- Hvilke treningsprgram føler du har gitt deg best resultater? (High- volume, HST, DC, osv osv....)
- Har du merker noen markert forskjell på hvordan kroppen din har reagert på et høyt volum kotra et lavt volum?
- Hvilke treningsprgram føler du har gitt deg best resultater? (High- volume, HST, DC, osv osv....)
- Har du merker noen markert forskjell på hvordan kroppen din har reagert på et høyt volum kotra et lavt volum?
"In the days when science was weak and religion was strong, man mistook magic for medicine. Now that science is strong and religion weak, man mistakes medicine for magic."
- Har trent vanlig 3 og 4 splitt, prøvd HST, nå trener jeg DC. Litt tidlig å vurdere hva som til nå har gitt meg best resultater, ettersom jeg bare er 4 uker ut i DC- treningen.
HST ga meg gode styrkeøkninger uten at jeg gikk opp noe særlig i muskelmasse. Dette skyldes nok et ikke bra nok kosthold i denne perioden.
Splitte kroppen i 3 eller 4 dager har fungert bra, nysgjerrighet å følelse av at det var på tide å prøve noe nytt gjorde det allikvel til at jeg prøvde noe annet.
DC virker så langt veldig bra, men som sagt litt tidlig å si enda. At det krever mye er det ihvertfall ingen tvil om.
"In the days when science was weak and religion was strong, man mistook magic for medicine. Now that science is strong and religion weak, man mistakes medicine for magic."
Hadde best fremgang med 3splitt, 2 ganger i uken med massivt karboinntak. Økte sinnsykt i styrke og muskelmasse. Overraskende lite fett.
-Kropps bygger på heltid, IKKE deltid.
-Har KUN muskelbilder på facebook. har ikke stort annet å vise til.
-Trener HARDT, annen hver dag.
-Lar blodet BLØ på trening.
-1 kg kylling, HVER dag.
-Har janteloven i PWO-shaken.
-37% ren.
The list!
Big Boy
Mitt bidrag.
DC her![]()
Støtter dc jeg og.
Its amazing how 5% of the people can destroy the reputation of the remaining 95%.
Doggcrapp er det programmet som har funket best med tanke på styrke og trivsel. Jeg har ikke sjangs å øke med høyt treningsvolum, så lavt treningsvolum er nok det beste for meg (Er vel en såkalt hard-gainer).![]()
5x5 med hovedsaklig baseøvelser, starter lavt på vektene og øker progressivt (fra økt til økt) helt til jeg når failure. Ingen failure på hjelpeøvelser, relativt høy treningsfrekvens. Dette har gitt meg brukbare styrkegains.
Sist endret av finki; 24-09-05 kl 09:00
Følger ikke DC- kostholdet slavisk, men jeg har økt proteinmengden fra ca 200 pr/dag, til 300-350/pr dag nå som jeg begynte på DC. Teller ikke kalorier, men spiser sunt.Opprinnelig skrevet av laserman
Uten at jeg veier maten og teller kalorier kan jeg vel gi en ca oversikt over dagens måltider:
1: 4 egg på 2 brødskiver og en proteinshake/ eller ca 150 gram havregryn med melk og en boks tunfisk
2: Den varianten jeg ikke valgte på måltid 1
3: Middag: Varierer mellom fisk, kylling eller karbonadedeig som proteinkilde.
Trening
4: Protein og karbohydrater i samme shake 10 min etter trening
5: En boks makrell i tomat/ eller en boks med tunfisk, + 150 gram havregryn
6: Proteinshake med 3 ss olje (raps eller linfrø)
Dette er slik det foregår nå. Når jeg skrev at jeg økte bra styrke på HST, men ikke gikk opp i vekt som jeg tror kom av dårlig kosthold skyldes dette mye turer på skolen (gikk friluftsliv) som gjorde det vanskelig å få i seg nok måltider.