+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 9 av 9

Tråd: høyde vs. styrke

Kliss nytt medlem milo is on a distinguished road
    Ble medlem
    05-2002

høyde vs. styrke

Jeg er 190 høy, veier ca77kg og har trent vekter snart ett år.
    Jeg tenker på benkpress, vil en med lange armer (som da får lenger vei å løfte og mer langstrakte muskler og ledd) ikke klare å løfte like mye som en som f.eks er 180 høy og med samme styrken?
    Et annet eksempel kan være push ups... Noen teori på dette??
    -----
    Ingenting er vrient, bare man får det til.

Medlem siggen har slått av rykte siggen sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    30

høydeting..

Fysikken tilsier vel at det blir litt lengre arbeidsvei når en er lengre, ja.
    Selv er jeg 1.87 og veier ca. 83 kg. Med tiden vil arbeidsveien bli kortere ettersom brystet blir større. Hvor mye lengden har bety vet jeg ikke.
    Du kan jo alltids kompensere ved å løfte ryggsøylen litt, men dette er ingen god ting.

www.kalibergym.no Hightower har mye å være stolt av Hightower har mye å være stolt av Hightower har mye å være stolt av Hightower har mye å være stolt av Hightower har mye å være stolt av Hightower har mye å være stolt av Hightower har mye å være stolt av Hightower har mye å være stolt av Hightower har mye å være stolt av Hightower har mye å være stolt av Hightower har mye å være stolt av Hightower sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    "vil en med lange armer (som da får lenger vei å løfte og mer langstrakte muskler og ledd) ikke klare å løfte like mye som en som f.eks er 180 høy og med samme styrken? "

Riktig
    "Eat more women!! They are high in protein :) "

Kliss nytt medlem knut_joergen is on a distinguished road
    Ble medlem
    04-2002
    enig...er 195cm selv. fint å kunne skylde på det når kompisen slår deg med et par kilo

Pump-A-Holic Viper[o] is on a distinguished road Viper[o] sin avatar
    Ble medlem
    02-2003
    Alder
    27
    hehe, hørt den før, ja
    push harder - lift more

Medlem Holsten is on a distinguished road
    Ble medlem
    02-2003
    Det er nå bare å se på dem som løfter benkpress i konkuranser, de har ikke akkurat lange armer, de er som regel kort og kompakt
    If Ya Wanna Grow - Ya Gotta Row

Gold Member tricepsman har et berømt rykte tricepsman har et berømt rykte tricepsman har et berømt rykte tricepsman har et berømt rykte tricepsman har et berømt rykte tricepsman har et berømt rykte tricepsman har et berømt rykte tricepsman har et berømt rykte tricepsman har et berømt rykte tricepsman har et berømt rykte tricepsman har et berømt rykte tricepsman sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    43
    Sitat Opprinnelig skrevet av Holsten
    Det er nå bare å se på dem som løfter benkpress i konkuranser, de har ikke akkurat lange armer, de er som regel kort og kompakt
    He, he - jeg har trent på samme sted som Ed Coan (når han var på et av sine famisøk hos Hege) og Eric Coppin den gangen han trente i Norge - det er gutter med apearmer det......
    Ed tok vel 262,5 eller så på det meste og Eric 240, så selv om det var bøyen og marken som var styrken så...........
    Joa seff er det ingen force å ha lange apearmer i benken, men d behøver ikke være full krise av den grunn.

mvh
    Tric
    NORKOST - yammi!!!!

Medlem andy2 Ukjent bruker
    Ble medlem
    03-2003
    jeg er 192, og 81 kilo
    jeg suger sinnsykt i benk, men er sterkere i andre triceps og bryst øvelser enn dem som tar mer enn meg i benk ..
    plagsomt

HK
    HK er aktiv nå
    Medlem HK har en flott utstråling HK sin avatar
    Ble medlem
    04-2002
    litt lei av folk som sier.."siden du har så korte armer, løfter du mye i benken"

BS!

skal ikke stride med fysikken....lengre arbeidsvei krever mer kraft!

men er det ikke slik at lengre folk vanligvis veier mer enn korte? (mere muskler)
    Det finnes korte pingler og høye pingler.

eks.

2 personer har helt lik genetikk (kloner), bare at den ene er 190 og den andre er 170. De har samme fett%...den ene veier ca. 20 kg mer enn den andre.

de vil løfte det ca. det samme i benken! men ikke like langt. Der er
    forskjellen.

Slik som jeg har erfart d på gymmet..kan de korte øke raskere i styrke til et visst punkt. Men så vil de høyere og adskillig tyngre dra fra i ant.kg

+ Svar på tråd

Lignende tråder

1. Kombinere styrke og kondisjonstrening
    By spec in forum Trening
    Svar: 5
    Nyeste innlegg: 19-07-03, 22:05
  2. Program om styrke på TVN
    By annhelen in forum Trening
    Svar: 13
    Nyeste innlegg: 21-02-03, 23:49
  3. Primitiv Trening for Masse og Styrke
    By Thunder in forum Trening