Viser resultatene 1 til 7 av 7

Tråd: Hurlumhei med CNS? (Styrketap)

Silver Member - III Mitlømp sin avatar
    Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28

Hurlumhei med CNS? (Styrketap)

Rett før jul og frem til denne uken har jeg slurvet med styrketreningen, og kjørt mye annen trening, slik som sykling (snøfritt...), løping og en god del kampsport. Dette har medført at jeg har fått mye bedre kondis. Men de siste to ukene har jeg følt meg litt rar i kroppen og ikke hatt særlig treningslyst.

Men skrekk og gru! Noe tullball har skjedd med styrken! Det virker som om jeg ikke klarer å ta i skikkelig. Det er som om det ligger en flaske under gasspedalen når jeg skal kjøre på.

Jeg har gått fra 140x8 i benk til 120x8 i benk på ganske kort tid. Jeg tror 120x8 kom av glykogenlagre som var herjet med, men jeg følte at jeg manglet fres av andre årsaker. Som om jeg ikke klarte å ta i skikkelig. Jeg føler meg også litt "skjør" i kroppen når det gjelder roing for eksempel.

Er det mulig at CNS har tatt seg ferie mens jeg har slacket av på treningen? Jeg har ikke mistet noe muskelmasse ihvertfall, så er ikke det som er problemet. Er kjekt å ha styrken i forbindelse med kampsporttreningen.

Er jo ikke noe voldsomt pes at dette har skjedd, men det kjennes så rart ut å trene styrke på bryst, skuldre bein og armer. Skulle nesten tro jeg gikk på noe bedøvende eller noe. Derimot så har jeg blitt sterkere i nedtrekk, av alle ting.

Dette ble litt rotete, men skit au. Noen som har noen gode teorier?
    In this life we get only those things for which we hunt, for which we strive, and for which we are willing to sacrifice.

New and improved Rock sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Hva med inntak av kcal og søvn?
    RockyRock

Judge, Jury & Executioner Big Boy sin avatar
    Ble medlem
    12-2002
    Alder
    24
    Testing testing.
    Bimmelim bommelom.

Vio har nå kapret even sin pc mens han puler på Ellen hele kvelden!
    Gøy å se at du er svakere enn meg i benk .

TEAM BODYTECH

Telepathic Overlord of 8. Arralou sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av Big Boy Vis post
    Testing testing.
    Bimmelim bommelom.

Vio har nå kapret even sin pc mens han puler på Ellen hele kvelden!
    Gøy å se at du er svakere enn meg i benk .
    Imponerende at Vio klarer å kapre en PC mens han puler Ellen, det er jo TO ting på en gang det!
    Noe han ved ettertanke har vist flere ganger over webcam med sin spesielle "bimmelim-bommolom"-teknikk, som også er to ting på en gang.

Judge, Jury & Executioner darp sin avatar
    Ble medlem
    11-2002
    Alder
    31
    Sitat Opprinnelig skrevet av Mitlømp Vis post
    Rett før jul og frem til denne uken har jeg slurvet med styrketreningen, og kjørt mye annen trening, slik som sykling (snøfritt...), løping og en god del kampsport. Dette har medført at jeg har fått mye bedre kondis. Men de siste to ukene har jeg følt meg litt rar i kroppen og ikke hatt særlig treningslyst.

Men skrekk og gru! Noe tullball har skjedd med styrken! Det virker som om jeg ikke klarer å ta i skikkelig. Det er som om det ligger en flaske under gasspedalen når jeg skal kjøre på.

Jeg har gått fra 140x8 i benk til 120x8 i benk på ganske kort tid. Jeg tror 120x8 kom av glykogenlagre som var herjet med, men jeg følte at jeg manglet fres av andre årsaker. Som om jeg ikke klarte å ta i skikkelig. Jeg føler meg også litt "skjør" i kroppen når det gjelder roing for eksempel.

Er det mulig at CNS har tatt seg ferie mens jeg har slacket av på treningen? Jeg har ikke mistet noe muskelmasse ihvertfall, så er ikke det som er problemet. Er kjekt å ha styrken i forbindelse med kampsporttreningen.

Er jo ikke noe voldsomt pes at dette har skjedd, men det kjennes så rart ut å trene styrke på bryst, skuldre bein og armer. Skulle nesten tro jeg gikk på noe bedøvende eller noe. Derimot så har jeg blitt sterkere i nedtrekk, av alle ting.

Dette ble litt rotete, men skit au. Noen som har noen gode teorier?
    Hvis du ikke har trent benk på en stund så vil du jo synke av flere grunner, muskelspenning, mindre vann\glukogen lagret. Du kommer fort tilbake der du var, skal du holde styrken på samme nivået hele tiden så må du trene hele tiden, det kan være en teori. En annen er at du kan være utslitt, ha sovet lite eller ikke har spist bra nok i det siste. Det er også normalt å bli trøtt å slapp i disse mørketider
    It`s not the size of the car you drive that matters, it`s the size of the arm that steers the car that matters!

Bronse Member Zenox sin avatar
    Ble medlem
    02-2005
    Alder
    27
    Er enig med darp her.

Av egen erfaring så mister man fort litt styrke når man stopper å trene. Men det kommer fort tilbake. Om du spiser bra og legger deg i trening igjen så kommer det ikke til å ta all verdens med tid før du er tilbake på samme nivå
    Zenox

What doesn't kill you makes you stronger

Bronse Member mYth sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    29

:)

Samme her. Av egen erfaring mister jeg også det lille ekstra trykket når jeg har slacket styrketreningen i en del tid. Er jeg borte i 8 ukers tid blir helt shaky og skjelven i første reppen i settet. Mister ikke noe masse, men føler hjernen er litt ut av trening og må opparbeide seg med å aktivere muskelfibrene igjen...

som darp sier... skal man opprettholde det så må man trene det ofte..

use it or lose it ;P
    Its not about the car you drive, its about the size of the arm that hangs out of it :cool:

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.