Rett før jul og frem til denne uken har jeg slurvet med styrketreningen, og kjørt mye annen trening, slik som sykling (snøfritt...), løping og en god del kampsport. Dette har medført at jeg har fått mye bedre kondis. Men de siste to ukene har jeg følt meg litt rar i kroppen og ikke hatt særlig treningslyst.
Men skrekk og gru! Noe tullball har skjedd med styrken! Det virker som om jeg ikke klarer å ta i skikkelig. Det er som om det ligger en flaske under gasspedalen når jeg skal kjøre på.
Jeg har gått fra 140x8 i benk til 120x8 i benk på ganske kort tid. Jeg tror 120x8 kom av glykogenlagre som var herjet med, men jeg følte at jeg manglet fres av andre årsaker. Som om jeg ikke klarte å ta i skikkelig. Jeg føler meg også litt "skjør" i kroppen når det gjelder roing for eksempel.
Er det mulig at CNS har tatt seg ferie mens jeg har slacket av på treningen? Jeg har ikke mistet noe muskelmasse ihvertfall, så er ikke det som er problemet. Er kjekt å ha styrken i forbindelse med kampsporttreningen.
Er jo ikke noe voldsomt pes at dette har skjedd, men det kjennes så rart ut å trene styrke på bryst, skuldre bein og armer. Skulle nesten tro jeg gikk på noe bedøvende eller noe. Derimot så har jeg blitt sterkere i nedtrekk, av alle ting.
Dette ble litt rotete, men skit au. Noen som har noen gode teorier?

LinkBack URL
About LinkBacks
Svar med sitat
.