Viser resultatene 1 til 11 av 11

Tråd: HST - bare partalls vekter

Bronse Member D.O.G. sin avatar
    Ble medlem
    04-2003
    Eg ekje arabårr, eg e fra Haugesund.... så an sa sailer boy'en..
    Alder
    30

HST - bare partalls vekter

Om man f.ex. skal gå fra 26kg til 27kg, (gymet har bare partalls hantler) velger jeg da 26 eller 28kg neste trening?

Medlem AllGood sin avatar
    Ble medlem
    04-2003
    ta et sett med hver.
    "Say it, believe it, achive it!"

Gold Member tricepsman sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    44

Re: HST - bare partalls vekter

Sitat Opprinnelig skrevet av D.O.G.
    Om man f.ex. skal gå fra 26kg til 27kg, (gymet har bare partalls hantler) velger jeg da 26 eller 28kg neste trening?
    Nei det vil føre til full stagnasjon og må for en hver pris unngås på det sterkeste av det sterke!!!!!!!!
    NORKOST - yammi!!!!

Platinum Member
    Ble medlem
    03-2003

Re: HST - bare partalls vekter

Sitat Opprinnelig skrevet av tricepsman
    Sitat Opprinnelig skrevet av D.O.G.
    Nei det vil føre til full stagnasjon og må for en hver pris unngås på det sterkeste av det sterke!!!!!!!!
    Jeg vil foreslå dette:

Man ligger f.eks på 16kg i bicep curl kons. 3x10rep.. før man skifter til 18kg, så arbeider man 16kg opp til at man greier 16kgx15rep, derretter kan man øke til 18kgx10 rep... da dette blir lettere siden man har utviklet bedre styrke på 16kg med høyere rep... høres dette bra ut tricep-kar?

Bedreviteren Hardway sin avatar
    Ble medlem
    07-2003
    Alder
    37
    Optimalt sett skal du ha 5 progressive treningsøkter før du begir deg ut på maksen din av EVT RPM. La oss si 15(RPM). Men du kan jo gjøre det på flere måter (helst før du starter på opplegget);

A) Er maks 28kg kan du starte lavere, og dermed ha muligheten til å hoppe med 2 og 2; 18-20-22|24-26-28

B) Evt kan du f.eks ta 20-22-24|26-26-28

----

I ditt tilfelle ville jeg godt til 28 hvis du hadde følt deg klar for det. Kjenner du at du måtte "makse" på 26 sist, kan du ta ei trening til med 26. Cluet da er å kjøre med høyere intensivitet, eksempelvis mindre pauser.
    Http://Fitnessbloggen.no - Trening, kosthold og helse.

Superior newbie Flexus sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Klart han velger 28 kg vel, har aldri økt i 1 kg i vekter i slengen. Som regel 2,5 kg. En kan ikke sitte å vente til en greier ørtti rep på en vekt før en drister seg på tyngre. Tipper han greier samme rep antallet fordet.
    It`s time to put some hussle behind this muscle.

Bronse Member D.O.G. sin avatar
    Ble medlem
    04-2003
    Eg ekje arabårr, eg e fra Haugesund.... så an sa sailer boy'en..
    Alder
    30
    Kjørte "testen" igår.. fant ut at jeg ikke gidder springe halve gymet rundt på hver trening.. tilbake til 3-splitten..

Ble medlem
    05-2002
    Alder
    44
    Sitat Opprinnelig skrevet av Flexus
    Klart han velger 28 kg vel, har aldri økt i 1 kg i vekter i slengen. Som regel 2,5 kg. En kan ikke sitte å vente til en greier ørtti rep på en vekt før en drister seg på tyngre. Tipper han greier samme rep antallet fordet.
    Nettopp!!!
    NORKOST - yammi!!!!

Platinum Member
    Ble medlem
    03-2003
    I visse tilfelder som bicep kons curl kan det være hardt å gå opp 2kg.. da anbefaler jeg å øke reppen 3-5 over hva du egentlig skal kjøre for så å hoppe 2kg opp

Ble medlem
    05-2002
    Alder
    44
    Sitat Opprinnelig skrevet av forecloseradream
    I visse tilfelder som bicep kons curl kan det være hardt å gå opp 2kg.. da anbefaler jeg å øke reppen 3-5 over hva du egentlig skal kjøre for så å hoppe 2kg opp
    Jeg tenker stort sett motsatt jeg. Ta den tyngre vekten og kjør heller et par repper færre..... Fasitten er ikke lett å få tak i om dagen......
    NORKOST - yammi!!!!

Bronse Member Stoneman sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    31
    Sitat Opprinnelig skrevet av tricepsman
    Jeg tenker stort sett motsatt jeg. Ta den tyngre vekten og kjør heller et par repper færre..... Fasitten er ikke lett å få tak i om dagen......
    Du er inne på noe der...

Jeg tror neppe at det finnes noen fasitt, men visse retningslinjer fins det jo. Et program som funker bra for deg bør nødvendigvis ikke fungere for meg eller andre. Vi har jo alle forskjellige gener, og anlegg for trening.
    Blir opp til hver og en å finne ut hva som fungerer best for en selv...

Min oppfatning er at jeg prøver å finne ut hvor lite trening jeg egentlig trenger for å øke muskelmassen... Hvorfor trene i 2 timer hvis det egentlig hadde holdt med 30 min, spesielt hvis jeg hadde hatt større økning av å trene kortere øktere...

Sjekk denne...
    It is only within the context of having properly developed your mind, that you will be able to truly enjoy the achievement of your material values, including that of a more muscular body.
    - Mike Mentzer

http://www.mikementzer.com
    http://www.i-a-r-t.com

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.