv er jeg meget fornøyd med at styrkeløft ikke får mer mediedekning.
    Utrolig lite intressant om man ikke er spesiellt intressert. Da setter jeg meg heller ned å ser en god omgang snooker.
    Oh, the boy's a slag... The best you ever had.

Silver Member SparcoT sin avatar
    Ble medlem
    05-2005
    Alder
    25
    Frode Rui og Asbjørn Randen, idrettsutøvere som jevnt og trutt løfter rundt 400 kg i knebøy og omlag 250 kg i benkpress.
    Å tro at de er helt clean er vell å være litt god troende....

Styrkeløft er ikke underholdende, men det er strongman....hvem bryr seg om de er dopet. Tv 2 viser Solberg 1 gang i måneden som ligger i 200km/t i skogen, de fleste hopper ikke i bilen og prøver på det samme av den grunn....

Silver Member - III Mitlømp sin avatar
    Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    Arild er dopingfri, det sier han jo selv
    In this life we get only those things for which we hunt, for which we strive, and for which we are willing to sacrifice.

sup brah Lean&Fin sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av Fedon
    Utrolig lite intressant om man ikke er spesiellt intressert. Da setter jeg meg heller ned å ser en god omgang snooker.
    Hadde bare vært likens med fotball..
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
    .......................................R.I.P..........................................
    ..................Aziz "Zyzz" Sergeyevich Shavershian..................
    .....................₪₪₪₪₪₪1989-2011₪₪₪₪₪₪...................

NK
    NK er ikke aktiv
    Nautica gigantomania NK sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    I styrkeløft så tror jeg nok at de fleste er dopingfrie , kanskje det er den sporten med minst doping for alt vi vet.

AKA Gullfisken Sørlendingen sin avatar
    Ble medlem
    10-2003
    Alder
    29
    Grunnen til at fotball får så mye oppmerksomhet fra media er jo innlysende; folk flest syntes det er utrolig mye mer interessant med fotball enn strongman og styrkeløft. Jeg er en av dem..

Selv syntes jeg nå det er gøyere å trene styrke enn å spille fotball, men du får meg likevel aldri til å se en kroppsbyggervideo fremfor en fotballkamp.

Man kan ikke påtvinge folk noe de ikke vil ha Vel, man kan jo.. men det blir en helt annen diskusjon. Jfr. håndball og ischockey som har fått prøve seg på skjermen

Mentalt utfordret wankstarr sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Alder
    25
    Sitat Opprinnelig skrevet av darp
    enig.. samme gjelder kroppsbygging osv, fotball feks får alt for mye oppmerksomhet. De bygger store dyre stadioner for fotballen, mens ola nordmann som betaler for å gå på eget studio må betale avgift for å trene
    kan vel ikke helt sammenlignes da.. Er vel ikke i nærheten så mange som driver med Strongman og styrkeløft. Fotball kommer jo stort sett foran alle andre sporter i hele landet.
    Men at de doper seg, hmm.. Det driter jeg egentlig i. Det er morro og se på uansett, og det er jo ikke blitt reklamert for dop på tv2 av den grunn..
    <3Fitnessfrøken<3

Supermod altitude sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    42
    Sitat Opprinnelig skrevet av NK
    I styrkeløft så tror jeg nok at de fleste er dopingfrie , kanskje det er den sporten med minst doping for alt vi vet.
    16 av 76 dopingsaker (21 %) siden 1998 kan indikere at dette har vært en idrett hvor doping er overrepresentert. Men for å si dette sikkert må man også justere for antall prøver som er tatt i de ulike idrettene, samt justere eksakt for andel som driver med styreløft. Men det er også interessant og merke seg at fra og med 2003 bare har vært 3 saker innen styrkeløft.

Medlem eføy81 sin avatar
    Ble medlem
    03-2006
    Alder
    30
    Sitat Opprinnelig skrevet av Meatlump
    Arild er dopingfri, det sier han jo selv
    yeahh right

Come back king Platon73 sin avatar
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    39
    Har hørt fra en rimelig sikker kilde om ganske ville tilstander i strongman miljøet.
    Deltagerne blir spurt ut fra lege før de begynner hvilke medikamenter de går på osv. I så måte har han vel rett.

Styrkeløft er vel ikke en helt ren idrett akkurat det heller, men alle testes ganske så ofte der så de har nok noenlunde kontroll.
    Til og med som ungdomsløfter var det bra automatikk i at du måtte inn å pisse.

Gold Member tricepsman sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    44
    Sitat Opprinnelig skrevet av altitude
    16 av 76 dopingsaker (21 %) siden 1998 kan indikere at dette har vært en idrett hvor doping er overrepresentert. Men for å si dette sikkert må man også justere for antall prøver som er tatt i de ulike idrettene, samt justere eksakt for andel som driver med styreløft. Men det er også interessant og merke seg at fra og med 2003 bare har vært 3 saker innen styrkeløft.
    Er vel den idretten det testes mest i (sikkert etter "nasjonalidretten" langrenn). I allefall om en tar antall utøver til grunn.
    De tukler sikkert med sitt enkelte av de også, og hgh-tester tas neppe rutinemessig. Alt i alt tror jeg i naivitetens navn alikevel de fleste seriøse styrkeløftere i Norge er reine - noe som i noen grad også synes på resultatlistene når de går internasjonalt.........

I fotball tas det vel knappest en test prosentuelt - all den tid det er type en halv million utøver eller så med stort og smått
    NORKOST - yammi!!!!

Ble medlem
    11-2002
    Alder
    31
    Sitat Opprinnelig skrevet av Gullfisken
    Grunnen til at fotball får så mye oppmerksomhet fra media er jo innlysende; folk flest syntes det er utrolig mye mer interessant med fotball enn strongman og styrkeløft. Jeg er en av dem..

Selv syntes jeg nå det er gøyere å trene styrke enn å spille fotball, men du får meg likevel aldri til å se en kroppsbyggervideo fremfor en fotballkamp.

Man kan ikke påtvinge folk noe de ikke vil ha Vel, man kan jo.. men det blir en helt annen diskusjon. Jfr. håndball og ischockey som har fått prøve seg på skjermen
    Mente oppmerksomhet i penge støtte til stadioner, fotballklubber for unge osv, mens de som trener på studio betaler avgift, er ikke ca 1000spenn av års summen ca avgift. De som faktisk bruker av egen penger og kansje sparer landet for legeutgifter\sykefravær må betale avgift for sin innsats

Psychosocial Baliba sin avatar
    Ble medlem
    12-2003
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av Fedon
    Kanskje flertallet sier seg enig med deg, men det er alikvel MAANGE som irriterer seg grønn av all fotballen på tv. Hadde jeg vært tvslave hadde jeg vært en av de.
    Greit nok at fotball har god dekning og tar mesteparten av tiden på tv, men at man ikke kan avse noen minutter en gang i blandt til styrkeløft syntes jeg rett og slett bare er dust. Garantert mange som syntes det er fasinerende og gøy å se på styrkeløft med tanke på at det er ganske mange kg som beveges gjennom tyngekraften.

Ellers med tanke på strongman og kritikken rundt det må jeg vel i meg enig med at det er dumt og trist med tanke på doping etc. Men i og at doping er såpass utbredt som det er og ikke bare innenfor strongman mener jeg artikkelen over er litt for krass.
    Om utøverne er av de største idrettsmennene i norge får væreopp til hver enkelt å mene med tanke på at noen utøvere kanskje er dopet og andre ikke, men å kritisere TV2 for å sende en slik sending er jo ikke annet enn å ødelegge for sporten og ryktet.

Syntes det er altfor mye vekt på kritisering av det gale fremfor å kanskje legge litt mer vekt på hva som er positivt med det. Det vil kanskje få folk rundtom til å ville begynne å trene, og så lenge det ikke lyser frem i programmet at det er doping inn i bilde syntes jeg det er fint at slikt vises på tv. Det var vel ikke snakk om doping i programmet og det er dermed media etterpå som "reklamerer" for dopingen ved å påpeke at mange er dopa.
    Jeg er sponset av Norkost

Hakuna Matata

Just look me in the eyes and say I'm wrong!

New and improved Rock sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Han sier at han var med i Norges Sterkeste mann.

Men så sier han litt senere at han var en Juniorløfter på usle 90kg.

Styrkeløftere er sterkest så lenge de har drakten på.

Har hørt ville historier om utøvere som bruker 10gram testo i uka, men det må være tøys.

Come back king Platon73 sin avatar
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    39
    Sitat Opprinnelig skrevet av Rock
    Han sier at han var med i Norges Sterkeste mann.

Men så sier han litt senere at han var en Juniorløfter på usle 90kg.

Styrkeløftere er sterkest så lenge de har drakten på.

Har hørt ville historier om utøvere som bruker 10gram testo i uka, men det må være tøys.
    Kan man ikke stille hvis man er 90 kg?
    Tror du at styrkeløftere er bare noen pingler uten drakt?
    I 1994 når han var med var det vel ikke mange som engang hadde hørt om benkdrakt og de gamle draktene vi brukte under knebøy fikk man ikke så enormt mye ekstra fra.

---------not---------------- SCPlayer sin avatar
    Ble medlem
    01-2005
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av tricepsman
    I fotball tas det test prosentuelt - all den tid det er type en halv million ut&#248;ver eller s&#229; med stort og sm&#229;tt
    Det er faktisk en del tester p&#229; de h&#248;yeste niv&#229;ene.
    Typisk tippeligaspiller blir testet hver 3-kamp, litt mindre i 1.div, mindre i 2.div osv osv.

Personlig har jeg spillt ball p&#229; de 4 &#248;verste niv&#229;ene i Norge, og aldri blitt testet i 3.div......

SCP

Holy blood - III Christ sin avatar
    Ble medlem
    10-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av Baliba
    Kanskje flertallet sier seg enig med deg, men det er alikvel MAANGE som irriterer seg grønn av all fotballen på tv. Hadde jeg vært tvslave hadde jeg vært en av de.
    Greit nok at fotball har god dekning og tar mesteparten av tiden på tv, men at man ikke kan avse noen minutter en gang i blandt til styrkeløft syntes jeg rett og slett bare er dust. Garantert mange som syntes det er fasinerende og gøy å se på styrkeløft med tanke på at det er ganske mange kg som beveges gjennom tyngekraften.

Kunne godt sett meg uten mange timer med fotball hver uke på TV.
    Men det er jo rett og slett hva som trekker mest publikum og hvor det ligger mest sponsorpenger etc.
    Når det kommer til strongman vs. styrkeløft er det jo klart at strongman gir bedre underolding for massene og derfor blir vist på landsdekkende kanaler.
    Hvis man er spessielt intressert i andre mindre publikumsvennlige idretter så finnes det jo kanaler som sender slikt også. Som f.eks. eurosport hvor de løpet sender ting som snooker, golf, sumobryting, pride og til og med styrkeløft.
    Oh, the boy's a slag... The best you ever had.

New and improved Rock sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Platon, han nevnte ikke at han var med i Junior-Norges sterkeste mann.

Og nei jeg har trent sammen med 2 styrkeløftere så jeg vet de ikke er pingler, de er glade i litt anavar og winstrol men går aldri særlig amok med de tyngre androgenene så har også det inntrykket at styrkeløft sporten er den reneste av kraftsportene.

Gudfaren QuizMaster sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    Alder
    74
    Sitat Opprinnelig skrevet av SCPlayer
    Personlig har jeg spillt ball p&#229; de 4 &#248;verste niv&#229;ene i Norge, og aldri blitt testet i 3.div......

SCP
    Spiller vel ingen rolle, ingen ville trodd du hadde brukt noe?
    Syng, RakeMagic, Syng!

Hvorfor prøve å være noe man ikke er? Hvorfor late som man er når man ikke finnes? Hvem er hva om noe er noen?

Spiller du POKER - Bruk RakeMagic for de $ BESTE $ BONUS og RAKEBACK avtalene!

Spill og Vinn over PROs som Gus Hansen m.fl (INKL. MAX RAKEBACK)

Silver Member - III
    Ble medlem
    03-2004
    denne tråden var bare latterlig...
    eføy81 blant annet gjør meg kvalm som prøver og få typen sin til og vrke som DEN edle kjernekaren i forhold til så mange andre og spesielt Arild...
    styrkeløftere fremstår ofte som de største idioten innen sport genrelt..
    går rundt og tror de er så rene og pene og snakker nedlatende om både strongman og bygging.
    så blir den ene etter den andre tatt og så kommer historier som får hitchhikers guide to the galaxy til og virke som næringslivet.
    skal ikke nevne noen eller noe historie men her må faen folk dra inn årene...
    høres nesten ut som sjalusi fra enkelte her. hvorfor det? fordi Arild er ett genetiskt unikum er 20 år og løfter mer enn alle fitter her inne og ellers?

må dere vær så greie og klappe igjen. dere setter ADN`s larveføtter i bra lys her. misunnelsen siver ut som grønt turtles slim.
    vis alt Arild har gjort er og sette masse juice hvorfor gjør ikke dere grinebøtter det samme da og blir norges sterkeste mann? dere har jo ikke møtt mannen engang og vet ikke det spøtt om ham så hvorfor disse uttalelsene med stor kompetanse?

nei...dere får diskutere videre...det virker jo som om dere har vett til det...
    I`m Fitnessfrosk, get used to it!

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    05-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av Fitnessfrosk
    denne tråden var bare latterlig...
    eføy81 blant annet gjør meg kvalm som prøver og få typen sin til og vrke som DEN edle kjernekaren i forhold til så mange andre og spesielt Arild...
    styrkeløftere fremstår ofte som de største idioten innen sport genrelt..
    går rundt og tror de er så rene og pene og snakker nedlatende om både strongman og bygging.
    så blir den ene etter den andre tatt og så kommer historier som får hitchhikers guide to the galaxy til og virke som næringslivet.
    skal ikke nevne noen eller noe historie men her må faen folk dra inn årene...
    høres nesten ut som sjalusi fra enkelte her. hvorfor det? fordi Arild er ett genetiskt unikum er 20 år og løfter mer enn alle fitter her inne og ellers?

må dere vær så greie og klappe igjen. dere setter ADN`s larveføtter i bra lys her. misunnelsen siver ut som grønt turtles slim.
    vis alt Arild har gjort er og sette masse juice hvorfor gjør ikke dere grinebøtter det samme da og blir norges sterkeste mann? dere har jo ikke møtt mannen engang og vet ikke det spøtt om ham så hvorfor disse uttalelsene med stor kompetanse?

nei...dere får diskutere videre...det virker jo som om dere har vett til det...
    Dette du skriver helt er pisspreik ende til annen! De aller fleste styrkeløftere, strongmen og kroppsbyggere har et helt greit avklart forhold! Du må ikke tro at det som skrives eller diskuteres på forum er representativt for ALLE! Og det der med at det er så mange styrkeløftere som blir tatt i doping er løgn! Bare å sjekke talla sjøl!
    Skjønner heller ikke hvorfor disse alltid skal settes opp mot hverandre det er jo 3 helt forskjellige idretter! Eneste likhet er at man bruker vekter for å bli sterke, eller stor/symmetri!
    Ang Arild gidder jeg ikke uttale meg, for som du riktig påpeker kjenner ivhvertfall ikke jeg han personlig og har absolutt ingen interesse av å komme med slike hentydinger! Og det burde du også holdt deg for god til når det gjelder styrkeløft!

Medlem eføy81 sin avatar
    Ble medlem
    03-2006
    Alder
    30
    denne tr&#229;den var bare latterlig...
    ef&#248;y81 blant annet gj&#248;r meg kvalm som pr&#248;ver og f&#229; typen sin til og vrke som DEN edle kjernekaren i forhold til s&#229; mange andre og spesielt Arild...
    styrkel&#248;ftere fremst&#229;r ofte som de st&#248;rste idioten innen sport genrelt..
    g&#229;r rundt og tror de er s&#229; rene og pene og snakker nedlatende om b&#229;de strongman og bygging.
    s&#229; blir den ene etter den andre tatt og s&#229; kommer historier som f&#229;r hitchhikers guide to the galaxy til og virke som n&#230;ringslivet.
    skal ikke nevne noen eller noe historie men her m&#229; faen folk dra inn &#229;rene...
    h&#248;res nesten ut som sjalusi fra enkelte her. hvorfor det? fordi Arild er ett genetiskt unikum er 20 &#229;r og l&#248;fter mer enn alle fitter her inne og ellers?

m&#229; dere v&#230;r s&#229; greie og klappe igjen. dere setter ADN`s larvef&#248;tter i bra lys her. misunnelsen siver ut som gr&#248;nt turtles slim.
    vis alt Arild har gjort er og sette masse juice hvorfor gj&#248;r ikke dere grineb&#248;tter det samme da og blir norges sterkeste mann? dere har jo ikke m&#248;tt mannen engang og vet ikke det sp&#248;tt om ham s&#229; hvorfor disse uttalelsene med stor kompetanse?

nei...dere f&#229;r diskutere videre...det virker jo som om dere har vett til det...
    Beklager om jeg s&#229;ret deg Fitnessfrosk, men hvem F er du? Har lagt merke til at det du gj&#248;r er &#229; forsvare andre til enhver tid. Hvorfor skal du ta p&#229; deg den oppgaven?Skulle tro det var deg det gjaldt..

For&#248;vrig et latterlig og usaklig innlegg: "styrkel&#248;ftere fremst&#229;r ofte som de st&#248;rste idioten innen sport genrelt". Mer trenger jeg ikke og si..

Over og ut..

Silver Member - III
    Ble medlem
    03-2004
    ai ai ai
    her var det ikke snakk om og forsvare noen nei.

det er ikke mye jeg tar saklig fra forum foruten artikler og slikt Zalo men rar oppfatning du har av styrkeløftere strongmann og byggere og deres forhold....
    selvfølgelig skal man ikke slå alt under en kam men når jeg vet at enkelten i toppen i norge har gått rundt og slengt dritt om byggere og strongmann og deres hinsiige bruk av juice når enkelte av dem selv er blitt tatt og deretter backe up med noen helt ville historier så må jeg jo få lov og slippe litt damp.
    og nei jeg skal ikke nevne navn.
    ikke jeg som har satt klinsjen mellom de 3 sportene i gang så ikke spør meg.

and my sweet litle eføy...

når du sitter og snakker om typen din som han er den kjernekaren og det der og så presenterer du og rake ned på ett slikt unikum som Arild og til og med når du høyst sannsynlig aldri har truffet mannen engang...da spør jeg.. hvem F!!! er du?????

det sitatet var gjerne litt på kanten ja..men kan dessverre ikke svelge alt dette når jeg positivt vet så mye bedre!

Medlem eføy81 sin avatar
    Ble medlem
    03-2006
    Alder
    30
    Hvis du har noen prestasjoner og vise til, er jeg sikker på du hadde fortalt oss om dem. Jeg må få lov til å fortelle og være stolt av samboeren min som har trent, og vært ren, og prestert det han har. Nei, jeg har aldri møtt Arild...Det er sikkert flere enn meg som har tvilt på om han har vært helt ren, men slikt skal man vel være forsiktig med å si da kanskje. Beklager om det gikk inn på deg.

Men nå er det lørdagskveld, og nå har jeg litt annet å gjøre enn å diskutere med Fitnessfrosk...hehe.

Dr Low kick Frode-Falch sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    33
    Hvorfor sier folk som er stappa fulle av den ene "kuren" etter den andre at de er rene? Trenger ikke g&#229; lenger enn hit for &#229; finne flere slike.

Men tilbake til topic:

Hvis man skal kun vise idretter uten doping, blir det ikke mye sport/idrett &#229; se p&#229; tv gitt
    Vel det er jo en viss forskjell p&#229; en sport der dop finnes her og der, og en idrett som n&#230;rmest "krever" at man skal dope seg for &#229; hevde seg
    - Muay Thai - Reality Based Self Defense - Free Fighting -

Medlem Avean sin avatar
    Ble medlem
    08-2005
    Alder
    29
    [QUOTE=Fitnessfrosk] vis alt Arild har gjort er og sette masse juice hvorfor gjør ikke dere grinebøtter det samme da og blir norges sterkeste mann? QUOTE]

Fordi vi har noe som kalles "Ære". Jeg ser ikke helt poenget med å være med i en slik konkurranse om du må jukse deg fram. Det er de som arrangerer konkurransen som har en plikt i å teste sine utøvere. Dette er bare skammelig !

Håper noen går oldschool og utkonkurrerer dophodene.

Silver Member - III
    Ble medlem
    03-2004
    [QUOTE=Avean]
    vis alt Arild har gjort er og sette masse juice hvorfor gj&#248;r ikke dere grineb&#248;tter det samme da og blir norges sterkeste mann? QUOTE]

Fordi vi har noe som kalles "&#198;re". Jeg ser ikke helt poenget med &#229; v&#230;re med i en slik konkurranse om du m&#229; jukse deg fram. Det er de som arrangerer konkurransen som har en plikt i &#229; teste sine ut&#248;vere. Dette er bare skammelig !

H&#229;per noen g&#229;r oldschool og utkonkurrerer dophodene.

hahaha ditt fiskefjes! grunnen er at uansett hvor mye folk hadde stappa i seg hadde de aldri n&#229;dd halvparten s&#229; langt. &#198;re..??? AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHAHAHAHAHAHAHA hvor mye r&#248;yker du s&#229;nn gjennomsnittlig til dagen????

all toppidrett som finnes der juice kan hjelpe p&#229; prestasjonene er gjennomsyra av bruk! Frode som er forumets moder therese er veldig interessert i kampsport..vel..ta og se p&#229; de mest effektive fighterene i verden(UFC). hvor mange i den eliten har ikke trykka i seg juice s&#229; drol fargen siver ut og f&#229;r dem til og se ut som Hulken???

nei...ta dere ei pille..
    alle/alt dere liker og etc de/der brukes ikke en dritt..men uten den minste bekjentskap eller "inside" info kan dere rake ned p&#229; den dere m&#229;tte &#248;nske slik dere m&#229;tte &#248;nske. jaja, det stiiiiiinker ihvertfall misunnelse av dere. og vis dere er s&#229; harde motkjempere av steroider og liknende hvorfor oppholder dere dere p&#229; ett forum der temaet prim&#230;rt er en idrett hvor bruken av juice er ganske stor..?

m&#229; si det rett ut at det hadde v&#230;rt greit og blitt kvitt dere ADN tryner...

Ble medlem
    11-2004
    Alder
    33
    Jeg er forumets moder therese fordi jeg er imot dop? Hehe godt fors&#248;k fitnessfrosk. Jeg tror det er veldig lett &#229; anta at "alle" driver med dop s&#229; fort man er inne i et milj&#248; der man selv doper seg sammen med de aller fleste andre som bedriver den samme idretten (eller treningen).

Selvsagt finnes det folk som doper seg i kampsport ogs&#229;. Som i alle andre idretter. Men det er ikke en n&#248;dvendighet for &#229; hevde seg. Jada, gener har veldig mye &#229; si. Men man "m&#229;" likevell dope seg for &#229; kunne drive seri&#248;st med strongman.

La oss si at jeg valgte &#229; satse p&#229; konkuranse innen min vektklasse p&#229; -77 kg. M&#229; jeg dope meg for &#229; oppn&#229; resultater? Nope..

Det er ikke snakk om &#229; v&#230;re misundelig p&#229; noen her. Det blir litt for enkelt av deg &#229; hevde det. Det er tydelig at jeg traff en nerve. Antagelig (p&#229; lik linje med 90% av de tyngre gutta p&#229; forumet her) s&#229; har du ogs&#229; kj&#248;rt en kur eller fem for &#229; oppn&#229; resultatene du er ute etter. Derfor blir det s&#229;pass personlig n&#229;r en person sier sin personlige mening om doping.

Jeg er egentlig bare i mot dopmidler av to grunner:

1) tillfeller der dop ikke er tillatt, men ut&#248;vere bruker det likevell (f.eks kampsport)

2) folk som dytter i seg det ene og det andre, men likevell p&#229; liv og d&#248;d skal hevde at de er rene, gjerne samtidig som de kjefter opp de som hinter frem at du kanskje ikke er s&#229; ren som du skal ha det til.. hehe ironisk

Hvis hobbybyggere, strongmanut&#248;vere og andre vil kj&#248;re dopkurer s&#229; v&#230;r s&#229; god. Det er deres valg, s&#229; det bryr meg ikke.

&#229; si at du skulle &#248;nske at personer som meg forsvant fra forumet viser jo nok en gang hvor personlig du tar dette.. Hehe jaja.

Medlem Avean sin avatar
    Ble medlem
    08-2005
    Alder
    29
    [QUOTE=Fitnessfrosk]
    Sitat Opprinnelig skrevet av Avean

hahaha ditt fiskefjes! grunnen er at uansett hvor mye folk hadde stappa i seg hadde de aldri n&#229;dd halvparten s&#229; langt. &#198;re..??? AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHAHAHAHAHAHAHA hvor mye r&#248;yker du s&#229;nn gjennomsnittlig til dagen????

all toppidrett som finnes der juice kan hjelpe p&#229; prestasjonene er gjennomsyra av bruk! Frode som er forumets moder therese er veldig interessert i kampsport..vel..ta og se p&#229; de mest effektive fighterene i verden(UFC). hvor mange i den eliten har ikke trykka i seg juice s&#229; drol fargen siver ut og f&#229;r dem til og se ut som Hulken???

nei...ta dere ei pille..
    alle/alt dere liker og etc de/der brukes ikke en dritt..men uten den minste bekjentskap eller "inside" info kan dere rake ned p&#229; den dere m&#229;tte &#248;nske slik dere m&#229;tte &#248;nske. jaja, det stiiiiiinker ihvertfall misunnelse av dere. og vis dere er s&#229; harde motkjempere av steroider og liknende hvorfor oppholder dere dere p&#229; ett forum der temaet prim&#230;rt er en idrett hvor bruken av juice er ganske stor..?

m&#229; si det rett ut at det hadde v&#230;rt greit og blitt kvitt dere ADN tryner...
    Ikke uttal deg om ting du ikke har peiling p&#229;. Regelverket tilsier at enhver UFC deltager M&#197; doptestes f&#248;r en kamp. Du f&#229;r det til &#229; h&#248;res ut som dop er ganske utspredt noe det ikke er. S&#229; si alt av respektable turneringer har doptesting.
    Er veldig merkelig da ved NM i Strongman hvor faren er st&#248;rst for dop at de ikke har doptesting overhodet ! Personlig stolte jeg p&#229; at disse deltagerne ble grundig testet og f&#248;ler avsky at dette ikke ble gjort.

Kunne gjort masse for &#229; &#248;ke min styrke n&#229;r jeg trener men jeg trener for &#229; bli uavhengig av stoffer for &#229; yte bra. Hadde mistet ALL min selvrespekthet ved &#229; ta dop. M&#229;ten du skriver p&#229; Fitnessfrosk virker som du bruker dop selv, du skriver jo som en hyperaktiv 12-&#229;ring.
    Hvis du er s&#229; j&#230;vlig FOR doping s&#229; kan du ta &#229; pelle deg vekk fra forumet her, du er seri&#248;st ikke velkommen.

Bronse Member - III Artifex sin avatar
    Ble medlem
    07-2005
    ja, kan ikke alle som er uenige med Avean stikke fra forumet? så kan alle være enige i alt!
    GUN SHOW

I am the stiff nipple scissor man
    Tonight you can kiss your nipples goodbye

Medlem Avean sin avatar
    Ble medlem
    08-2005
    Alder
    29
    Sitat Opprinnelig skrevet av Artifex
    ja, kan ikke alle som er uenige med Avean stikke fra forumet? s&#229; kan alle v&#230;re enige i alt!
    S&#229; du mener folk som er for ulovlig doping burde f&#229; fritt uttale seg p&#229; en av st&#248;rste treningsforum vi har her i Norge ? Da b&#248;r du seri&#248;st revurdere dine uttalelser. Vi har en del yngre folk her deriblant deg som er bare 17&#229;r.

student Dolph sin avatar
    Ble medlem
    10-2004
    Alder
    24
    Sitat Opprinnelig skrevet av Avean
    Så du mener folk som er for ulovlig doping burde få fritt uttale seg på en av største treningsforum vi har her i Norge ? Da bør du seriøst revurdere dine uttalelser. Vi har en del yngre folk her deriblant deg som er bare 17år.
    hvorfor ikke? Norge er et fritt land, folk har forskjellige meninger og det er lov å være uenig.. selv tar jeg avstand fra dop, men ser ingen hensikt å kaste ut de som er for eller driver med det..

Bronse Member surhetsregulere sin avatar
    Ble medlem
    09-2005
    ...

Ble medlem
    11-2004
    Alder
    33
    Gode poenger fra surhetsregulere. Folk "skal" jo helst v&#230;re uenige. Dette er jo tross alt et diskusjonsforum for folk som trener. Jeg nekter &#229; tro at jeg er en av disse "kristne am&#248;bene". Jeg er ikke imot dop s&#229; lenge det er en privatsak. Som sagt.

Jeg har heller ingen planer om &#229; stikke fra forumet. Jeg har l&#230;rt en god del om styrke og ikke minst kosthold her p&#229; forumet. Jeg vedder p&#229; at den del av dere har l&#230;rt litt om selvforsvar ogs&#229;

Silver Member - III
    Ble medlem
    03-2004
    sorry to be such a party poper m therese og Bruce Lee..but im clean as a whistle!
    å vis dere betviler det kan jeg pisse i en kopp og sende den til dere så kan dere teste den i hue og ræv.

Frode...-77 klassen er det samme som flyweight..ingen bryr seg en dritt om det..det er de store gutta som teller..så happy hunting..

Avean..du stjal ordet fra munnen min..IKKE uttal deg om ting du ikke har greie på! for om du hadde hatt peiling hadde du visst at det er substanser som ikke lar seg testes, og ting som forsinner relativ raskt ut av kroppen!

og vi har folk som er yngre enn 17 også..og vis du hadde fulgt litt med din nisse så hadde du visst at jeg ikke er det minste for bruk av steroider om det ikke er brukt med vett og til rett tid...
    en siste ting....rart jeg ikke er velkommen når karmalista mi sier noe annet...

Ble medlem
    11-2004
    Alder
    33
    Hehe s&#229; sur. s&#229; mye agressjon.

-77 klassen i MMA sier noe annet enn dine stakkars meninger. Vi snakker Matt Hughes, Georges st Pierre, PJ Penn og flere. Hvis vi g&#229;r enda lenger ned s&#229; finner vi Joachim hansen, Gomi med flere. Argumentet ditt holder ikke m&#229;l. Men dette blir uanset off-topic

Mitt ydmyke r&#229;d til deg er &#229; ikke v&#230;re s&#229; j&#230;**** h&#229;rs&#229;r. Fint for deg at du er rein. Dog, man vet jo aldri n&#229; til dags. Folk som doper seg, sier det motsatte.

Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    [QUOTE=Avean]
    Hvis du er så jævlig FOR doping så kan du ta å pelle deg vekk fra forumet her, du er seriøst ikke velkommen.
    Er ikke folk som ikke er dopingmotstandere velkomne her? Jaja. Etter mine 4 år på forumet her så kan jeg trygt fortelle deg at hvis det er ståa så vil det ikke bli igjen så mange på forumet.
    .......................................R.I.P..........................................

Ble medlem
    09-2005
    ...

Ble medlem
    11-2004
    Alder
    33
    Ingen er vel uvelkommen på forumet bare fordi de har anderledes meninger. Hehe det er jo ren idioti.

Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Synes bare det var interessant at Avean med sin spreke fartstid her p&#229; forumet og litt over 200 poster plutselig skulle avgj&#248;re hvilke brukere som er velkomne og ikke.

Ble medlem
    09-2005
    ...

Superior newbie
    Ble medlem
    04-2005
    jeg ser ingen problem med at tv2 sender dette programet.. ettersom det ikke er brudd på noen norsk lov å bruke aas.
    men om det er helsemessigt bra for utdøverene, er noe annet. Tror ikke det er bra og presse seg så meget anyway.

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.