Lurte bare på hva det var som gjorde at dere begynte å trene ?
Kan begynne med min egen historie;
Jeg jobbet på Ericsson AS som lærling i 95 og var på den tiden en skikkelig data og elektronikk nerd.
Jeg veide 64 kg og hadde en liten tute mage og dårlig holdning.
Pleide å spise pizza grandiosa og drikke cola hele dagen.
En kveld dro jeg ned i kjelleren til Ericsson, der nede fant jeg et treningsrom som jeg i etterkant kan si var meget bra utstyrt med hantler, benkpress, knebøy stativ, cable cross, nedtrekk og diverse andre maskiner (altså et fullt gym).
På samme tidspunkt som jeg stakk ansiktet innom gym lokale der så jeg en person som lå helt alene og kjørte flere repetisjoner på 150 kg i skråbenk.
Denne personen greide på siste reppen i benken å få et slikt pump i brystet at knappen på skjorta spratt av (tettsittende skjorte).
Vi kom i prat og jeg lurte på om alle kunne bli så sterke og store som han ?
Han bekreftet mitt spørsmål mitt med et JA og spurte om jeg ville trene med ham fremover siden det stort sett kun var ham som brukte dette rommet. Jeg fikk veiledning på kosthold og ikke minst på teknikk og det varte ikke lenge før jeg var helt hekta.
90 kg i benken var mitt første mål og det nådde jeg på litt over 6 måneder etter å ha startet på et beskjedent 60 kg's løft. Etter et år med ham som trener så benket jeg 115 kg rent og pent.
Etter å ha trent i etpar år på Ericsson byttet jeg til Stoa Gym og når det ble lagt ned byttet jeg til Shinowakai budo fitness.
Etter at Shinowakai ble flyttet til gamle Erling Havnå sitt gym så byttet jeg til Odd Magne Liens Arendal sport og fitness senter, nå trener jeg på Partner gym og Elixia i Oslo men hos Havnå når jeg er hjemme.

LinkBack URL
About LinkBacks
Svar med sitat
et par uker senere ble jeg medlem der. tok vel max 1 økt i uka.. hadde ikke store greier på teknikk og slikt.. fra våren 2002 til julen 2002, trente jeg slik. det gikk i biceps og benkpress med dårlig teknikk.. tror jeg kjørte en del maskiner også.. ble deprimert, i 5måneder lå jeg på 40kg x 10 i benken... startet vel på 30kg da jeg løfta de første gangene.. julen 2002, tok jeg max på 50kg.. litt stolt var jeg da, men tenkte... noe må jeg gjøre feil.. 10kg økning i maksen er da utrolig dårlig på så lang tid. julen 2002 spurte jeg de store på gymmet om de ikke kunne forklare meg gamet. kompisene mine hadde jeg jo ikke lært noe av. de forklarte meg om kosthold, proteinshake og det som var. jeg anskaffet en whey proteinboks, som forøvrig smakte helvete.. og drakk det frem til 2003, januar-februar.. da jeg fikk skaffet litt godsaker fra pf. whey tech'n. vinteren 2003- sommeren 2003 trente jeg på sats.. med økninger.. på slutten tok jeg å startet med markløft og slik. maksen i mark lå da på 60kg.. benk maxen lå på 60-65kg.. august 2003 bestemte jeg meg for å gi faen i sats, og satse på et skikkelig hardcore gym. powerhouse ble neste stopp... dere kjenner jo resten av historien... i løpet av august 2003->nå har jeg økt maks i benk fra 60-65kg til 105kg, markløftet ligger på over 180kg i maksen.. 60kg på sats!! skråbenk manualene økte fra 20 til 40kg.. ja dere kjenner til det... jeg lærte utrolig mye av å lese på dette forumet.. kosthold ble grunnblokken i treningen min.. styrken kom fort etter sommeren da jeg spiste som en gud.. jeg er evig glad for at jeg valgte powerhouse nå i ettertid!
Jeg skulle bli SVÆR! hihihi...
.
har mye å lære!!