Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultatene 1 til 50 av 63

Tråd: Hva faen er det som skjer?

Maximus Ingar sin avatar
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    24

Hva faen er det som skjer?

Okay, jeg begynner med å si at jeg har hatt 8 økter hittil denne uka, 3 sprintøkter (en med samtlige på 200m, en med 12 stk. 30-60 og en idag med 14stk. 20-60m), 4 vektløftøkter (1 tung/eksplosiv, 1 dynamisk, 1 med fokus på støtteøvelser og 1 tung en idag), 1 am. fotballøkt (blivende 2), ingenting utenom det vanlige, har følt meg i god form, vært kjapp og hatt god futt i beina.
    Men akkurat i knebøybevegelsen derimot er det noe som skurrer noe så inni helvete.
    For noen uker siden hadde jeg en maksøkt hvor jeg kjørte frontbøy etter 7 forsøk på 90kg i styrkerykk, 140kg med ræva i gulvet gikk pisslett ovenfor all forventning, men jeg bommet på 150kgs-forsøket. Greit tenkte jeg og lot det bli med det.
    Før det igjen kunne jeg kjøre reps på 160kg med stopp i bunnen i knebøy bak (vektløfterstil, veldig dypt), så nå tenkte jeg knebøyen skulle gå så det fuckings suste fremover. Følte jeg lå godt an til å trøkke opp 200kg i nærmeste fremtid.

Rett etter frontbøyøkta ble jeg sinnsykt sjuk, dagen etterpå var jeg sengeliggende frem til sent på dagen.
    To dager etterpå dro jeg på footballtrening, følte meg shabby, fikk likevel løpt lynkjapt og scoret 2 touchdowns av 3 forsøk på scrimmagen. Med andre ord var jeg i jævlig bra form til å være i "ræva form".
    Etter å ha blitt frisk igjen følte jeg meg såpass bra at jeg kunne prøve å kjøre 10x10 på knebøy igjen etter noen dager med bra trening. Sist gang kjørte jeg med 110kg som gikk altfor greit, så hvorfor ikke peise på med 120kg tenkte jeg.
    Ikke nok med det, jeg kjørte smale knebøy i tillegg siden det tar så mye mer på quadsene.
    Ja, jeg får slike innfall noen ganger, og når jeg først bestemmer meg for det så fullfører jeg økta uansett hvor kvalm, blek og ødelagt jeg er allerede etter det sjette settet. Det pleier å funke og er som regel det som får meg til å briljere.
    Dermed fikk jeg TIDENES gangsperr, faktisk så var jeg støl i lårene allerede underveis i økta. Det var på en fredag og jeg var støl i lårene helt frem til påfølgende onsdag. Lørdag og søndag kunne jeg SÅVIDT gå.

Siden da har jeg ikke kjørt nevneverdig med knebøy, tatt det rolig med det meste og ikke trent noe tungt i det hele tatt (forutenom å perse med 180kg x 5 i strakmark). Jeg vil ikke si at det er rart at jeg begynte å stusse på hvorfor faen jeg ikke fikk opp 130kg i frontbøy engang på mandagens trening og ble sittende igjen med å kjøre 4 singler på 120kg.
    Idag så har jeg hatt en veldig bra sprintøkt tidlig på dagen, fikk løpt veldig kjapt og eksplosivt og føler meg i god form.
    Så kjører jeg løfteøkten min nå på kvelden, perser med 180kg i rykkmarkløft (markløft med rykkgrep) som gikk helt greit.
    Så skulle jeg kjøre noen lette reps på 140kg (tenkte jeg ihvertfall, siden jeg lett kjører 6-10 reps med det), varmer opp til 120 som rart nok føltes litt tungt, ihvertfall med tanke på at jeg hadde kjørt 100 reps med det for noen uker siden. Så kommer jeg opp på 140 og jeg sliter med èn eneste forpult repetisjon!

Nå sitter jeg her og skjønner ikke driten av hva som kan ha skjedd med knebøyen min!! Til sammenlikning rykker jeg som bare det kontra hva jeg har gjort før (kan rykke tidligere konkurransevekter for reps i styrkerykk), vender mer enn før og ligger sikkert an til å marke mer enn tidligere pers og ligger vel ca på 220kg+

Også sliter jeg med èn fuckings rep på 140kg i knebøy?! Det var faktisk tungt, jeg skjønte ikke en dritt på vei opp, bare ristet hodet mitt i disbelief der jeg hadde forventet å kjørt masse lette reps som vanlig.
    Det samme har faktisk skjedd med benken når jeg tenker meg om, en lett 110kg 5x5 har blitt til en tung 4x4 på altfor kort tid.

Hva kan være problemet? Vi må alle brainstorme her, for jeg skjønner ingenting. :P
    Jeg er sponset av Norkost

GridIron Barbell

Telepathic Overlord of 8. Arralou sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Alder
    26
    Det kan være du er et barn av innavl! Jeg vet at det ikke hjelper, men jeg har en kamerat som det vokser hår utav anus på, og jeg er rimelig sikker på at det er fordi han er innavla.

Maximus Ingar sin avatar
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    24
    Faen, Jon. Du er så jævla ubrukelig!

GridIron Barbell

Come back king Platon73 sin avatar
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    39
    Syns det er litt skremmende at du inspiserer analen til kompisen din da Arralou.
    Du bør være rompis for å sjekke analen på en kompis.

Silver Member
    Ble medlem
    04-2002
    Hva med en liten pause?
    Lureper:Med tanke på at hun sikkert har forsynt seg av franske cocktailpølser disse månedene, er kanskje et JÆVLA HELIKOPTER NOE OVER THE TOP!

sup brah Lean&Fin sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av Julenissen Vis post
    Hva med en liten pause?
    Overtrent slo meg også litt. Om ikke pause er et alternativ så er det kanskje på tide å supplere med litt doping
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
    .......................................R.I.P..........................................
    ..................Aziz "Zyzz" Sergeyevich Shavershian..................
    .....................₪₪₪₪₪₪1989-2011₪₪₪₪₪₪...................
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

Ble medlem
    11-2003
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av Platon73 Vis post
    Syns det er litt skremmende at du inspiserer analen til kompisen din da Arralou.
    Du bør være rompis for å sjekke analen på en kompis.
    Vi pleier å trene magen i cablecrossen, trekke ned med tau. Jeg har ikke nevnt det enda, men man ser rett inn i hans aller helligste under den øvelsen.

vio
    vio er aktiv nå
    Supermod vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Du har sikkert presset for nær 90% av 1RM eller failure i 3 uker eller mer, og da skjer lett denslags, spesielt om du har høy treningsfrekvens og høyeffekt-øvelser som de olympiske i tillegg. Hva med å prøve å rullere til en liknende øvelse eller bare gjøre en som retter opp weak spot et par uker? Omvendt light bands på boks feks?
    Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
    http://kissabibben.blogg.no/

Gold Member Deviant sin avatar
    Ble medlem
    03-2003
    Alder
    26
    Han er jo ikke overtrent når han perser i andre øvelser.

Ble medlem
    03-2003
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av vio Vis post
    Du har sikkert presset for nær 90% av 1RM eller failure i 3 uker eller mer, og da skjer lett denslags, spesielt om du har høy treningsfrekvens og høyeffekt-øvelser som de olympiske i tillegg. Hva med å prøve å rullere til en liknende øvelse eller bare gjøre en som retter opp weak spot et par uker? Omvendt light bands på boks feks?
    Dette har jeg tru på er et godt råd, og er noe jeg skal ha i minnet framover.

тянуть Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Helt enig, han må rullere mellom knebøyøvelser, kan ikke ligge og presse på 90% av 1rm i over 3uker på samme øvelse. Du må konjugere Ingar, konjugere!!!
    NORKOST

Hann var sær á leikvøllum
    Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór
    Hann lemjir summar til heljar

BOB
    BOB er aktiv nå
    Silver Member
    Ble medlem
    06-2003
    Det lukter overtrening spør du meg, men det er kanskje ikke det svaret du ønsker

Maximus Ingar sin avatar
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    24
    Hmmm, ja.
    Vel, boxbøy er nok løsningen fremover. Jeg synes bare det er så jævlig rart at det bare kobler helt ut på bøyen. Det er jo faktisk snakk om en 30% + drop i performance. Og det bare i den bestemte bevegelsen.

Det å bare si det er overtrening blir som å si at Erna Solberg er feit fordi hun spiser mat.
    Alle vet at det må være snakk om en form for "overtrening", jeg prøver å komme frem til hva problemet virkelig er, hvorvidt jeg har overtrent bestemte muskelgrupper eller noen bestemte nevronkoblinger til muskulaturen som knebøy angår.
    Forslag om å ta en pause hver gang et slikt problem oppstår irriterer meg.
    Det å bare blindt ta en pause er ikke optimalt!

GridIron Barbell

Silver Member
    Ble medlem
    04-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av Ingar Vis post
    Hmmm, ja.
    Vel, boxbøy er nok løsningen fremover. Jeg synes bare det er så jævlig rart at det bare kobler helt ut på bøyen. Det er jo faktisk snakk om en 30% + drop i performance. Og det bare i den bestemte bevegelsen.

Det å bare si det er overtrening blir som å si at Erna Solberg er feit fordi hun spiser mat.
    Alle vet at det må være snakk om en form for "overtrening", jeg prøver å komme frem til hva problemet virkelig er, hvorvidt jeg har overtrent bestemte muskelgrupper eller noen bestemte nevronkoblinger til muskulaturen som knebøy angår.
    Forslag om å ta en pause hver gang et slikt problem oppstår irriterer meg.
    Det å bare blindt ta en pause er ikke optimalt!
    Da skal vi ikke plage deg mere, fortsett å trene slik du bestandig har gjort det er jo det som fungerer.
    Lureper:Med tanke på at hun sikkert har forsynt seg av franske cocktailpølser disse månedene, er kanskje et JÆVLA HELIKOPTER NOE OVER THE TOP!

тянуть Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Da skal vi ikke plage deg mere, fortsett å trene slik du bestandig har gjort det er jo det som fungerer.
    Å komme med et mer matnyttig råd enn å bare: gå og klø taske i 14dager er vel å foretrekke.

Prøv å bytte om knebøy til frontbøy, zercer eller boxbøy, og roter dem i en 3ukers syklus. Dette bør være nok iføle Bompa og Verkoshansky til å forhindre overtrening.
    NORKOST

Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór

Silver Member
    Ble medlem
    04-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av Animal Vis post
    Å komme med et mer matnyttig råd enn å bare: gå og klø taske i 14dager er vel å foretrekke.

Prøv å bytte om knebøy til frontbøy, zercer eller boxbøy, og roter dem i en 3ukers syklus. Dette bør være nok iføle Bompa og Verkoshansky til å forhindre overtrening.
    Når folk blir irritert av et ,i følge min erfaring, godt råd så forstår jeg ikke hvorfor folk gidder å spørre?

Maximus Ingar sin avatar
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    24
    Kødder du med meg eller?
    Dette er ikke en "hjelp meg, jeg trenger alle til å fortelle meg det jeg ikke vil høre og overbevise meg slik at jeg kan gjøre det med god samvittighet" type ståpåjenta-tråd.
    Jeg vil komme frem til en løsning på et uvant problem, ikke en befrielse fra noe jeg føler meg uriktig pliktet til (dvs trening).

GridIron Barbell

Psychosocial Baliba sin avatar
    Ble medlem
    12-2003
    Alder
    26
    Jeg har lest at man også blir gretten av overtrening *hehe*

Hakuna Matata

Just look me in the eyes and say I'm wrong!

Maximus Ingar sin avatar
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    24
    Når folk blir irritert av et ,i følge min erfaring, godt råd så forstår jeg ikke hvorfor folk gidder å spørre?
    Derimot skrev jeg at jeg nettopp har kommet av en pause og da etter pausen stiller svakere enn hva jeg gjorde før. Det som kanskje blir et godt råd utifra dine tidligere tilfeller vil åpenbart være et dårlig råd i mitt tilfelle.
    Jeg begrunner jo også hvorfor jeg ikke vil følge ditt råd, hvorav du svarer på en måte som fremstiller det slik at jeg forkaster alt alle foreslår bare fordi jeg er sta. Litt som om du bare forsøker å få frem at du har egentlig rett og jeg bare ikke vil høre på deg fordi jeg bare fisker etter det jeg vil høre fra noen andre.

Jeg hadde akkurat denne diskusjonen i en annen tråd av litt samme type, hvorav jeg fikk løst problemet mitt mye bedre med noe annet enn det å "ta en pause", hvilket er grunnen til at jeg blir irritert når det samme oppstår igjen.
    Det har ingenting med deg å gjøre uansett, jeg påpeker bare at rådet ditt bare blir for simpelt i mitt tilfelle.

GridIron Barbell

Maximus Ingar sin avatar
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    24

Hva med når jeg har droppa som faen i front òg da? Tenker det kanskje er i quadriceps problemet sitter og at jeg bør unngå øvelser som stresser quadsene for mye. Enig? Da blir kanskje boxbøy og good mornings bedre alternativ.. Hva mer?

GridIron Barbell

тянуть Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Hva med når jeg har droppa som faen i front òg da? Tenker det kanskje er i quadriceps problemet sitter og at jeg bør unngå øvelser som stresser quadsene for mye. Enig? Da blir kanskje boxbøy og good mornings bedre alternativ.. Hva mer?
    Er nok det som har skjedd ja, Boxbøy med wide stance, good mornings, ting som stresser hamstring mer siden quads har gått på en smell
    NORKOST

Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór

BOB
    BOB er aktiv nå
    Silver Member
    Ble medlem
    06-2003
    Ingar,

Du er helt klart på et mye mer avansert nivå enn jeg er, så du synest kanskje mine råd er null verdt.

Men når tok du sist en hel uke fri fra trening?

Selv har jeg gjort det flere ganger med god erfaring. Ofte har jeg ikke stagnert før pausen heller, men sett på det som nødvendig pga at jeg har følt meg støl og nedtrykt.

Etter en ukes pause så er jeg som regel supergira til å begynne igjen og nesten alltid har jeg vært marginalt sterkere.

Mine erfaringer som hobbymosjonist

Psychosocial Baliba sin avatar
    Ble medlem
    12-2003
    Alder
    26

Jeg hadde akkurat denne diskusjonen i en annen tråd av litt samme type, hvorav jeg fikk løst problemet mitt mye bedre med noe annet enn det å "ta en pause", .
    hva ble løsningen\konklusjonen ?

Hakuna Matata

Just look me in the eyes and say I'm wrong!

Mentalt utfordret wankstarr sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Alder
    25
    Høres overtrent ut. Opplevd lignende ting selv, ordnet seg med en liten ukes pause, der jeg trente lett. har også tatt helt fri en uke, hvor jeg kom tilbake i like så god form som den jeg hadde. Så hva med å prøve en lett-uke, evt ta noen dager fri?
    <3Fitnessfrøken<3

Silver Member
    Ble medlem
    04-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av wankstarr Vis post
    Høres overtrent ut. Opplevd lignende ting selv, ordnet seg med en liten ukes pause, der jeg trente lett. har også tatt helt fri en uke, hvor jeg kom tilbake i like så god form som den jeg hadde. Så hva med å prøve en lett-uke, evt ta noen dager fri?
    Pass deg, nå blir han irritert igjen

Mentalt utfordret wankstarr sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Alder
    25
    Pass deg, nå blir han irritert igjen
    haha.. Det får han bare bli. Liker ikke å ta pauser selv, men det er drit digg å starte på igjen etter en liten pause. Føler meg jævla mye mer motivert, og styrken har ikke tapt seg, heller tvert imot forbedret seg etter pause/lett trening.
    <3Fitnessfrøken<3

Maximus Ingar sin avatar
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    24
    Er det virkelig vanskelig &#229; se at jeg faktisk pr&#248;ver &#229; komme frem til en mer konkret og logisk konklusjon enn "bare ta deg en pause"?
    Les mine, vio og Einar sine "hypoteser" og sammenlikn det med "ta deg en pause eller tren lett".
    Hva virker som den mest smarte l&#248;sningen med tanke p&#229; at jeg allerede kommer utav en periode med "lett trening", en "pause" if you will?

Jeg har glemt &#229; konjugere p&#229; kneb&#248;ybevegelsene, hvorav maksing og failuretrening har foreg&#229;tt mye ved den samme bevegelsen (en som stresser quadriceps fryktelig mye).
    Da vil det v&#230;re altfor enkelt &#229; bare ta seg en pause, det finnes bedre l&#248;sninger.

Jeg ser hvorvidt det kan v&#230;re effektivt og jeg vet at det har sin definitive plass.
    Men ikke for meg akkurat n&#229;, det vet jeg.

GridIron Barbell

Ble medlem
    03-2003
    Alder
    26
    Dere som anbefaler ei ny pause; leser dere ikke hele tråden?

Chaticks-si-Chaticks HITFrank sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Er det virkelig vanskelig å se at jeg faktisk prøver å komme frem til en mer konkret og logisk konklusjon enn "bare ta deg en pause"?
    Les mine, vio og Einar sine "hypoteser" og sammenlikn det med "ta deg en pause eller tren lett".
    Hva virker som den mest smarte løsningen med tanke på at jeg allerede kommer utav en periode med "lett trening", en "pause" if you will?

Jeg har glemt å konjugere på knebøybevegelsene, hvorav maksing og failuretrening har foregått mye ved den samme bevegelsen (en som stresser quadriceps fryktelig mye).
    Da vil det være altfor enkelt å bare ta seg en pause, det finnes bedre løsninger.

Jeg ser hvorvidt det kan være effektivt og jeg vet at det har sin definitive plass.
    Men ikke for meg akkurat nå, det vet jeg.
    Du spør om en løsning/forklaring og blir sur på de tipsene du får. Da burde du legge inn de svarene du ikke ønsker i åpningsposten så slipper du det.

Hvis du "vet" at vio eller animal (eller noen andre du stoler på) vil gi deg gode svar så ville jeg heller brukt msn eller pm på dette forumet enn å legge ut "historien" din her på forumet for så å oppføre deg som en liten drittunge når du får svar (som du ikke liker/godtar)!

тянуть Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Poenget er vel at folk gir h&#248;l i huet r&#229;d n&#229;r de ikke leser hele j&#230;vla teksten der det st&#229;r at han nettopp har hatt en lett treningsperiode/pause.
    NORKOST

Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór

vio
    vio er aktiv nå
    Supermod vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Jeg ser for meg at strikket boksb&#248;y kan v&#230;re ganske interessant for deg, spesielt med tanke p&#229; akselerasjonsarbeidet involvert. Det burde overf&#248;re til sprint bedre enn vanlig b&#248;y egentlig.
    Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
    http://kissabibben.blogg.no/

Ble medlem
    03-2002
    Poenget er vel at folk gir høl i huet råd når de ikke leser hele jævla teksten der det står at han nettopp har hatt en lett treningsperiode/pause.
    Det kommer jo ikke sånn uberlett lett fram at at han tatt en uke pause av den lange teksten.

Siden da har jeg ikke kjørt nevneverdig med knebøy, tatt det rolig med det meste og ikke trent noe tungt i det hele tatt (forutenom å perse med 180kg x 5 i strakmark). Jeg vil ikke si at det er rart at jeg begynte å stusse på hvorfor faen jeg ikke fikk opp 130kg i frontbøy engang på mandagens trening og ble sittende igjen med å kjøre 4 singler på 120kg.
    Hva gutten som trener 8 økter i uka mener med å ta det rolig er ikke lett å si!

har 20kg biceps Tuba sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    Alder
    28
    Det står ganske mange ganger i teksten at han har tatt pause/lett uke. Tilogmed eg med mine dårlige øyne såg det.
    'Feo, Fuerte y Formal'

Ble medlem
    03-2002
    Jeg ser for meg at strikket boksbøy kan være ganske interessant for deg, spesielt med tanke på akselerasjonsarbeidet involvert. Det burde overføre til sprint bedre enn vanlig bøy egentlig.
    Jeg foreslår å trene mer knebøy på en medisinball for å kunne aktivere flere stabiliseringsmuskler slik at det lar seg overføre til å knulle damer på en skikkelig rebelsk måte!

Silver Member
    Ble medlem
    04-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av HITFrank Vis post
    Jeg foreslår å trene mer knebøy på en medisinball for å kunne aktivere flere stabiliseringsmuskler slik at det lar seg overføre til å knulle damer på en skikkelig rebelsk måte!
    Det ville muligens hjelpe på humøret

Maximus Ingar sin avatar
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    24
    Slapp av, jeg er ikke s&#229; irritert jeg kanskje gir uttrykk for.
    Faktisk s&#229; er jeg ikke mye sur eller irritert og ser ikke helt hvordan jeg har gitt uttrykk for det heller.
    Uansett, det jeg ville med denne tr&#229;den var &#229; f&#229; igang brainstorming for &#229; f&#229; l&#248;st problemet, og n&#229;r flere begynner &#229; snakke om at det er overtrening og at l&#248;sningen sannsynligvis er &#229; ta seg en pause "selv om det kanskje ikke er det jeg vil h&#248;re" til tross for at jeg sier jeg allerede kommer av en pause og perser og har fremgang i stort sett alt annet s&#229; skj&#248;nner dere vel at jeg synes det blir h&#229;pl&#248;st &#229; pr&#248;ve &#229; overbevise meg om noe jeg vet det ikke er.

Jeg er ikke generelt overtrent, kroppen fungerer akkurat som den skal. Forutenom kneb&#248;yen. Det kan v&#230;re at selve quadricepsen er overtrent, at det sitter i det perifere nervesystemet i forbindelse med den muskulaturen eller noe.

Jeg tror boxb&#248;y osv vil v&#230;re tingen, jeg starter med det i morra ved &#229; bytte vekk frontb&#248;yen. S&#229; kan jeg for&#248;vrig ogs&#229; si at jeg l&#248;p som et lyn p&#229; footballtrening idag, null problem.
    Dette er det siste jeg gidder &#229; skrive om hva ang&#229;r det at jeg b&#248;r ta meg en komplett pause eller ikke. Takk for r&#229;det, men that's it.

GridIron Barbell

Ble medlem
    11-2003
    Alder
    26
    Hva med &#229; ta en skikkelig fyllaferie til Gran Canaria og la kroppen hvile et par uker?

Maximus Ingar sin avatar
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    24
    Sitat Opprinnelig skrevet av Arralou Vis post
    Hva med å ta en skikkelig fyllaferie til Gran Canaria og la kroppen hvile et par uker?
    Hahaha

GridIron Barbell

Silver Member
    Ble medlem
    04-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av Arralou Vis post
    Hva med å ta en skikkelig fyllaferie til Gran Canaria og la kroppen hvile et par uker?
    Har holdt pusten lenge nå, men det gikk heldigvis bra!

Maximus Ingar sin avatar
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    24
    Fikk opp en lett 2er p&#229; 200kg i parallell boxb&#248;y. Ikke verst for en praktisk talt first-timer. :P

GridIron Barbell

тянуть Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Fikk opp en lett 2er p&#229; 200kg i parallell boxb&#248;y. Ikke verst for en praktisk talt first-timer. :P
    Er du sterkere i boxb&#248;y enn vanlig b&#248;y gj&#248;r du boxb&#248;yen feil hirrhirr! Louie simmons says so!
    NORKOST

Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór

Maximus Ingar sin avatar
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    24
    Jeg har kanskje det samme i b&#248;y i styrkel&#248;ftstil som jeg har i boxb&#248;y, men med vektl&#248;fterb&#248;y blir det noe annet. Ihvertfall n&#229; som quadsene er fucka. :P
    Jeg kj&#248;rte de slik vi kj&#248;rte de med b&#229;nd sist gang jeg var p&#229; Brekstad, Einar.

Slik som det her ca: http://www.youtube.com/watch?v=TcEQLKhEr7s

GridIron Barbell

тянуть Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Ah var det jeg trodde, slik vi gjorde de da er feil(om mna vil trene glutes,hams og slikt) Etter jeg fikk Westside dvden og studerte den s&#229; har jeg gjort om alt.

Ser det p&#229; videon og, setter seg ned p&#229; boksen som i vanlig b&#248;y og legg/kne vinkelen er det samme. Da blir det mer som en halvb&#248;y, det gir avkastning det og, men skal du kj&#248;re WS boxb&#248;y og f&#229; trent glute og hams m&#229; du gj&#248;re det vesentlig annerledes.I can show you next time you are here
    NORKOST

Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór

Bronse Member
    Ble medlem
    04-2007
    Alder
    21
    En kompis av meg som nettopp kj&#248;rte dietmar, trente boksb&#248;y, men da til betydelig lavere boks enn p&#229; den filmen. Hvis quads er overstressa, s&#229; er det vel en ide &#229; g&#229; litt dypere med wide stance for &#229; f&#229; mer aktivering av hamstrings? Eller er jeg helt p&#229; jordet n&#229;?

тянуть Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Sitat Opprinnelig skrevet av IcaTunfisk Vis post
    En kompis av meg som nettopp kjørte dietmar, trente boksbøy, men da til betydelig lavere boks enn på den filmen. Hvis quads er overstressa, så er det vel en ide å gå litt dypere med wide stance for å få mer aktivering av hamstrings? Eller er jeg helt på jordet nå?
    Je, wide stance og under parallel vil ta mer på hofte og hams. Men også hvordan man setter seg på boksen har en vesentlig betydning for hvilke muskelgrupper det tar på.
    NORKOST

Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór

Maximus Ingar sin avatar
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    24

GridIron Barbell

тянуть Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Mer slik ja, du ser at det er omtrent null stress p&#229; kn&#230;rne der n&#229;r han sitter p&#229; boxen, se ogs&#229; hvor langt BAK han setter seg.
    NORKOST

Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór

Maximus Ingar sin avatar
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    24
    Ja, faen. Idag satt jeg meg bare s&#229;nn nesten rett ned p&#229; boksen. Jeg kj&#248;rte dog bortimot helt samme bevegelsen. B&#248;r skaffe meg en litt lavere og st&#248;rre boks.

GridIron Barbell

Ble medlem
    03-2003
    Alder
    26
    Bump. Hva skjedde videre framover, og løste det seg?

Maximus Ingar sin avatar
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    24
    Kj&#248;rte boksb&#248;y og s&#229;nt bare i en periode og etter hvert gikk jeg tilbake til &#229; kj&#248;re 5ere p&#229; 120-130 i frontb&#248;y og 5ere p&#229; 160 i b&#248;y bak, s&#229; det funket fjell.
    Konjugering is the key.

GridIron Barbell

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.