Hei!
Vær vennlig og tell dine pulsslag i løpet av ett minutt og.
thanks![]()
Hei!
Vær vennlig og tell dine pulsslag i løpet av ett minutt og.
thanks![]()
rata tat tat
ca 52-53 på 1 min.
Hva er dårlig, normalt, bra da?
Let me tell you something you already know. The world aint all sunshine and rainbows. Its a very mean and nasty place and I dont care how tough you are it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.
77 - hva feiler det meg da ?
!burger: !burger: !burger: !burger:
Hvilepulsen skal tas rett etter du våkner. Regner med den er litt annerledes da.Opprinnelig skrevet av waille
håper da det ...Opprinnelig skrevet av SparcoT
!burger: !burger: !burger: !burger:
<50 er meget bra
50<80 er normalen (jenter noe høyere)
Taes best om morgenen, helst når du våkner av deg selv.
rata tat tat
Ok, da ligger jeg i grenseland mellom "meget bra" og "normalt", burde være fornøyd med det så lite aktiv som jeg erOpprinnelig skrevet av propellen
Men propellen, negro, du har jo ikke skrevet opp hva DU har enda.![]()
Let me tell you something you already know. The world aint all sunshine and rainbows. Its a very mean and nasty place and I dont care how tough you are it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.
hehe, tenkte jeg skulle meddele min når jeg får målt den korrekt imorra tidlig.
Akkurat nå er teller fingertuppene mine 43 puls slag i minuttet.
rata tat tat
Tenkte jeg skulle sove en natt med pulsklokken for å se.. når jeg fikk klokken i august så lå jeg sjelden under 75-80 når jeg bare satt og hang( som feks nå over pc'n) nå derimot driver pulsen og kryper ned mot 55 når jeg ikke gjør noe.. Tviler på jeg har blitt så mye bedre form på så kort tid, sikkert bare bedre å sløve siden jeg har begynt å komme inn i student tilverelsen
edit: satt og pustet rolig i ett lite minutt her nå og da krøp pulsen rett ned i under 50.. lå og vekslet mellom 48 og 49
Har du spist 1 boks valium?Opprinnelig skrevet av propellen
![]()
"La ditt kjøkken være ditt apotek, og la din mat være din medisin."
Hippokrates

64... men pulsen min går opp i løpet av det minuttet jeg måler. Blir stressa![]()

akkurat nå hadde jeg femti
Jeg har alltid hatt problemer med å venne meg til forhøyet puls etter jeg sluttet å løpe langdistanse. Da hadde jeg 35, nå ligger jeg vel rundt 50. Jeg synes mao at pulsen min er skyhøy selv om den ikke er det.
Jeg ser enkelte har "rundt 40" her. Enten spiser dere veldig lite eller så kan dere hevde dere blant (junior)eliten i ski og løping sannsynligvis. :P
Hvilepulsen varierer hele dagen utfra hva du har spist eller hvor hardt du har trent. Er pulsen din på 40 slag i minuttet, så skulle jeg tro du spiste beta-blokkere eller heter Bjørn Dæhlie. Har bare trent styrke i det siste og ikke noe kardiotrening, det får jo ned pulsen. Klarte endelig å slutte å røyke igjen da gikk pulsen ned fra 95 til 60. Målt midt på dagen, men etter å ha slappet av på sofaen en stund. Fornøyd med det. Er tross alt lang under det de fleste i Norge har. For han som tror valium vil gjøre noe med pulsen sin så kan han nok glemme det. Kanskje blodtrykket men ikke pulsen. Beta-blokkere vil få ned pulsen. Men det er farlig å "leke" med. Dessuten så er det bare folk som konkurerer innfor skyting som vil ha noen effekt av det. Pulsen er nok ikke så "big deal" som folk vil tro. Jeg passer heller på att blodtrykket mitt ligger på rundt 120/70, og føler det er litt viktigere.
Spesielt at det er SÅ mange nede i 40 her. å være nede i 40 i reel hvilepuls krever en HELVETES mye kondisjonstrening, iom at feks bjørn dæhlie lå på ca 40 så er det noe muffens her.. Da jeg jobbet i forsvaret LØP jeg 1 mil hver morgen, trente styrke 1 time hver kveld og gikk 50 min på mølla etterpå, veide 70 kilo og hadde 8 i kropps% og hadde en gjennomsnittlig nattlig hvilepuls på 46 noe som er ekstremt bra.. så med tanke på att de fleste her, med unntak av maiie osv er byggere så lukter det muffens av hele målingene deres![]()
Tror ikke det er mange av oss som kryper under ca 55-65 her altså.. mm dere måler pulsen på rompeballen eller noe?
Fair trade?

tør ikke måle engang nå...
I`m Fitnessfrosk, get used to it!
Min ligger mellom 55 og 60. Men hvis den måles et kvarter etter avsluttet sengekardio, ligger den rundt 45 og av og til lavere enn det.
Noe hun oppdaget, siden jeg nesten slutter å puste også. Snakk om å dø med et glis om kjeften.
--tjeh
Confirmation Bias - Hvis du mener du ser ting klart, har du ikke sett godt nok etter.
Hva indikerer puls egentlig? Kondisjon? Stress?
Pulsen min nå lå på rundt 80, men det er forhåpentligvis fordi jeg holder på med 4 ting samtidig som jeg leser på her. Skal måle dette i morgen om jeg våkner.![]()
Remember that last guy who gave up? --- Neither does anybody else!
Kondisjonstrening=økt slagvolum=lavere hvilepuls/lavere puls ved gitte belastninger, det skal altså mere til for å bryte den anaerobe terskelen og nå makspuls.
Jeg mener å ha lest på flere steder at Bjørn Dæhlie hadde en hvilepuls på 31 da han var på topp?Opprinnelig skrevet av Incline
Forresten så hadde faren til en kamerat gjennomsnittspuls på 41-42 (målt med pulsklokke) mens han satt foran TVn. Han sykler mye mellom hus og jobb (nesten 2 mil), så formen er vel ganske bra for en kar på snart 50 år![]()
65 i minuttet har jeg...
Zenox
What doesn't kill you makes you stronger
73 når jeg tar lite magnesium
60 når jeg tar mye magnesium
RockyRock
Ja leste også det ett sted, men mener å huske att han i gutta på tur engang pratet om foskjellen på pulsen etter soving og pulsen han oppnådde ved hvile, altså pulsen etter en time på sofaen i hvile se tv eller noe. og legen hans prata om store forskjeller på blodtrykk, muskelmasse kroppsvekt osv osv.Opprinnelig skrevet av Sorin
![]()
Men samme åssen en måler så er det stor forskjell mellom kroppstyper..
Det jeg virkelig hadde lagt vekt på er blodtrykket på hvile og aktivitet..![]()
Mvh
Incline![]()
Fair trade?
Så han hadde 31 etter søvn og 40 etter TV-titting og lignende?Opprinnelig skrevet av Incline
Hvilken kroppstype du har spiller nok mye inn ja. Folk med store kropper (høye/store av genetiske årsaker) har vel ofte store hjerter og lavere hvilepuls. Genetikk/arv kommer i tillegg. Faren til han som jeg refererte til tidligere (min kamerats far) hadde også veldig lav hvilepuls, selv på sine eldre dager. Kameraten min, som er ca 185/85, trener nesten aldri, men har likevel 51-52 når han sitter foran TVn...
haha.. ligger på 92 i minuttet.. wtf? :P
men har nettop kommet fra jobb, hvor jeg der hev i meg en stor del mengder med kaffe..
hehe :P
skal måle i morgen tilig
Målte den til 60 nå mens jeg sitter å spiser og surfer..
35-40 sist jeg målte.
Vil tro den faren med 40 i hvilepuls bruker hjertemedisin. Faren min har hvilepuls på rundt 45-50. Men han bruker beta-blokkere, pga. infarkt. Vil være unormalt for en kroppsbygger å ha puls under 60-70 med mindre man er medisinert. Kan skjønne en de som trener VELDIG mye utholdenhet, kan ha lav puls. Men ingen får lurt meg til å tro att du får lav hvilepuls av kroppsbygging.. Mener unasett att man heller bør passe på blodtrykket i stedet.
Jeg målte på nytt i morges, lå vel på 70-80![]()
Uteliv, inneliv eller underliv?
Ha! Jeg lå stabilt på 45 foran TV-en i går morges (målt med pulsklokke).
Er det noen som vet hvordan grønn te, synefrine og coffein påvirker hvilepulsen?
Jeg skulle nesten tro at det gjorde hvilepulsen min lavere, men det skurrer liksom litt...
Hvorfor er det høyere på jenter?Opprinnelig skrevet av propellen
Folk ler av meg fordi jeg er annerledes. Jeg ler av dem fordi de er like hahaha
46..
NORKOST
Hann var sær á leikvøllum
Imillum manna herjar
Rívur upp eikikelvi stór
Hann lemjir summar til heljar
Så når du hadde mer enn 10% lavere hvilepuls enn (junior)skieliten, what does that make you? World Champion?Opprinnelig skrevet av Ingar
In this life we get only those things for which we hunt, for which we strive, and for which we are willing to sacrifice.
Opprinnelig skrevet av Petra Pan.
Tror det i snitt er ca. 10 slag mer hos jenter ved tilsvarende form. Har vel noe med mindre hjerte (mindre blod pr. slag) å gjøre.
Så en gutt på 50 blir som en jente på 60. Relativt sett.
In this life we get only those things for which we hunt, for which we strive, and for which we are willing to sacrifice.
Alle disse målingene dere foretar dere vil uansett ikke stemme overens... på det som kategoriseres som "hvilepuls"
Syng, RakeMagic, Syng!
Hvorfor prøve å være noe man ikke er? Hvorfor late som man er når man ikke finnes? Hvem er hva om noe er noen?
Spiller du POKER - Bruk RakeMagic for de $ BESTE $ BONUS og RAKEBACK avtalene!
Spill og Vinn over PROs som Gus Hansen m.fl (INKL. MAX RAKEBACK)
Næh, jeg lå på det på det aller laveste, jeg lå normalt på 40-43. Det var i en periode med overtrening (type høy volum som visstnok senker hvilepulsen) samt lite mat. Jeg nekter også ikke på at jeg var i ekstremt god form aerobt sett og veide rundt 57kg.Opprinnelig skrevet av Meatlump
Gud, som jeg ikke savner all den kjedelige langdistanseløpingen og driten.
Rundt 40 når jeg våkner av meg selv (dvs. uten vekkerklokke), men skal ikke så alt for mye til før den beveger seg opp mot 50.
ligger på ca.45, målte i mårres
Assumptions, my dear Mitzi, is the mother of all fuck-ups
- Pricilla Queen of the Dessert -
Jeg har trent seriøst i 3 måneder nå og hvilepulsen har gått ned noe kolosalt. Har ett ganske "stressa hjerte" i utgangspunktet, men på morgenen har jeg mellom 50-55. Har også gått fra å være storrøyker til litt festrøyker inneiblandt. Men jeg trener ikke såå mye kardio, har det noe med styrketrening?
Jeg har hatt lyst til å måle hvilepulsen min lenge, men aldri husket det før jeg i dag morges av en eller annen grunn tenkte hvilepuls da jeg våknet. Var på 58 som jeg synes er ganske bra for en med min fettprosent. Jeg røyker i tillegg.
Sov med pulsklokke i natt og den sa snitt på 37.
Tok i tillegg pulsen manuellt 2 ganger før jeg stod opp. 36 og 38 fikk jeg da på 1 minutt.
Har vel treningene gjort sitt da![]()