For å trekke den diskusjonen ut av "repøvelse syte tråden" til Slogum, så lager jeg en egen tråd..
stoffer skrev:
Ingar whinet:Spørs vel om norsk amerikansk fotball kan definere seg som toppidrett... Olympiatoppen definerer toppidrett som: "trenings- og forberedelsesarbeid på linje med de beste i verden, avhengig av den enkelte idretts egenart og utbredelse. Arbeidet fører til jevnlige prestasjoner på internasjonalt toppnivå. Idretten er for disse utøverne en hovedbeskjeftigelse.”
Men per den definisjonen er jo lite i Norge som er det... Måtte eventuellt ha bare vært langrenn, curling, alpint, trav, spydkast, håndball og ymse andre
Synes selv at definisjonen på toppidrett kunne vært noe som tilsier at man bidrar med å være blant de beste/øverste divisjon i sin idrett i landet. Eller vise potensiale til å bli en av disse... Men varierer jo veldig fra person til person om hva toppidrett er
Hva er egentlig toppidrett?Amerikansk fotball for min del er toppidrett siden jeg jobber for å kunne bedrive det i på høyt nivå i USA. For min del legger jeg så mye arbeid i det at det er en hovedbeskjeftigelse.
Jeg spilte med landslaget i 2007 og vi tok sølv i EM, to av lagene i vår 1. Divisjon spiller i Europatoppen, hvorav et av de har vært rangert i topp 4 og samme laget har slått Team USA.
Jeg er en av de beste i landet i det jeg gjør, du vet ikke hva du snakker om.
Toppidrettsfritak blir jo gitt til 4. divisjons-fotballspillere, og alle vet jo hvor høyt internasjonalt nivå norsk fotball holder.
Er det kun det de viser på NRK? Er Styrkeløftingen til Animal toppidrett? Eller benkingen til Vio? Eller treningen til Mr.Muscle?
Sjakkspillingen til han magnuis karen er jo toppidrett og han trener jevnlig på olympiatoppen...
Hva mener du er toppidrett?

LinkBack URL
About LinkBacks
Svar med sitat

På verdensbasis kan ikke tallene sammenlignes en gang.