Hjertet er den viktigste muskelen vi har, og som alle andre muskler så vil vel også denne vokse etter som vi trener? Etter en liten samtale med en kammerat, så ble jeg oppmerksom på hvor viktig hjertet egentlig er for muskel trening. Om en bare trener anerbot, så vil hjertet bli så sterkt at slag volumet vil bli mindre. Om en skulle trene for mye, så kan volumet bli så lite at hjertet ikke får presset blod ut i kroppen. Eller er det feil? Jeg skjønner da at det må aerob trening til, for å kunne øke volumet på hjertet. (Da det sikkert ikke finnes noen måte å tøye hjertet på)? Jeg lurer litt på hvordan dere ser på dette, og hva ville dere annbefale av aerob trening, for å øke volumet?
En annen ting jeg har tenkt litt på, er lungene. Større lungekapasitet er vel ikke akkurat å forakte? Hvorfor er det bedre å ha større lunger, enn mindre lunger? Og hvordan skal en trene, for å kunne øke volumet på lungene.
En tredje ting. Heh. Kapitilærårer. Ved ~tolv reppitisjoner vil det bli dannet flere kapitilærer i musklene. Vil det si at det blir lettere for musklene å ta opp blod? Ville det ikke da være ideélt å trene med rundt tolv repper?
Det hadde vært flott om dere kunne kommet med noen innspill på disse punktene, da jeg er helt grønn på dette.

LinkBack URL
About LinkBacks
Svar med sitat