Viser resultatene 1 til 2 av 2

Tråd: Høyt treningsvolum

Medlem
    Ble medlem
    11-2006
    Alder
    23

Høyt treningsvolum

Har i det siste trent hovedsakelig for styrke, og har kommet meg ganske bra der føler jeg selv. Hadde noen mål jeg skulle nå før jul, benken går med god margin, marken har jeg nok inne, og bøyen er jeg kjangseløs på.

Så jeg er for tiden fornøyd med mine prestasjoner styrkemessig, og ønsker å utvikkle mer volum.

Enda jeg har trent for styrke har jeg ofte kjørt litt mer intensivt på isolasjonsøvelser, men på tross av rundt 10 sett pr store muskelgruppe er ikke volumet nevneverdig sammenlignet med styrken. Derfor har jeg bestemt meg for at dagens økt var den siste økten med mitt tradisjonelle program, og jeg holder derfor på å mekke et nytt et.

Noe som frister meg veldig er å kjøre et veldig mengdebasert program, altså med noe de fleste vil se på som latterlig magne sett.

Utgangspunktet er noe slit som:

- 4/5-splitt.
    - Toppen 1 minutts pause mellom hvert sett.
    - 8-14 reps avhengig av øvelse og dagsform.
    - Relativt lett belastning, dvs lett nok til at jeg kan kjøre alle settene med noenlunde samme vekt pr øvelse.
    - 4-5 sett pr øvelse.
    - 5-6 øvelser pr trening.

Har sett flere trene slik på et par utenlandske forum, men er visst veldig lite utbredt her og på ifrom osv. Lurer på om noen har noen inspill på dette?

Vet at overtrening er en problemstilling for mange, jeg tror ikke det blir et problem.

Takker for alle gode råd!

Silver Member - III Mitlømp sin avatar
    Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    Omtrent slik jeg trener. Samme kroppsdel 2x i uken og omtrent det volumet du beskriver. Dog prøver jeg å presse intensiteten høyere enn du beskriver. Det jeg gjør er at jeg har en tung dag og en lett dag, i form av at jeg har mindre volum på den andre dagen i uka. Kroppen min takler ikke høy intensitet og så høyt volum og så kort hvile Jeg synes det fungerer fint ihvertfall.

edit: Litt overtrening er bra, og ryggraden i 5x5 programmet. Når du da har rolige perioder eller litt lengre hvile enn normalt så vil kroppen normalt prøve å hente seg inn for hele perioden med overtrening.
    Sist endret av Mitlømp; 25-11-06 kl 05:57
    In this life we get only those things for which we hunt, for which we strive, and for which we are willing to sacrifice.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.