Viser resultatene 1 til 35 av 35

Tråd: Hva er forskjellen på

NK
    NK er ikke aktiv
    Nautica gigantomania NK sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18

Hva er forskjellen på

Et styrkeløftstevne og et kroppsbyggerstevne om man ser bort fra det som skjer på scenen ?

Judge, Jury & Executioner Cristal sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    Fett%
    Jeg hadde en gjeng med venner når jeg var 20 år, som jeg pleide å henge med. De forhindret veksten min.

NK
    NK er ikke aktiv
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    Så publikum er feitere på styrkeløftstevner enn på byggerstevner.
    Jeg tenkte på selve stevnet og det rundt og ikke utøverne og konkurransen som pågår på scenen

Judge, Jury & Executioner Cristal sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    Skjønner. Nei, jeg kan ikke se noen forskjeller.

Det er jo ofte styrkeløftere og styrkeløftinteresserte som stiller opp som publikum på styrkeløftstevner, i likhet med hvordan kroppsbyggere foretrekker kroppsbyggerstevner.
    Ergo; mer fett på styrkeløftstevner. Dopingholdningene er også forskjellig, kan jeg tenke meg
    Jeg hadde en gjeng med venner når jeg var 20 år, som jeg pleide å henge med. De forhindret veksten min.

NK
    NK er ikke aktiv
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    Jeg har vært på begge typene stevner og det er en viss forskjell i holdning til doping , servering osv ja

Den anale hevneren Stålballa sin avatar
    Ble medlem
    05-2003
    Sånn tilskuddsmessig er vel styrkeløftere kjent for å være mer gjerrige. Kroppsbyggere går jo helt berserk på stevnene og handler som helter.

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Man får kjøpt pølser i lompe og vaffler på styrkeløftstevner.

EDIT: De solgte vaffler på NBFA NM og

Silver Member Yvonne sin avatar
    Ble medlem
    09-2006
    Alder
    33
    sikkert ikke annet enn interressene og at expo ogsånn går ut på å være sterk.. ikke slim...

Noen som forresten har vært på et wresling stevne? Det må jo være kjempe kult.. fikk invitasjon til et en gang men dro aldri...

Ble medlem
    09-2006
    Alder
    33
    Sitat Opprinnelig skrevet av NK Vis post
    Jeg har vært på begge typene stevner og det er en viss forskjell i holdning til doping , servering osv ja
    Hvilken forskjell er det i holdningene der?
    tar de tester og sånn?

under construction GrEmLiNgS sin avatar
    Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av MrMuscle Vis post
    det var nesten å draen litt langt faktiskt hehe... men ja ikke langt ifra!

vm i stavanger ble det solgt halv kalde pølser å litt utvalg av små sjokolader til 50kr stk samt et par antidoping t skjorter
    McBain says: Jeg har lyst til å putte deg i et fly og så skyte deg ned. Digitalt altså

Ble medlem
    09-2006
    Alder
    33
    Sitat Opprinnelig skrevet av MrMuscle Vis post
    hehehe... Det er jeg glad for at de ikke gjør på kroppsbygger stevner... Tenk å måtte leve med lunkta når man er sulten som rakker'n a

Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av Yvonne Vis post
    Hvilken forskjell er det i holdningene der?
    tar de tester og sånn?
    EN HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL haug på store stevner...

hildeborg gikk gjennom en test på ca 2,5 timer etter vm seieren i fjord
    McBain says: Jeg har lyst til å putte deg i et fly og så skyte deg ned. Digitalt altså

Ble medlem
    09-2006
    Alder
    33
    Sitat Opprinnelig skrevet av GrEmLiNgS Vis post
    det var nesten å draen litt langt faktiskt hehe... men ja ikke langt ifra!

vm i stavanger ble det solgt halv kalde pølser å litt utvalg av små sjokolader til 50kr stk samt et par antidoping t skjorter
    Bruker ikke styrkeløftere doping?
    På bygger stevner får du kjøpt proteinsjokolader til 50 kroner, øl servering er det også

Ble medlem
    09-2006
    Alder
    33
    EN HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL haug på store stevner...

hildeborg gikk gjennom en test på ca 2,5 timer etter vm seieren i fjord
    okey... Men er de medlem av norges idrettsforbund de da, eller er det frivillig fra arrangørenes side.. Sikkert ikke billig å gjennomføre testing

Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av Yvonne Vis post
    Bruker ikke styrkeløftere doping?
    På bygger stevner får du kjøpt proteinsjokolader til 50 kroner, øl servering er det også
    iknow å det er nais!

neida "INGEN" styrkeløftere bruker doping...
    man må til og med trene på godkjente gym er det nye jeg så vitt fikk med meg, derfor det var en del styr rundt dette kk67 gymmet som det både trener byggere, strongman utøvere og styrkeløftere.
    dette likte antidoping norge SVÆRT dårlig da det "visst" nok er kjent at det brukes doping i bygging og strongman
    har ikke hørt at det ble gjort noe med det i ettertid da...

kan ta med at det russiske styrkeløft laget ble utestengt før vm i fjord pga doping...

var et par styrkeløftere som testa posetivt også ifjord. detvar også grunnen til at andreas hjelmtveit fikk opprykk fra sølv til gullll
    Sist endret av GrEmLiNgS; 07-11-07 kl 10:21

Ble medlem
    09-2006
    Alder
    33
    iknow å det er nais!

man må til og med trene på godkjente gym er det nye jeg så vitt fikk med meg, derfor det var en del styr rundt dette kk67 gymmet som det både trener bygger, strongman utøvere og styrkeløftere.
    dette liker antidoping norge SVÆRT dårlig da det "visst" nok er kjent at det brukes doping i bygging og strongman

kan ta med at det russiske styrkeløft laget ble utestengt før vm i fjord pga doping...

var et par styrkeløftere som testa posetivt også ifjord. detvar også grunnen til at andreas hjelmtveit fikk opprykk fra sølv til gullll
    Ok... I c

homogravid slogum sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Lukta.

Over the hill kevin25 sin avatar
    Ble medlem
    10-2003
    Alder
    38
    Det er gøy å gå på NM i bygging ihvertfall. Det er så mye superbolere og gangstere blandt publikum at man må le. Men så er det også mye flotte damer og da
    Det er synd at de som virkelig vet hvordan dette landet skal styres er travelt opptatt med å kjøre taxi!

Spiser mye egg og lever fowler sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    11
    Hva med å bruke noe som de ikke tester for. Er det valig med HGH-tester i Nm f.eks?
    Properly, we should read for power. Man reading should be man intensely alive. The book should be a ball of light in one's hand.—Ezra Pound

-This is my purple wand and hairy sack of magic!

Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    ikke vet jeg men utifra arbeidet til antidoping norge så er nok dem like oppdatert på den fronten som dem som bruker det...

Supermod altitude sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    42
    ikke vet jeg men utifra arbeidet til antidoping norge så er nok dem like oppdatert på den fronten som dem som bruker det...
    Det er ingen godkjent test for HGH per i dag. Mitt tips er at denne kommer som en overraskelse til Beijing OL til sommeren.

Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av altitude Vis post
    Det er ingen godkjent test for HGH per i dag. Mitt tips er at denne kommer som en overraskelse til Beijing OL til sommeren.
    ok, mer en jeg vet.

ja skal ikke se vekk ifra det! eller neste tour de france hehe...

тянуть Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    iknow å det er nais!

man må til og med trene på godkjente gym er det nye jeg så vitt fikk med meg, derfor det var en del styr rundt dette kk67 gymmet som det både trener byggere, strongman utøvere og styrkeløftere.
    dette likte antidoping norge SVÆRT dårlig da det "visst" nok er kjent at det brukes doping i bygging og strongman

Neinei, man må ikke trene på godkjente gym. Det som var med kk67, er at det er en styrkeløftklubb, og ikke et treningssenter. Alle som trener jevnlig på en styrkeløftklubb er å regne som medlemmer selv om de ikke er innmeldt og med det forplikter seg til å la seg teste av ADN.

De 2 nevnte strongman på kk67 har aldri blitt testet, selvfølgelig, da det hadde medført en STOR smekk på lanken for Kk67. Dette er da et rent regelbrudd på NSF sine lover og etter xxx antall år så fikk NSF plutselig baller nok til å pålegge de om å håndheve regelverket, de to nevnte strongmennene trener nå på et annet gym. Hadde Kk67 vært et vanlig treningssenter hadde ikke NSF kunne sagt noe i saken, men siden det er en styrkeløftklubb blir saken noe helt annet. Var ikke bare Russland som ble utestengt heller, men et par land til Skal sies at Russerne har ENORMT dårlig med out of meet tests i forhold til f.eks Norge.
    osvosv, etc etc

NORKOST

Hann var sær á leikvøllum
    Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór
    Hann lemjir summar til heljar

Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av Animal Vis post

Neinei, man må ikke trene på godkjente gym. Det som var med kk67, er at det er en styrkeløftklubb, og ikke et treningssenter. Alle som trener jevnlig på en styrkeløftklubb er å regne som medlemmer selv om de ikke er innmeldt og med det forplikter seg til å la seg teste av ADN.

De 2 nevnte strongman på kk67 har aldri blitt testet, selvfølgelig, da det hadde medført en STOR smekk på lanken for Kk67. Dette er da et rent regelbrudd på NSF sine lover og etter xxx antall år så fikk NSF plutselig baller nok til å pålegge de om å håndheve regelverket, de to nevnte strongmennene trener nå på et annet gym. Hadde Kk67 vært et vanlig treningssenter hadde ikke NSF kunne sagt noe i saken, men siden det er en styrkeløftklubb blir saken noe helt annet. Var ikke bare Russland som ble utestengt heller, men et par land til Skal sies at Russerne har ENORMT dårlig med out of meet tests i forhold til f.eks Norge.
    osvosv, etc etc

som jeg nevnte ang saken da

ja vet det var 3 eller 4 land som ble utestengt totalt fra vm ifjord.

тянуть Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    som jeg nevnte ang saken da

ja vet det var 3 eller 4 land som ble utestengt totalt fra vm ifjord.
    Men det har blitt gjort noe med det Det er bare å lese på Tf det de er på kaliber nå.
    NORKOST

Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór

Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    Men det har blitt gjort noe med det Det er bare å lese på Tf det de er på kaliber nå.
    ahh ok! overså det... se der ja

NK
    NK er ikke aktiv
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    Min erfaring er at det er veldig mange veldig hyggelige mennesker på begge typer stevner men serveringen er annerledes.
    Byggerstevner så står det diverse folk og pusher proteinsjokolader ,drikker og slikt og så får man servert øl og nogo åttåt.
    På styrkestevnene jeg har vært på så er det mer familiært liksom , har inntrykk av at det er litt dugnad der kona til per og pål og espen står og selger vienerbrød,vafler,formkaker,kaffe og slikt til inntekt for arrangørklubben mens tillskudd pusherne er ikke eksisterende eller ihvertfall betydelig færre enn på byggertevlingene.
    Styrkeløftfolket bruker også mye mindre tilskudd enn det byggerne gjør.

Jeg har nå solgt tilskudd siden 1999 og har hatt endel kjente navn som faste kunder i alle disse årene og styrkeløfterne/strongman/sumo de spiser billigste whey , kreatin monohydrate og maltodextrine. Byggerne er i en anne leir , de største og beste byggerne jeg selger til vil kun ha det beste proteinet jeg kan skaffe , de er også veldig nøye med vitaminer , magnesium , kreatin av exotiske slag , proteinbars og slikt.

Kjerringhelvetet ;) KikkiBJ sin avatar
    Ble medlem
    07-2007
    Alder
    43
    Jeg er nok enig med NK i at styrkeløftere flest er kjipere enn f.eks byggere på dette med tilskudd. Tilskudd er skummelt, vet dere, for det kan jo være forurenset.

Angående dette med styrkeløftere og gym; de aller fleste styrkeløftklubber har egne treningslokaler. Trener man der, trener man i regi av styrkeløftklubben og ergo er man pliktig til å la seg teste om ADN kommer innom. Nekter man er det negativt for klubben, og alle som er innom treningsforum og leser ser jo hvordan lynsjemobben slår til om noen avleverer en positiv test eller nekter å la seg teste.

Min erfaring med styrkeløftstevner kontra kroppsbyggerstevner er at styrkeløftstevner nok er hakket mer velorganisert. Styrkeløftere er flinke til å arrangere, flinke til å få konkurranser kjapt unnagjort - stort sett. Jeg personlig finner styrkeløftstevner ekstremt langtrukne og kjedelige, mens jeg digger kroppsbyggerkonkurranser hemningsløst.

Nok skitprat... jeg sporer bare av...
    Life is too short to be small!

I am a high performance woman. I can change from darling to bitch in less than two seconds.

Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av KikkiBJ Vis post
    Jeg er nok enig med NK i at styrkeløftere flest er kjipere enn f.eks byggere på dette med tilskudd. Tilskudd er skummelt, vet dere, for det kan jo være forurenset.

Angående dette med styrkeløftere og gym; de aller fleste styrkeløftklubber har egne treningslokaler. Trener man der, trener man i regi av styrkeløftklubben og ergo er man pliktig til å la seg teste om ADN kommer innom. Nekter man er det negativt for klubben, og alle som er innom treningsforum og leser ser jo hvordan lynsjemobben slår til om noen avleverer en positiv test eller nekter å la seg teste.

Min erfaring med styrkeløftstevner kontra kroppsbyggerstevner er at styrkeløftstevner nok er hakket mer velorganisert. Styrkeløftere er flinke til å arrangere, flinke til å få konkurranser kjapt unnagjort - stort sett. Jeg personlig finner styrkeløftstevner ekstremt langtrukne og kjedelige, mens jeg digger kroppsbyggerkonkurranser hemningsløst.

Nok skitprat... jeg sporer bare av...
    nekter man får man heller ikke delta på stevne
    før store styrkeløft stevner følger ADN styrkeløfterene flere dager i forveien over alt til og med på toalettet.

jeg har samme oppfatninga av selve stevnene som deg NK men deler ikke helt den samme erfaringa ang dette med kostilskudd men nå har det seg jo sånn at en av mine kompiser som også forøvrig er i verdens toppen har en ganske bra jobb og bra økonomi i motsetning til flere andre styrkeløftere.
    tror det er mye det som stopper flere styrkeløftere, økonomien.

men personen jeg snakker om skal ha det beste av det beste både når det gjelder kost tilskudd og mat (KVALITETSMAT)

men nå har jeg ikke samme netverket som deg NK så du har nok en helt annen erfaring enn meg min erfaring er bare her lokalt da.

тянуть Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Hvorfor skal styrkeløftere ha dårligere råd enn kroppsbyggere? Forklar meg den logikken

Det som det går på er nok at en del styrkeløftere kan lite om kosttilskudd og er skeptisk til det de ikke vet hva er pga dopingtestene+litt propaganda om kosttilskudd fa ADN sin side.

Stevnene har litt mer typisk "familieservering " med pølser, vafler,kaffe og brus. Har ikke sett en kosttilskudd-stand på et stevne enda, det er vel på tide med det og. Jeg synes styrkeløftstevner er morsomme. Men jeg gidder sjelden å se på noe annet enn jr herrer og åpen klasse i vektklassene 100-125+++.
    NORKOST

Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór

Kjerringhelvetet ;) KikkiBJ sin avatar
    Ble medlem
    07-2007
    Alder
    43
    Da FAK arrangerte NM for junior/veteran i 2006 hadde vi faktisk kosttilskuddstand. Martin fra NaturaVita stilte opp og sto hele helga. Solgte som fy gjorde han også...
    Life is too short to be small!

I am a high performance woman. I can change from darling to bitch in less than two seconds.

тянуть Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Sitat Opprinnelig skrevet av KikkiBJ Vis post
    Da FAK arrangerte NM for junior/veteran i 2006 hadde vi faktisk kosttilskuddstand. Martin fra NaturaVita stilte opp og sto hele helga. Solgte som fy gjorde han også...
    Kanskje et tips for NK under et stort stevne neste gang
    NORKOST

Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór

Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    Hvorfor skal styrkeløftere ha dårligere råd enn kroppsbyggere? Forklar meg den logikken

Det som det går på er nok at en del styrkeløftere kan lite om kosttilskudd og er skeptisk til det de ikke vet hva er pga dopingtestene+litt propaganda om kosttilskudd fa ADN sin side.

Stevnene har litt mer typisk "familieservering " med pølser, vafler,kaffe og brus. Har ikke sett en kosttilskudd-stand på et stevne enda, det er vel på tide med det og. Jeg synes styrkeløftstevner er morsomme. Men jeg gidder sjelden å se på noe annet enn jr herrer og åpen klasse i vektklassene 100-125+++.
    som sakt! lokal kunnskap jeg har og her har byggerene jeg kjenner betraktelig mye bedre jobber enn styrkeløfterene jeg kjenner...

er vell også en del som driver bygging som tjener "andre" penger også...

тянуть Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    som sakt! lokal kunnskap jeg har og her har byggerene jeg kjenner betraktelig mye bedre jobber enn styrkeløfterene jeg kjenner...

er vell også en del som driver bygging som tjener "andre" penger også...
    Hehe, det kan være at byggerne tjener litt andre penger ja
    NORKOST

Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór

Telepathic Overlord of 8. Arralou sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Alder
    26
    Det er fordi de spiser så mye mer enn en bygger. Og siden de fleste styrkeløftere ikke kan lage sin egen mat, spiser de mye på gatekjøkken. Det koster mye penger. coffee
    + utgifter til dopapir og karvablad.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.