Når jeg trente i Kr. Sand så var det en amerikansk instruktør som jobba på helsestudioet. Han her karen har visst trent opp mange kjente og profilerte idrettsutøvere og kroppsbyggere. Karen har peiling.
Jeg spurte om et tips for latsa. Og han viste meg en øvelse som traff helt sinnsykt på latsa.
Han sa nedtrekk er nok bra det, men mange sliter med å få skikkelig hardcore kontakt - så igjen gjør at det ikke vokser så fort...
Jeg har tegna en dårlig forklaring i paint, men skal prøve å forklare.
Ok, du finner et nedtrekksapparat som trekker fra tak mot gulv. Du setter deg sideslengs på gulvet i forhold til stativet.
Knærne i bakken, hodet frem, rett i rykken og den armen du skal trekke med må få FULL strekk på toppen.
På toppen så er det viktig at utsiden av hånda vender mot "magasinet", måten du skal trekke ned på er veldig kontrollert med latsen mens du rolig snur hånda i trekket slik at i bunnposisjon så vender utsiden av hånda vekk fra "magasinet". I bunnen så holder du 1-2 sek. før du holder litt tilbake på vei opp igjen mens du roterer hånda tilbake til utgangspunktet. Kjør 10-12 rep x 3 på hver arm og "hver lats"
Veldig nøye med å utføre denne riktig, men når du har den så funker den så sinnsykt bra og du kjenner det brenner i latsen. Dette var en av de beste øvelsene for lats mente denne karen, og for meg - så kan jeg være delvis enig - er denne øvelsen jeg får best kontakt med.
Noen som skjønner hva jeg mener og gjerne bruker denne?
Har den et navn?

LinkBack URL
About LinkBacks
Svar med sitat
Fin øvelse, involverer kjernemuskulatur en del og.
Da blinker det sikkert 00:00 på videomaskinen din også.