Viser resultatene 1 til 5 av 5

Tråd: Hva mener dere?

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    03-2003

Hva mener dere?

Hei!

Jeg lurer litt på hva dere mener om å ha faste muskelgrupper på faste dager?
    Jeg kjører mye min 4-splitt med faste dager, men varierer på øvelsene.

Mandag bryst og triceps (mage)
    Tirsdag bein og legger
    Onsdag fri
    Torsdag skuldre (mage)
    Fredag rygg og biceps

Har sett mange program der en rullerer underveis på hvilke grupper en trener de ulike dagene, men syns det blir litt rotete og holde styr på!

Så det jeg egentlig lurer på er om det er veldig negativt å trene muskelgruppene i samme rekkefølge hele tiden?
    Jeg varierer på øvelsene, antall set pr øvelse og ant reps. Er dette variasjon nok for å ikke stagnere??

Har trenet fast i nesten 2 år nå, og kjørt veldig mye 4-splitt.

Legger ved treningsprogrammet mitt, kjører som sagt ikke de øvelsene fast men har bare satt opp utgangspunkt å gå etter. Kjører stort sett det antallet set.
    Vedlagte filer Vedlagte filer

Silver Member - III
    Ble medlem
    03-2004
    Jeg har faste dager med faste muskelgrupper og faste øvelser. liker ikke å variere for ofte, må jo se om programmet gir noen positiv utslag,gi det en stund liksom. en ting er og forandre på ting og sjokke men man kan jo ikke forandre på ting hele tiden.
    I`m Fitnessfrosk, get used to it!

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    03-2003
    Kom på en annen ting, sliter litt med underarmene mine på rygg dagen.
    Begynner som regel med mark, og når jeg skal begynne med nedtrekk, roing osv. så gir undrearmene seg lenge før lats som jeg skal trene.
    Dette gjelder spes nedtrekk, verker som f i underarmen...

Har prøvd mye for å isolere latts, men underarm gir seg alltid :svak:

Fint om dere kan se på programmet mitt og kommentere litt!
    Hva med antall øvelser og set??

Silver Member - III
    Ble medlem
    03-2004
    Sånn programsmessig er våre veldig like med tanke hvilke muskler på hvilke dager.
    men 13 sett på bryst er altfor meget man! og så triceps etterpå, enten har du en trylledrikk som gjør at du kan oppføre deg som duracellkaninen ellers så bare må du gå mot overtrening med mindre igjen da at du tar treningen veldig lett.
    og du kjører 4 sett på knebøy og markløft noe som kan i og for seg være veldig bra, men ikke glem at dette er liksom base og tyn kroppen nr 1 øvelser, du tømmer kroppen atskilig mye mer med disse øvelsene enn andre(tenker på at du har så mye annet og mange sett også).
    overtrening er ikke mye kult! ble overtrent rett før sommer, og det sniker seg opp bak deg og plutselig har du ikke sex med dama omtrent på noen uker for du orker ikke, lysten til det meste forsvinner du blir slakk og daff, treningen går reeeeett til helvete, fremskritt blir til nedtrapping på vektene og diverse. pass på så ikke det skjer. lite kult ass.

Hvorfor så mange 2sett forresten?
    I`m Fitnessfrosk, get used to it!

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    03-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av Fitnessfrosk
    Sånn programsmessig er våre veldig like med tanke hvilke muskler på hvilke dager.
    men 13 sett på bryst er altfor meget man! og så triceps etterpå, enten har du en trylledrikk som gjør at du kan oppføre deg som duracellkaninen ellers så bare må du gå mot overtrening med mindre igjen da at du tar treningen veldig lett.
    og du kjører 4 sett på knebøy og markløft noe som kan i og for seg være veldig bra, men ikke glem at dette er liksom base og tyn kroppen nr 1 øvelser, du tømmer kroppen atskilig mye mer med disse øvelsene enn andre(tenker på at du har så mye annet og mange sett også).
    overtrening er ikke mye kult! ble overtrent rett før sommer, og det sniker seg opp bak deg og plutselig har du ikke sex med dama omtrent på noen uker for du orker ikke, lysten til det meste forsvinner du blir slakk og daff, treningen går reeeeett til helvete, fremskritt blir til nedtrapping på vektene og diverse. pass på så ikke det skjer. lite kult ass.

Hvorfor så mange 2sett forresten?
    Tja, blir kanskje litt mange set på bryst. Men jeg digger å trene bryst, har vel kanskje noe med det Men bør kanskje gå ned til 10 set???

Og det med 2 set, så er det noe jeg har vert litt usikker på. Har en teori om at jeg må ha med en del ulike øvelser pr muskel for å få "dekket" alt, og da kan ikke jeg kjøre så mange set.
    Men har nå begynt å lure litt på om det er bedre å kutte litt på øvelser og kjøre flere set pr øvelse??

Skjønte ikke helt hva du mener her:

"og du kjører 4 sett på knebøy og markløft noe som kan i og for seg være veldig bra, men ikke glem at dette er liksom base og tyn kroppen nr 1 øvelser, du tømmer kroppen atskilig mye mer med disse øvelsene enn andre(tenker på at du har så mye annet og mange sett også)."

Lignende tråder

1. Hva mener dere om å trene magen hver dag?
    By propellen in forum Trening
    Svar: 28
    Nyeste innlegg: 01-09-04, 20:53
  2. Trenings program og kosthold. Hva synes dere?
    By simen_1987 in forum Trening
    Svar: 5
    Nyeste innlegg: 22-02-03, 12:37
  3. hva mener dere er best??
    By vaskeball in forum Trening
    Svar: 3
    Nyeste innlegg: 03-11-02, 15:23
  4. Svar: 11
    Nyeste innlegg: 27-03-02, 18:12

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder