Hei alle sammen.
Jeg trenger hjelp. Jeg vil forbrenne mest mulig fett, hva er den beste treningen og hva skal man spise?
Hei alle sammen.
Jeg trenger hjelp. Jeg vil forbrenne mest mulig fett, hva er den beste treningen og hva skal man spise?
Les her..
NybegynnertrÅden
Beste trening er å være i bevegelse, kom deg ut av sofaen+ spis mindre enn du forbrenner. Vips---> dine drømmer er oppfylt
Mvh
Om du BARE skal forbrenne fett, Geriljakardio.
Morgenkardio.. Hot or not? er en artikkel om fettforbrenning og trening (morgenkardio og andre). Om ikke annet sier artikkelen noe om hvorfor dette ikke er enkelt å gi godt svar på.
--tjeh
Confirmation Bias - Hvis du mener du ser ting klart, har du ikke sett godt nok etter.
NORKOST
Hann var sær á leikvøllum
Imillum manna herjar
Rívur upp eikikelvi stór
Hann lemjir summar til heljar
Fikk ikke sett den med lyd men.. hehe.. Han er en av de styrkeløfterne med ulike ekstra substanser da vil jeg tro?![]()
mmmmmmm...snacks
MY LIFE, MY RULES!
hehe.. Ja, det går vel i mye Cell-tech, gjør det ikke?
Du u use steroids: "No, I use dat dare Cell-tech" right?![]()
haha...cell tech aka AAS
MY LIFE, MY RULES!
NORKOST
Hann var sær á leikvøllum
Imillum manna herjar
Rívur upp eikikelvi stór
Hann lemjir summar til heljar
Haha...herlig.
MY LIFE, MY RULES!
Intervaller og styrketrening.
Intervaller: F.eks. 30sek. på / 60sek. av. Gjenta 10-15 ggr.
Styrketrening:Gjerne rundt 10 reps med korte pauser.
De fleste blir deffet nok bare av å følge en CKD. Diett er alt. Om du trenger å stresse med intervaller, er ofte avhengig av målet. Vil du være 5-6% kroppsfett, er nok cardio/EST nødvendig. Er man fornøyd på 9-10%, pleier det å holde med diett. Dette er såklart avhengig av hvem man har med å gjøre.
Jogge 15 min forbrenner ca 150 kcal. 20 min intervalltrening forbrenner rundt 200kcal + 700kcal ekstra kcal forbrent via EPOC ifølge en del studier. I tillegg er det en del mekanismer vi ikke kjenner så godt til. Mulig en oppregulering av hormoner og enzymer som påvirker lipolysen positivt. Jeg har sett studier som viser at intervaller er 16 ganger (!!) så effektivt, minutt for minutt, som steady state cardio.
Properly, we should read for power. Man reading should be man intensely alive. The book should be a ball of light in one's hand.—Ezra Pound
-This is my purple wand and hairy sack of magic!
Jogge i 15 min forbrenner jo nesten ingenting. Hadde forbrenninga vært så effektiv ville vi nok vært utdødd som rase. Hehe.
Det viktigste er å sjokke kroppen gjennom tung vekttrening, complexes (en form for supersett/giantsett) og sprint/HIIT. Det er viktig å booste forbrenninga, men viktigst av alt er kostholdet...
Edit: Fowler kom meg visst i forkjøpet der gitt![]()
Fullkorpps vekttrening og HIIT trening
Men kan noen hjelpe meg å sette opp cdk dietten, skjønner det ikke heltTakk for gode råd.
9 ganger så effektivt leste jeg, men det finnes selvsagt flere studier om dette og det er jo ikke så viktig, det viktigste er jo at høyintensitets styrketrening/intervalltrening helt klart gir en bedre effekt enn rask gange/jogging. En annen viktig ting å få med er jo at HIIT sannsynligvis minsker risikoen for atrofi. Mange tror at jo høyere intensitet, jo mer muskelsvinn, men virkeligeten viser jo nettopp det motsatte. Man ser jo det på eksplosive utøvere vs. utholdende utøvere. Muskelmassen er jo mye mer fremtredende hos eksplosive utøvere. Har også merka dette selv, ved at jeg ble mye svakere da jeg drev mye tradisjonell utholdenhetstrening, mens HIIT ikke har hatt noen som helst negativ effekt på vekttreninga (utenom litt stølhet osv). I tillegg er jo sprint anaerob trening, og har mer til felles med vekttrening enn med steady state aerobics. Ingen vil vel hevde at styrketrening fører til mindre muskler?