Viser resultatene 1 til 11 av 11

Tråd: Holde seg ved veldig lav prosent livet ut

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    06-2006

Holde seg ved veldig lav prosent livet ut

Hei. Er det urealistisk å prøve å hold seg ved rundt 6-7mm på f.eks magen resten av livet, når jeg har blitt så stor som jeg vil bli? Dersom jeg spiser riktig og rimelig kontoller mener jeg, er det mye lurere å holde seg på 10-12mmm i så fall hvorfor?

Junior Broscientist AxMataz sin avatar
    Ble medlem
    07-2004
    Alder
    31
    Sitat Opprinnelig skrevet av sappa
    Hei. Er det urealistisk å prøve å hold seg ved rundt 6-7mm på f.eks magen resten av livet, når jeg har blitt så stor som jeg vil bli? Dersom jeg spiser riktig og rimelig kontoller mener jeg, er det mye lurere å holde seg på 10-12mmm i så fall hvorfor?
    Det går an å hold en lav fett% når som helst, men dersom du har anlegg for å spare på fett så kan det blir veldig slitsomt å leve på diett hele tiden.
    Jeg anbefaler deg å trene styrke + litt kardio hver uke, spis sunt og nok, spør når du lurer på noe.
    Du må rett og slett bare lære deg hvordan kroppen fungerer for å klare det du spør om, og det lærer du best ved å kaste deg ut i det og spørre underveis.

Sett opp en profil her davel og legg ut hvordan du spiser og trener + hva du vil oppnå, så kommer du til å få veiledning i massevis.
    Remember that last guy who gave up? --- Neither does anybody else!

cb
    cb er ikke aktiv
    Fat boy cb sin avatar
    Ble medlem
    08-2002
    Alder
    35
    Mye er genetisk anlagt.
    I`m to old for this shit!

Junior Broscientist AxMataz sin avatar
    Ble medlem
    07-2004
    Alder
    31
    Sitat Opprinnelig skrevet av cb
    Mye er genetisk anlagt.
    Noen har genetiske forutsetninger ja, men det finnes også de som ikke har genetiske forutsetninger og som likevel får knallbra resultater.
    Remember that last guy who gave up? --- Neither does anybody else!

Supermod altitude sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    42
    Sitat Opprinnelig skrevet av AxMataz
    Noen har genetiske forutsetninger ja, men det finnes også de som ikke har genetiske forutsetninger og som likevel får knallbra resultater.
    Kanskje disse fusker med litt anti-ageing supplementer .

cb
    cb er ikke aktiv
    Fat boy cb sin avatar
    Ble medlem
    08-2002
    Alder
    35
    Selv skal jeg holde lav fett % året rundt.Ikke bare fordi kroppen bygger bedre masse med lavt underhudsfett,men også av helsemessige årsaker.

Mentalt utfordret wankstarr sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Alder
    25
    Som sagt tidligere er det jo genetisk. Noen legger lett på seg, mens andre har høy forbrenning, og holder lav fettprosent..
    Jeg og vil holde på lav fettprosent året rundt, har prøvd og bulka litt, men funka ikke helt for meg. Har sinnsyk forbrenning, noe som ofte resulterer i 4 turer på do om dagen.(da snakker vi nr.2)
    <3Fitnessfrøken<3

Erigert brukertittel LurePer sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Det er selvsagt mulig, og sannsynligvis er det også svært, svært sunt. Hvor lett det er, er imidlertid veldig individuelt, da man har et genetisk bestemt 'setpoint'. Kort sagt, havner du under dette setpointet, tror kroppen din at du holder på å sulte ihjel, og den gjør det den kan for å få deg til å innta massevis av kalorier. I verste fall kan du også ende opp mer eller mindre i en kastrert tilstand, med ereksjoner som ikke engang din mor ville vært stolt av
    http://www.dingsekongen.no

Platinum Member
    Ble medlem
    06-2002
    Alder
    27
    Sitat Opprinnelig skrevet av cb
    Selv skal jeg holde lav fett % året rundt.Ikke bare fordi kroppen bygger bedre masse med lavt underhudsfett,men også av helsemessige årsaker.
    Prøver på det jeg og, men det er langt i fra lett. Skal se om jeg klarer å holde midjen i fornuftig størrelse fram til jul, da blir jo det å komme i godform mot sommeren barnemat.

cb
    cb er ikke aktiv
    Fat boy cb sin avatar
    Ble medlem
    08-2002
    Alder
    35
    Hvis man ser bort ifra genetiske forutsetninger,så er det greie regler man kan prøve å forholde seg til i kosten.
    Det gjelder å justere kcal inntaket etter behov,holde kontroll på blodsukkeret,spise ren mat,holde seg unna store mengder dårlig fett etc etc etc.

Når jeg snakker om lav fett %,så snakker vi ikke om 4-5% underhudsfett,men jeg ser for meg at det beste for kroppen er en % på ca 10.

Jeg er en av dem som ikke er født med en bra forbrenning,men jeg vet at jeg legger fort på meg fett,hvis jeg spiser for mye karbo.Dette må da hele tiden justeres,og kjøre karbo cycling.
    Om det vil fungere er en annen sak,men man må jo prøve.

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    06-2006
    Alder
    29
    Det blir dog tøffere jo eldre du blir siden aktivitetsnivået ditt trolig vil synke, og det vil også forbrenningen din.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.