Viser resultatene 1 til 14 av 14

Tråd: Høyere treningsfrekvens?

Silver Member Lean01 sin avatar
    Ble medlem
    09-2004

Høyere treningsfrekvens?

Jeg trener for tiden på et hardgainer program med 2 økter i uken, dette kommer hovedsakelig av at når jeg var på deff var det en fordel med færre treningsøkter i henhold til mindre pwo karbs. siden jeg har gått av deff har jeg ikke giddet helt ennå og endre noe på treningsprogrammet eller øke antall økter i uken, mest pga at jeg er lat hehe.

Men spørsmålet mitt er vel egentlig om jeg kommer til og ha noen fordel av og øke fra 2 til 4 økter i uken i henhold til økning i masse/styrke. målet mitt er jo å få størst mulig utbytte av den tiden hvor jeg ligger i kcal +.
    Jeg øker bra men det jeg egentlig lurer på er om jeg ville økt mer i styrke ved flere økter per uke.

Ble medlem
    09-2004
    Noen synspunkter?

Svigermor's drøm voids sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    Alder
    22
    det er vel bare å sjekke ut selv? ta en økt til i uka og se om det har noen positiv eller negativ virkning på treninga di..
    Assumptions, my dear Mitzi, is the mother of all fuck-ups

- Pricilla Queen of the Dessert -

Medlem Hadouken sin avatar
    Ble medlem
    10-2006
    Alder
    25
    Du sier jo selv at du øker bra og er ganske fornøyd med tingenes tilstand for tiden så hvorfor ikke bare fortsette slik til du eventuelt stagnerer?og prøve ut noe nytt da...

Hvorfor endre på det som er bra? "Never change a winning team"

Ble medlem
    10-2006
    Alder
    25
    Byttet du til 4 ganger i uken eller fortsatt du med 2? Kjører du da eventuelt 2-splitt x2, slik at du tar alle øvelser 2 ganger pr uke?

Ble kanskje litt vanskelig å forstå, men du får si ifra om du ikke skjønnte

Udefinert Goliat sin avatar
    Ble medlem
    11-2005
    2 tunge* økter per muskelgruppe i uken (2 x 2) er for tungt for Ola Nordmann.

Da er det bedre å kjøre 2 x 1,5 eller 2 x 2 med en tung og en lett økt for hver muskelgruppe.

* Da snakker vi ikke økter som Ola Nordmann vurderer som tunge. Vi snakker ballz to the wallz osv.
    184 cm
    91 kg
    20 år

Ble medlem
    09-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av Saosin Vis post
    Byttet du til 4 ganger i uken eller fortsatt du med 2? Kjører du da eventuelt 2-splitt x2, slik at du tar alle øvelser 2 ganger pr uke?

Ble kanskje litt vanskelig å forstå, men du får si ifra om du ikke skjønnte
    Skjønte hva du mente ja. har variert litt. etter sommeren så kjørte jeg et fullkroppsprogramm 3-4 ganger i uken, nå har jeg gått tilbake til 2 ganger pga deff med hensyn til carbs. føler at 2 ganger i uken er bra, så lenge man følger opp med endel kardio og holder seg i aktivitet ellers.

Den anale hevneren Stålballa sin avatar
    Ble medlem
    05-2003
    Du kan jo eventuellt kjøre en tredje økt på oppkarbingsdagen din, men personlig så synes jeg faktisk det blir litt overkill på denne typen diett du kjører.

тянуть Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    If it aint broke, don't fuck it up
    NORKOST

Hann var sær á leikvøllum
    Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór
    Hann lemjir summar til heljar

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    09-2005
    Alder
    32
    å trene to ganger i uka er ikke ideelt. noen trener gjennom hele kroppen tre til fire ganger i uka. det gå fordi men trener minimalt på hver økt og klarer å gjennomføre den, og etter 4 gangen blir totalt volum bra nok. Å trene gjennom kroppen to ganger i uka krever at du trener dessto hardere de to gangen du gjør det. og det er tøft å få kvalitet gjennom hele økta da. hvis du bare skal trene to dager i uka.. splitt kroppen i to. og få trent gjennom hele kroppen en gang i uka på en bra måte. kan du trene 4 dager i uka kan du bruke samme prinsippet og få kjørt gjennom hele kroppen to ganger i uka. det er nok det beste forslaget, hvis kroppen din tåler det. hvis det bøir for tøft å trene gjennom hele kroppen to ganger på en uke. da deler du opp og kjører et vanlig 3-4 el 5 splitt program.. der du får trent med høyere volum og intensitet på hver kroppsdel slik at de faktisk kansje trenger en ukes pause før neste gang
    lykke til

Den anale hevneren Stålballa sin avatar
    Ble medlem
    05-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av joacim Vis post
    å trene to ganger i uka er ikke ideelt. noen trener gjennom hele kroppen tre til fire ganger i uka. det gå fordi men trener minimalt på hver økt og klarer å gjennomføre den, og etter 4 gangen blir totalt volum bra nok. Å trene gjennom kroppen to ganger i uka krever at du trener dessto hardere de to gangen du gjør det. og det er tøft å få kvalitet gjennom hele økta da. hvis du bare skal trene to dager i uka.. splitt kroppen i to. og få trent gjennom hele kroppen en gang i uka på en bra måte. kan du trene 4 dager i uka kan du bruke samme prinsippet og få kjørt gjennom hele kroppen to ganger i uka. det er nok det beste forslaget, hvis kroppen din tåler det. hvis det bøir for tøft å trene gjennom hele kroppen to ganger på en uke. da deler du opp og kjører et vanlig 3-4 el 5 splitt program.. der du får trent med høyere volum og intensitet på hver kroppsdel slik at de faktisk kansje trenger en ukes pause før neste gang
    lykke til
    Her vet du ikke helt hva du snakker om. Han som spør om dette kjører en timed carb diet(en form for ketodiett). Han vil derfor være i kcal underskudd som gjør at det blir enklere å øke vektene når man trener2 ganger i uken hardgainer-style. En annen ting er at trening krever oppkarb og under ketodietter er ikke dette hensiktsmessig.

Ble medlem
    10-2006
    Alder
    25
    Og det er heller ikke snakk om å trene gjennom HELE kroppen 2 ganger.
    Vi snakker om en 2 SPLITT. (Les: Hardgainer)

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    09-2005
    Alder
    32
    jeg forstår.. jeg ser nå at forutsetningen for spørsmåler er annerledes enn jeg oppfattet de kl 05 inatt. trøtt se

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    09-2005
    Alder
    32
    ja, jeg leste ordrett.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •