Viser resultatene 1 til 6 av 6

Tråd: Hva er best for utholdene styrke?

Medlem
    Ble medlem
    08-2002
    Alder
    25

Hva er best for utholdene styrke?

Hvordan trene en spesiell øvelse for å ta flest mulig reps av den med samme vekt?
    Mange set etter hverandre til failure?

F.eks. Hangups, armhevinger, ... osv...
    Mens sana in corpore sano
    Juvenalis

que?! timothy sin avatar
    Ble medlem
    11-2002
    Alder
    30
    Mener å huske et innlegg hvor en eller annen sa at fitness-gutta i toppen trente masse chins med belastning for å ta færre reps, og de skal jo klare flest mulig med egen kroppsvekt...

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Hvordan trener du for å bli flink i maraton? jo du løper mye.

hvordan trener du for å bli flink på ski? jo du står mye på ski.

Hvordan trener du for å bli flink i push ups? jo du tar mange pushups.

Du kan bruke ALT av forskjellige styrke teorier til å utvikle de øvelsene du vil forbedre øvelsene. Men i bunn og grunn så er det spesifikk trening som vil gi deg de resultater du vil ha.

Medlem
    Ble medlem
    08-2002
    Alder
    25
    Sitat Opprinnelig skrevet av MrMuscle
    Hvordan trener du for å bli flink i maraton? jo du løper mye.

hvordan trener du for å bli flink på ski? jo du står mye på ski.

Hvordan trener du for å bli flink i push ups? jo du tar mange pushups.

Du kan bruke ALT av forskjellige styrke teorier til å utvikle de øvelsene du vil forbedre øvelsene. Men i bunn og grunn så er det spesifikk trening som vil gi deg de resultater du vil ha.
    jajo.
    Det er greit nok. Poenget er at jeg tenker på hvor mange rep/set, med eller uten belastning, helt til failure alltid, osv?
    Slik som timothy sier?
    Mens sana in corpore sano
    Juvenalis

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    SOm jeg sier, så lenge muskelstyrken økerså vil også repetisjoner på lavere motstand øke og. Fraråder fra å trene med 1-3RM da dette KAN føre til at musklene stivner raskere en visst en trener med høyere reps. Jeg sier kan fordi visst du ser på de fleste strongman folka så har de ganske bra muskelutholdenhet i forhold til styrken deres.

Ville trent en del eksentrisk (negativt) da dette er faktisk hvor du "bygger" muskler. Og hvor du kan rekruttere mest mulig av muskelfibrene. Så f.eks ta chins der du løfter deg ogg, og får en til å presse på skuldrene dine nedover mens du holder igjen.

Superior newbie Tori sin avatar
    Ble medlem
    08-2002
    Alder
    33
    Ikke press deg til failure!!! hvis du klarer maks 20 pushups, ta 15. Ta gode pauser mellom settene. Akkurat hvor mange sett du kan kjøre etter hverandre, er jeg ikke helt sikker på. Men marinejegre kjører sinnsykt mange reps til dagen, men dette blir fordelt utover dagen.

Eks:
    15 pushups X 2 når du står opp, 15 X 2 på ettermiddagen og 15 X 2 før leggetid kan være et greit nybegynnerprogram.

Pushups, chins og lignende er øvelser du ikke overtrener deg på og du får veldig raskt økning. Så ikke vær redd for å slenge på mere reps og flere sett til dagen etterhvert.

For mange år siden, hadde jeg en skikkelig hardcore instruktør i karate. Han presset oss til 500 situps (+ ukjent antall pushups) på en trening. Men dette ble godt fordelt over hele treningen i tillegg til selve karaten. Jeg kan ikke annet enn å si at jeg var råsterk i magen denne perioden.
    Ingenting er umulig for den som er positiv

-Han Dynastiet-

WWW.DOORMAN.NO

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.