Viser resultatene 1 til 15 av 15

Tråd: Hmmm, skeiv?

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    06-2004

Red face Hmmm, skeiv?

Jeg trente i går, og når jeg skulle ta meg en dusj så jeg at musklene på venstre siden er større enn de på høyre! Samtidig så er jeg sterker i musklene på høyre siden(snakker da om overkroppen(biceps, triceps, mage, bryst) Og jeg lurer på om det har skjedd med noen andre og hva de gjorde? Er ikke altfor stor forskjell, men stor nok til at man kan se det - jeg trener begge sidene like mye, men virker som om venstre siden blir større, og høyre bare hardere

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Ingen er helt symetrisk på begge sidene. Muskelfestene er aldri like og det gjør at høyre og venstre side er forskjelig. Hvor stor forskjellen er varierer fra person til person.

Platinum Member
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    27
    "sliter" med det samme. Venstre brystmuskel er mer utviklet en den høyre. Tror dette kommer av at jeg er sterkere høyre triceps og skulder, så når jeg trener brystet bruker jeg mer selve venstre-brystmuskel enn den høyre for der hjelper triceps og skulder meg mer.

Håper dette ble forståelig

Platinum Member Polarman sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    25
    samma hos meg tjalala, selv om det har blitt bedre, venstre bryst er størst. og sånn er det til mange av kameratene mine også.
    hørt snakk om at hjerte lå på venstre side engang, kan det ha noe med det å gjøre?

Platinum Member
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    27
    Det med at hjertet ligger på venstre side er bare tull!! Det ligger mere rett ovenfor høyre-lysken. Så jeg tviler på at hjertet spiller noen rolle her...

Har egentlig et lite problem når det gjelder forskjellig styrke fra høyre til venstresiden. Høyre overkropp er sterkere enn venstre (inkl.bryst), mens ventrebeinet mitt er sterkere enn høyre (pga at jeg er venstrebeint fotballspiller). Prøver å avslutte øktene med øvelser hvor man ikke bruker begge hendene samtidig, samt begynne med venstresiden (slik at jeg ikke skal ta flere reps med høyre en jeg klarer med venstre). eks: bicepscurl m/hantler, sidehev osv.

Men styrken er ùberlegen på høyresiden. Må komme av at jeg bruker høyrehånden til alt annet i livet...

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    06-2004
    ser selv også at d ikke er helt symetrisk, tror d er ganske normalt ja!

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    06-2004
    hehe, Tjalala, jeg er helt lik! Jeg spiller fotball og slikt med høyre da, men venstre beinet ser større ut(når jeg sier at det er litt større på den ene siden er det ikke mye, skulle litt til før jeg så det selv) også har jeg bedre balanse i venstre, men jeg har ikke brukt venstre beinet til noe spesielt så lurer på hvorfor. Det du sa med at høyre skulder og triceps er sterkere enn venstre, slik at du bruker venstre mer når du trener synest jeg høres ganske logisk ut, får prøve å vri om på det neste gang jeg trener, takk for svar

Medlem Afehn sin avatar
    Ble medlem
    07-2004
    Alder
    24
    Det er helt normalt..
    Min teori er at vi som bruker høyrearm til det meste i livet er mye mere senesterk på høyresiden i bryst, skulder og arm.. Og når vi da trener venstre og høyre side like hardt - og vi er svakere på venstre side, så vil venstresiden også vokse litt mer!

Makes sense?

Judge, Jury & Executioner Big Boy sin avatar
    Ble medlem
    12-2002
    Alder
    24
    Nope....

For jeg er venstre hendt og klarer en 1/2 rep mer på høyre siden hvis jeg bruker hantler eller cable...

TEAM BODYTECH

Medlem Skinny Pete sin avatar
    Ble medlem
    03-2004
    Alder
    30
    Trodde selv jeg var ganske skeiv, høyre trap mye bedre enn venstre, og ellers noe skeivt utvikla muskulatur.... Etter noen turer til kiroppraktor for å fikse rygg og skuldre ser alt mye bedre ut, jøss, slik jeg ser ut:-)

Silver Member - III
    Ble medlem
    03-2004
    Kan det ha noe me ft eller st å gjøre? er det mulig at fibrene er forskjellige i samme musklaturen?
    I`m Fitnessfrosk, get used to it!

Silver Member xray sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    71
    Sitat Opprinnelig skrevet av Afehn
    Det er helt normalt..
    Min teori er at vi som bruker høyrearm til det meste i livet er mye mere senesterk på høyresiden i bryst, skulder og arm.. Og når vi da trener venstre og høyre side like hardt - og vi er svakere på venstre side, så vil venstresiden også vokse litt mer!

Makes sense?
    Not for me, jeg er størst på høyre siden, varierer nok hvordan folk er satt sammen,

xr
    :)

Medlem Afehn sin avatar
    Ble medlem
    07-2004
    Alder
    24
    Okay.. Var som sagt bare en teori!

Gold Member worbid sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av Ces1
    jeg er helt lik! ... men venstre beinet ser større ut
    Selvmotsigelse?

Psykadelisk
    Ble medlem
    11-2003
    Alder
    27
    Snodige greier.Har størst biseps på høyre siden,men jeg er sterkest i venstrearmen.Mens jeg er sterkest i høyre armen på triseps.Pluss at jeg er sterkest på venstre siden i brystmusklene.Men det er vel bare slik kroppen er laget.

Lignende tråder

1. 408kg i benkpress... Hmmm, not me...:)
    By HITFrank in forum Strongman og styrke
    Svar: 24
    Nyeste innlegg: 27-04-07, 21:37

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.