Et styrkeløftstevne og et kroppsbyggerstevne om man ser bort fra det som skjer på scenen ?
Et styrkeløftstevne og et kroppsbyggerstevne om man ser bort fra det som skjer på scenen ?
Fett%
Jeg hadde en gjeng med venner når jeg var 20 år, som jeg pleide å henge med. De forhindret veksten min.
Så publikum er feitere på styrkeløftstevner enn på byggerstevner.
Jeg tenkte på selve stevnet og det rundt og ikke utøverne og konkurransen som pågår på scenen
Skjønner. Nei, jeg kan ikke se noen forskjeller.
Det er jo ofte styrkeløftere og styrkeløftinteresserte som stiller opp som publikum på styrkeløftstevner, i likhet med hvordan kroppsbyggere foretrekker kroppsbyggerstevner.
Ergo; mer fett på styrkeløftstevner. Dopingholdningene er også forskjellig, kan jeg tenke meg![]()
Jeg hadde en gjeng med venner når jeg var 20 år, som jeg pleide å henge med. De forhindret veksten min.
Jeg har vært på begge typene stevner og det er en viss forskjell i holdning til doping , servering osv ja
Sånn tilskuddsmessig er vel styrkeløftere kjent for å være mer gjerrige. Kroppsbyggere går jo helt berserk på stevnene og handler som helter.
Man får kjøpt pølser i lompe og vaffler på styrkeløftstevner.
EDIT: De solgte vaffler på NBFA NM og
Sist endret av MrMuscle; 07-11-07 kl 10:12
sikkert ikke annet enn interressene og at expo ogsånn går ut på å være sterk.. ikke slim...
Noen som forresten har vært på et wresling stevne? Det må jo være kjempe kult.. fikk invitasjon til et en gang men dro aldri...
McBain says: Jeg har lyst til å putte deg i et fly og så skyte deg ned. Digitalt altså
iknowå det er nais!
neida "INGEN" styrkeløftere bruker doping...
man må til og med trene på godkjente gym er det nye jeg så vitt fikk med meg, derfor det var en del styr rundt dette kk67 gymmet som det både trener byggere, strongman utøvere og styrkeløftere.
dette likte antidoping norge SVÆRT dårlig da det "visst" nok er kjent at det brukes doping i bygging og strongman
har ikke hørt at det ble gjort noe med det i ettertid da...
kan ta med at det russiske styrkeløft laget ble utestengt før vm i fjord pga doping...
var et par styrkeløftere som testa posetivt også ifjord. detvar også grunnen til at andreas hjelmtveit fikk opprykk fra sølv til gullll
Sist endret av GrEmLiNgS; 07-11-07 kl 10:21
McBain says: Jeg har lyst til å putte deg i et fly og så skyte deg ned. Digitalt altså
Det er gøy å gå på NM i bygging ihvertfall. Det er så mye superbolere og gangstere blandt publikum at man må le. Men så er det også mye flotte damer og da![]()
Det er synd at de som virkelig vet hvordan dette landet skal styres er travelt opptatt med å kjøre taxi!
Hva med å bruke noe som de ikke tester for. Er det valig med HGH-tester i Nm f.eks?
Properly, we should read for power. Man reading should be man intensely alive. The book should be a ball of light in one's hand.Ezra Pound
-This is my purple wand and hairy sack of magic!
ikke vet jeg men utifra arbeidet til antidoping norge så er nok dem like oppdatert på den fronten som dem som bruker det...
Neinei, man må ikke trene på godkjente gym. Det som var med kk67, er at det er en styrkeløftklubb, og ikke et treningssenter. Alle som trener jevnlig på en styrkeløftklubb er å regne som medlemmer selv om de ikke er innmeldt og med det forplikter seg til å la seg teste av ADN.
De 2 nevnte strongman på kk67 har aldri blitt testet, selvfølgelig, da det hadde medført en STOR smekk på lanken for Kk67. Dette er da et rent regelbrudd på NSF sine lover og etter xxx antall år så fikk NSF plutselig baller nok til å pålegge de om å håndheve regelverket, de to nevnte strongmennene trener nå på et annet gym. Hadde Kk67 vært et vanlig treningssenter hadde ikke NSF kunne sagt noe i saken, men siden det er en styrkeløftklubb blir saken noe helt annet. Var ikke bare Russland som ble utestengt heller, men et par land til Skal sies at Russerne har ENORMT dårlig med out of meet tests i forhold til f.eks Norge.
osvosv, etc etc
![]()
NORKOST
Hann var sær á leikvøllum
Imillum manna herjar
Rívur upp eikikelvi stór
Hann lemjir summar til heljar
Min erfaring er at det er veldig mange veldig hyggelige mennesker på begge typer stevner men serveringen er annerledes.
Byggerstevner så står det diverse folk og pusher proteinsjokolader ,drikker og slikt og så får man servert øl og nogo åttåt.
På styrkestevnene jeg har vært på så er det mer familiært liksom , har inntrykk av at det er litt dugnad der kona til per og pål og espen står og selger vienerbrød,vafler,formkaker,kaffe og slikt til inntekt for arrangørklubben mens tillskudd pusherne er ikke eksisterende eller ihvertfall betydelig færre enn på byggertevlingene.
Styrkeløftfolket bruker også mye mindre tilskudd enn det byggerne gjør.
Jeg har nå solgt tilskudd siden 1999 og har hatt endel kjente navn som faste kunder i alle disse årene og styrkeløfterne/strongman/sumo de spiser billigste whey , kreatin monohydrate og maltodextrine. Byggerne er i en anne leir , de største og beste byggerne jeg selger til vil kun ha det beste proteinet jeg kan skaffe , de er også veldig nøye med vitaminer , magnesium , kreatin av exotiske slag , proteinbars og slikt.
Jeg er nok enig med NK i at styrkeløftere flest er kjipere enn f.eks byggere på dette med tilskudd. Tilskudd er skummelt, vet dere, for det kan jo være forurenset.
Angående dette med styrkeløftere og gym; de aller fleste styrkeløftklubber har egne treningslokaler. Trener man der, trener man i regi av styrkeløftklubben og ergo er man pliktig til å la seg teste om ADN kommer innom. Nekter man er det negativt for klubben, og alle som er innom treningsforum og leser ser jo hvordan lynsjemobben slår til om noen avleverer en positiv test eller nekter å la seg teste.
Min erfaring med styrkeløftstevner kontra kroppsbyggerstevner er at styrkeløftstevner nok er hakket mer velorganisert. Styrkeløftere er flinke til å arrangere, flinke til å få konkurranser kjapt unnagjort - stort sett. Jeg personlig finner styrkeløftstevner ekstremt langtrukne og kjedelige, mens jeg digger kroppsbyggerkonkurranser hemningsløst.
Nok skitprat... jeg sporer bare av...![]()
Life is too short to be small!
I am a high performance woman. I can change from darling to bitch in less than two seconds.
nekter man får man heller ikke delta på stevne
før store styrkeløft stevner følger ADN styrkeløfterene flere dager i forveien over alt til og med på toalettet.
jeg har samme oppfatninga av selve stevnene som deg NK men deler ikke helt den samme erfaringa ang dette med kostilskudd men nå har det seg jo sånn at en av mine kompiser som også forøvrig er i verdens toppen har en ganske bra jobb og bra økonomi i motsetning til flere andre styrkeløftere.
tror det er mye det som stopper flere styrkeløftere, økonomien.
men personen jeg snakker om skal ha det beste av det beste både når det gjelder kost tilskudd og mat (KVALITETSMAT)
men nå har jeg ikke samme netverket som deg NK så du har nok en helt annen erfaring enn megmin erfaring er bare her lokalt da.
Hvorfor skal styrkeløftere ha dårligere råd enn kroppsbyggere? Forklar meg den logikken![]()
Det som det går på er nok at en del styrkeløftere kan lite om kosttilskudd og er skeptisk til det de ikke vet hva er pga dopingtestene+litt propaganda om kosttilskudd fa ADN sin side.
Stevnene har litt mer typisk "familieservering " med pølser, vafler,kaffe og brus. Har ikke sett en kosttilskudd-stand på et stevne enda, det er vel på tide med det og. Jeg synes styrkeløftstevner er morsomme. Men jeg gidder sjelden å se på noe annet enn jr herrer og åpen klasse i vektklassene 100-125+++.
NORKOST
Hann var sær á leikvøllum
Imillum manna herjar
Rívur upp eikikelvi stór
Hann lemjir summar til heljar
Da FAK arrangerte NM for junior/veteran i 2006 hadde vi faktisk kosttilskuddstand. Martin fra NaturaVita stilte opp og sto hele helga. Solgte som fy gjorde han også...
Life is too short to be small!
I am a high performance woman. I can change from darling to bitch in less than two seconds.