De fleste anbefaler lavt treningsvolum med tunge vekter for å beholde muskler på diett.
Men hva er deres tanker om å holde treningsvolumet oppe og så bare ikke gå så lavt på kalorier? Eller MÅ man senke volumet og hvorfor?
De fleste anbefaler lavt treningsvolum med tunge vekter for å beholde muskler på diett.
Men hva er deres tanker om å holde treningsvolumet oppe og så bare ikke gå så lavt på kalorier? Eller MÅ man senke volumet og hvorfor?
Hva sier Fred Koch?
Å trene bort kiloene er ikke alltid effektivt, jeg har mer tro å gå lavere på kaloriene. Trene mye med underskudd kan gjøre at du stresser kroppen for mye, som igjen betyr muskelsvinn...
Ja det kan være. Nok lettere å fokusere på tunge vekter når man har mindre volum også.
Vipper litt mellom 5x5, reverse pyramid training eller westside.
Edit: Har ikke spurt Fred Koch om det. Er i gang med siste treningsfase fra Fred Koch for denne gang. Tenkte jeg skulle teste ut litt på egenhånd når jeg var ferdig med den.
Slik gjør jeg det om dagen:
Dag 1:
Smith nedoverbenk 4-6 reps x 3 sett (RPT)
Chins eller nedtrekk m/ undergrep 4-6 reps x 3 sett (RPT)
Pushdown 5-7 reps x 3 sett (RPT)
Toepress (unilat.) 6-8 reps x 2 sett (RPT)
Dag 2:
Smith knebøy 5-7 reps x 3 sett (RPT)
Smith militærpress 4-6 reps x 3 sett (RPT)
Stangcurl 5-7 reps x 2 sett (RPT)
Dips 5-7 reps x 2 sett (RPT)
Dag 3:
Sumo markløft 4-6 reps x 3 sett (RPT)
Leg ext. (unilat.) 6-8 reps x 2 sett (RPT)
Pullups eller nedtrekk m/bredt grep 4-6 reps x 3 sett (RPT)
Toepress 6-8 reps x 3 sett (RPT)
En ting er ihvertfall sikkert, det er ingenting som slår høyt volum for ren nedgang i vekt. Om du mister mer eller mindre muskler skal eg ikkje uttale meg om.
Of all the things I've lost I miss my mind the most.
Kjørte dietmar i våres sammen med kettlebells og kampsport, så volumet ble adskillig høyere enn vanlig. Men jeg var veldig fornøyd med resultatet. Ned 6% fett og bare 2kg, hadde riktig nok ikke crashbulket så ille som jeg har pleid. Høyt volum fungerte bra for meg.![]()
Fruen skal kjøre 6-8 uker deff med lavt volum 5x5 stronglifts nå. Skal bli interessant å se hvordan det går.