Viser resultatene 1 til 12 av 12

Tråd: Hmmmm, noen med et godt svar?

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    04-2003

Hmmmm, noen med et godt svar?

folk sier hele tiden at å legge på seg 1 kg72kg/3kg muskelmasse i året er mye... bare for å sammenligne.... hvor mye veier en muskel per cm3?

har tenkt litt på det der skjønner du.... hvis jeg legger på emg 2kg muskler i året og bicepen min veier 4, så er det jo ikke så kjempe mye... men hvis bicepen veier 2 kg eller noe i den dur, så er det jo en del....

noen som kan svare lurt her?
    Vitale mål:
    187 cm høy
    matchvekt på 85 kilo
    38 cm rundt armene...

Vitale Rekorder:
    benkpress: 100kg
    Knebøy: Noe Uvist
    Markløft: Noe Uvist
    Hantel: 3RM med 20 kg

Love Me Or Leave Me, This Is What You Get....

anus slikkeren PeterSQRM sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    Om det å legge på seg en til tre kg med lbm i året er mye, kommer helt ann på det enkelte menneske. Her er det utrolig mange forskjellige faktorer en må tenke på. Hvor lenge en har trent, om en spiser riktige, om en trener riktig, om genene tilsier at en kan øke, om musklene får nok hvile, mm. Så en til tre kg kan både være veldig bra, men det kan også være utrolig dårlig.

Jeg vet ikke om hvor mye en muskel veier per ccm, men jeg ville tro at det varierer i fra mennesker til mennesker og kanskje til og med i fra muskel til muskel. Aner ikke. Jeg tror også det vil være veldig vanskelig å regne ut volumet av bicepsen din for så å finne ut hvor mye den veier. Og når en legger på seg muskler, så er det ikke bare bicepsen din som blir større. Den beste måten å finne ut av hva som blir større og hva som trenger å bli større, er rett og slett å stå litt forran speilet for å finne ut hva som trengs å skifte på. Jeg er ganske sikker på at du (som veldig mange andre) har et bilde av hvordan du har lyst til å se ut. Se på det bildet og på deg selv i speilet, så finner du ut hva som må jobbes med.

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    04-2003
    Greit nok det...

Men hvordan står ting i forhold til hverandre.... det er ingen som sier, jeg vil ha 80kg med muskler, slik vil jeg se ut, det skjønner jo jeg og.... men å se på en person som flex wheeler å si, slik vil jeg se ut er noe folk kan si og gjøre...

men hvor stor er en muskel på 1KG???? det er det jeg hovedsakelig lurer på....
    Vitale mål:
    187 cm høy
    matchvekt på 85 kilo
    38 cm rundt armene...

Vitale Rekorder:
    benkpress: 100kg
    Knebøy: Noe Uvist
    Markløft: Noe Uvist
    Hantel: 3RM med 20 kg

Love Me Or Leave Me, This Is What You Get....

anus slikkeren PeterSQRM sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    Ting står i forhold til hverandre, slik du vil at dem skal. Enkelt nok. Du ser på deg selv i speilet og bygger slik du vil at kroppen din skal være. Hvor stor en muskel på en kg er, det vil vel variere en del i fra muskel til muskel. Akkurat det har jeg ingen ide om, eller hvordan en skal finne ut. Det blir liksom litt vanskelig å legge høyrearmen din på vekten, for å veie hvor mye den veier. Men når du finenr ut hvordan du gjør det, så ikek vent med å fortelle oss det!

Gold Member tricepsman sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    44
    Du gjør følgende:
    Gå i butikken og kjøp et kilo rent biffkjøtt. Gå deretter hjem og kontrollvei slik at du akkurat har et kilo kjøtt. Finn deg et mål som tar 1 liter (vi antar at muskulatur er tyngre enn vann) og stapp kjøttet nedi slik at alt kjøttet er under litermerket. Fyll deretter på vann fra et annet mål (f.eks et annet litersmål som inneholder akkurat 1 liter akkurat til det kjøttfyllte litermålets litermerke (den streken der det står 1 liter vet du....).

Du vet nå hvor mye vann du måtte fylle på for å komme opp til en liter (f.eks 2 deciliter). En liter med denne blandingsmassen veier altså 1,2 kilo. Resten er elementær matte.............

Alternativet er å se hvor stor vekt med kjøtt du må ha oppi for å fortrenge en hel liter med vann, eller ganske enkelt sjekke hvor mye kjøtt du omtrentlig må ha oppi litermålet for å fylle det helt.

Noe sier meg at dette blir en grisete affære.....

mvh
    Tric
    NORKOST - yammi!!!!

Bronse Member Grizzly sin avatar
    Ble medlem
    08-2003
    Alder
    24
    HUH??????????

Forstod lite av det jeg......
    Bedre med en god trekant, enn en ond sirkel

Bedreviteren Hardway sin avatar
    Ble medlem
    07-2003
    Alder
    37
    Hahaha, det var vel "kanskje" meningen med innlegget!!
    Http://Fitnessbloggen.no - Trening, kosthold og helse.

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    som vår kjære tricepsman forsøker å poengtere her, så er det forskjellige hvor mye muskler "veier". Det finnes for mange variabler (vann, blod, blodårer, glykogen, ja kanskje muskelfiber type har noe å si også).

Platinum Member
    Ble medlem
    03-2003
    Kommer jo helt ann hvor hardpakket kjøttdeigen ligger oppi litermåler, osv osv... neida, bra illustrasjon tricepman.... umulig å veie en enkel muskel

Gold Member tricepsman sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    44
    Det går jo seff ann å partere den ut og veie den, for så å bruke min eminente oppdriftsmåling for å beregne volumet. Da sitter du automatisk igjen med et mål på tettheten også :8)

Problemet mht muskler er som Muskelmannen poengterer at det er så mange faktorer som er med på å bestemme tettheten (vekt/volumenhet), men hos en rimelig mager person vil jeg tro den er omtrentlig den samme - i allefall såpass at det går ann å gjøre rimelige antagelser om volumøkning/vektøkning.

Nå har vel antagelig Ursus arctos horribilis falt helt av (jepp d er det latinske navnet på Grizzleybjørn for de som lurer på d...)

mvh
    tric
    NORKOST - yammi!!!!

Platinum Member
    Ble medlem
    03-2003
    Nå prøver vi å holde oss til vanlige folk da... :P

Old man Tarzan sin avatar
    Ble medlem
    07-2002
    Hehehe, tricepsman

Regler for innlegg