Viser resultatene 1 til 11 av 11

Tråd: Hva med 2 splitten, 4 treninger i uka?

Junior Broscientist AxMataz sin avatar
    Ble medlem
    07-2004
    Alder
    31

Hva med 2 splitten, 4 treninger i uka?

Kompisene mine trener nå et annet program over mandag, tirsdag, torsdag og fredag, og siden det er noe dritt å trene alene er jeg keen på å henge med når de er på gymmet.
    Blir det for mye om man gjør 4 treninger pr uke i stedet for 3?
    Kjører da 2 splitten, eksempelvis: Mandag A1, tirsdag B1, torsdag A2 og fredag B2 osv.

Skjønner at dette med restitusjonstid er essensielt for å kunne vite om man vil overtrene av det eller ikke, men det står mellom 4 ganger i uka som beskrevet over eller 3 ganger i uka, da mandag, tirsdag og torsdag.

Noen som har erfaringer med å snu litt på dagene?
    Remember that last guy who gave up? --- Neither does anybody else!

Udefinert Goliat sin avatar
    Ble medlem
    11-2005
    Har vurdert å legge om til fire dagers trening selv, men har droppa dette etter litt lesing på im osv.
    Når jeg trener tre dager i uken, m, o, f, og trener feks bryst mandag, kjenner jeg treningsverken rimelig godt tirsdagen, litt på onsdagen, og så og si ingenting onsdagskvelden, så jeg føler meg klar for å trene bryst igjen torsdag, men Dante anbefaler uansett tre dagers trening i uken, så jeg holder meg ved det.

Med den andre muligheten du nevner, med trening mandag, tirsdag og torsdag, blir 'hviletiden' like lang (mandag - torsdag), som den ville blitt med trening fire dager i uken. Hva med mandag, tirsdag og fredag?

Men som du selv sier - alt er avhengig av restitusjon.

Kan 'quote' litt fra hovedposten;
    Noen få utvalgte vil være i stand til å trene mandag, tirsdag, torsdag og fredag, særlig hvis de jobber godt med ekstrem stretching, får nok hvile og er nybegynnere, eller erfarne som begynner å trene etter en pause. Det er veldig uvanlig at noen klarer å restituere seg så raskt, selv fra 1 arbeidsset pr muskelgruppe. Jeg oppfordrer alle til å trene etter mandag, onsdag, fredag, mandag planen. Jeg ser at folk får mest ut av den rutinen. Jeg vet at noen av dere har lyst til å trene en muskelgruppe så mange ganger som mulig i løpet av en uke, faen jeg ville ha elsket å være i stand til å trene en muskelgruppe 4 ganger i uka, men det er ikke mulig. Så dette er noe jeg ikke kan hjelpe dere med - Du må finne ut hvor god din restitusjonsevne er, og trene etter det.
    184 cm
    91 kg
    20 år

Gudfaren QuizMaster sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    Alder
    74
    Burde ikke v&#230;re noe problem stort sett, da du ikke har hatt pause Tirsdag f&#248;r. Pr&#248;v deg frem, du merker fort om det ikke g&#229;r.
    Syng, RakeMagic, Syng!

Hvorfor prøve å være noe man ikke er? Hvorfor late som man er når man ikke finnes? Hvem er hva om noe er noen?

Spiller du POKER - Bruk RakeMagic for de $ BESTE $ BONUS og RAKEBACK avtalene!

Spill og Vinn over PROs som Gus Hansen m.fl (INKL. MAX RAKEBACK)

Doggcrappoman
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    32
    Gjør du som du foreslår (4 ganger i uken) blir det vel som DC opprinnelig anbefalte for fire-fem år siden. Etterhvert (og med hinting fra iron addict) oppdaget DC at veldig veldig mange ikke har recovery til å kjøre et så intensivt opplegg, og dermed havnet man på mandag-onsdag-fredag som de fleste kjører. Brooklyn Juice(RIP) var vel den eneste jeg husker som faktisk tålte fire ganger i uka.

Les igjennom Cycles for pennies så får du all info du orker om "originalsplitten", du kan også se førsteoversettelsen min fra 2003!
    Heroes come, heroes go, but demons are forever!

---------not---------------- SCPlayer sin avatar
    Ble medlem
    01-2005
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av ambiguous
    Gjør du som du foreslår (4 ganger i uken) blir det vel som DC opprinnelig anbefalte for fire-fem år siden.
    Noen som kan hoste opp den 4-splitten?

SCP

Judge, Jury & Executioner Big Boy sin avatar
    Ble medlem
    12-2002
    Alder
    24
    Ax. pr&#248;v deg p&#229; det, jeg st&#248;tter deg - det g&#229;r bra!

SCP: man,tir,tors,fre er den vanlige tosplitten.

TEAM BODYTECH

Telepathic Overlord of 8. Arralou sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Alder
    26
    Jeg har pr&#248;vd det og det er j&#230;vlig tungt. Det gikk greit et par m&#229;neder, men m&#229; innr&#248;mme at det ble litt for mye trening for skrotten min.

Junior Broscientist AxMataz sin avatar
    Ble medlem
    07-2004
    Alder
    31
    Sitat Opprinnelig skrevet av SCPlayer
    Noen som kan hoste opp den 4-splitten?

SCP
    Det er samme 2-splitten, bare at man gj&#248;r den ferdig p&#229; 5 dager i stedet for 8.

BB, jeg droppet det, kj&#248;rer vanlig 3 dager i uka n&#229;, har m&#229;ttet bytte om litt p&#229; &#248;velser da siden jeg trener alene, f&#229;r ikke gjort rack chins f.eks.
    Remember that last guy who gave up? --- Neither does anybody else!

Ble medlem
    01-2005
    Alder
    28
    Hvordan ville det v&#230;rt &#229; kj&#248;rt 3 splitten p&#229; noe av den samme m&#229;ten?

Opprinelig:
    Uke 1:
    A1 – B1 – A2
    Uke 2:
    B2 – A3 – B3

Ville kanskje hatt sett s&#229;nn ut:
    mandag A1 - Tirsdag B1 - Torsdag A2 - Fredag B2
    mandag A3 - Tirsdag B3 - Torsdag A1 - Fredag B1 osv osv

Noen som har innspill? Meninger?
    SCP

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Mulig jeg misforst&#229;r her, men jeg tror dere snakker om det samme. Det du skriver SCPlayer er jo 2 splitten.

Ble medlem
    01-2005
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av MrMuscle
    Mulig jeg misforstår her, men jeg tror dere snakker om det samme. Det du skriver SCPlayer er jo 2 splitten.
    Ja, gjør nok det.
    -Bare jeg som ikke leste den første posten riktig.

SCP

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.