Hvilke sjekker bør jeg gjøre hos legen ? tenkte meg bort for å ta noen blod prøver av testonivå, blood trykk, jern mangel. noen andre tester jeg kan ta med det samme ?
Må bare vite at alt er som det skal. Takker så mye for alle svar.
Hvilke sjekker bør jeg gjøre hos legen ? tenkte meg bort for å ta noen blod prøver av testonivå, blood trykk, jern mangel. noen andre tester jeg kan ta med det samme ?
Må bare vite at alt er som det skal. Takker så mye for alle svar.
Hmm.. Aner egentlig ikke.. Hva med Blodsukker og stoffskifte? Kan man ikke sjekke hos legen om man har høy forbrenning også?
stoffskifte og forbrenning er vel mye det samme.
å?
hmmm.. Da har jeg misforstått.. Forklar?
hvis du har for lite jod kan det gå utover stoffskifte.. Kan jo kanskje være verdt å sjekke det og hvis du tror det er noe galt...
Var hos legen fordi jeg følte meg slapp og trøtt. Da ble følgende prøver tatt ved utvidet blodprøve:
B-HB
B-HCT
B-hvite bl
B-røde bl.
Glucose
P-PSA tot
S-ALAT
S-Albumin
S-CRP
S-Ferritin
S-Fritt T4
S-Kolesterol
S-Kratinin
S-TSH
S-URAT
S-Vit B12
SR
Om dette er alt som bør/skal med for å ta en omfattende sjekk vet jeg ikke, men det kanskje noe å ta utgangspunkt i?
- altitude
litt det samme ihvertfall.
lav forbrenning=lavt stoffskifte
høy forbrening=høy forbrenning
lavt stoffskifte gjør deg ofte slapp, høyt stoffskifte motsatt
sjekk kolesterolet!!!
rata tat tat
kommer jo helt an på hva som feiler deg da ?
Tror ikke legen din uten videre tar en full utvidet test av systemet ditt med mindre du har fortalt ham noe som kan gi forandringer utover normale verdier, eller at du har symptomer som trenger mer utredning.
Gi 110% eller gi faen og dra hjem.