Viser resultatene 1 til 27 av 27

Tråd: Hva mener dere om treningsfri under deff?

cb
    cb er ikke aktiv
    Fat boy cb sin avatar
    Ble medlem
    08-2002
    Alder
    35

Hva mener dere om treningsfri under deff?

Tror dere det kan være mer positivt enn negativt å ta seg feks en uke treningsfri under deff?
    Hvilke positive sider mener dere det er kontra negative?
    Ville dere fulgt samme kcal sammensetning/mengde ved treningsfri?

Jeg tenker treningsfri for restitusjonens del.

Håper flest mulig tar seg tid til å komme med synspunkter,erfaringer etc.
    I`m to old for this shit!

Medlem SuperMan! sin avatar
    Ble medlem
    01-2006
    Alder
    23
    Hmms, er ikke så veldig erfaren når det gjelder dette, men hva jeg TROR, så tror jeg det ikke vil gjøre noe skade, og vil bare resultere på en positiv måte.
    Når du liksom kjører ett tett program hele tiden, musklene jobber og hviler jevlig, og musklene får ikke mye pause.
    Restutisjonstiden vil jeg tro bare vil resultere i en positiv vei, så lenge du bare har en uke fri, ikke noe mer en det, eller la det bli en vane. Værtfall litt av det jeg har hørt av de folka som jobber på det treningsstudioet
    Jeg syntes det er deilig, og det føles bedre etter at jeg har tatt meg en uke fri ifra trening(når man f.eks er på ferie 1 uke) og så starte igjen.

Men du har nok mye mer erfaring en meg i dette, får håpe noen andre kan hjelpe deg bedre
    The only thing we have to fear is fear itself

eiv
    eiv er ikke aktiv
    Silver Member eiv sin avatar
    Ble medlem
    03-2003
    jeg tror det er smartest og fortsette å trene.. Da holder du mye bedre på styrken og næringen blir brukt til mer fornuftige ting..

Medlem SuperMan! sin avatar
    Ble medlem
    01-2006
    Alder
    23
    Sitat Opprinnelig skrevet av eiv
    jeg tror det er smartest og fortsette å trene.. Da holder du mye bedre på styrken og næringen blir brukt til mer fornuftige ting..
    Høres fornuftig ut det, er også helt sikkert riktig.. Men en uke med hvile, etter lange måneder med hard trening og kosthold, kan jeg ikke se noe negativt med å ta en uke fri ifra styrke treningen. EN UKE ikke fler..
    The only thing we have to fear is fear itself

cb
    cb er ikke aktiv
    Fat boy cb sin avatar
    Ble medlem
    08-2002
    Alder
    35
    Dere er altså ganske positive virker det som til treningsfri under deff.

Kan for ordens skyld nevne at mine spørmål ikke er rettet mot meg.Jeg har ingen planer om treningsfri,men dette temaet synes jeg er lite diskutert og flott å høre hva andre mener om saken.

Myntsamler G.Ravn sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    38
    En del år tilbake tok jeg helt treningsfri 2 uker,ingen cardio eller vekttrening. Mistet ca 5 kg på de 2 ukene,tapte ingen styrke på det.
    Kroppen hadde godt av det følte jeg. Gikk ikke ned på kaloriene de 2 ukene.Spiste det samme som uken før jeg tok treningsfri.
    Clausthaler....

Hetromeno! metromeno sin avatar
    Ble medlem
    09-2004
    Betyr treningsfri også fri fra cardiotrening?

Bronse Member Kryor sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    bump
    Er du på beachen, så soler du deg i orntli' sol assa.

AKA Gullfisken Sørlendingen sin avatar
    Ble medlem
    10-2003
    Alder
    29
    Sitat Opprinnelig skrevet av Kryor
    bump
    Er det strengt tatt nødvendig å bumpe en tråd hvor det er 12min siden forrige svar?

Gold Member tricepsman sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    44
    Jeg er for å trene hele deffen igjennom - dersom deffen ikke er urimelig lang - type 16-20 uker....
    Velger heller å ta meg fri 1-2 uker før oppstart. 12 uker uten treningsfri takler i allefall kroppen min helt fint, men dette er vel litt individuelt da

Det jeg imidlertid har tro på er å redusere intensiteten ei uke eller så underveis dersom en føler at kroppen har behov for det. Nå er det seff ikke så lett å føle slikt under deff, all den tid en føler seg ganske sliten hele tia.... men noen signaler snapper en vel alltids opp.
    Jeg trener forsåvidt det samme som ellers, men holder meg et godt stykke unna failure den uka - samt at jeg kjører noen flere repper enn "normalt". Kardione ville i allefall jeg kjørt som normalt deffen gjennom (om en bruker særlig kardio da)

Ellers tror jeg det kan lønne seg å være bittelitt mer forsiktig med failuretreningen generelt - i det minste mot slutten av deffen. Ikke utelate det, men bare ikke kjøre helt i kjelleren fullt så hyppig som "off-season".
    NORKOST - yammi!!!!

Gudfaren QuizMaster sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    Alder
    74
    Tror p&#229; flere positive sider ved trening under deff enn negative.

Ville valgt ett oppsett al&#224; tricaps.
    Syng, RakeMagic, Syng!

Hvorfor prøve å være noe man ikke er? Hvorfor late som man er når man ikke finnes? Hvem er hva om noe er noen?

Spiller du POKER - Bruk RakeMagic for de $ BESTE $ BONUS og RAKEBACK avtalene!

Spill og Vinn over PROs som Gus Hansen m.fl (INKL. MAX RAKEBACK)

cb
    cb er ikke aktiv
    Fat boy cb sin avatar
    Ble medlem
    08-2002
    Alder
    35
    Sitat Opprinnelig skrevet av metromeno
    Betyr treningsfri også fri fra cardiotrening?

Ja,helt treningsfri.

Ble medlem
    09-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av cb
    Ja,helt treningsfri.
    Personlig tror jeg at jeg fint skulle klart å miste vekt, selv med treningsfri. Spørsmålstegnet kommer vel til kroppssammensetningen jeg sitter igjen med etterpå, treningsfri i mitt tilfelle=mindre sult, i tillegg til at noen drøye kalorier ville forsvunnet med etter-trenings-gaineren(instant mass)

Men, tror rett og slett ikke jeg ville greid, eller for den saks skyld tort å gå ukesvis uten trening, spesielt ikke hvis jeg i tillegg gikk på diett. Er redd det kunne resultert i et forfall uten like.

Gold Member tricepsman sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    44
    En regulerer jo fint en fortsatt vektnedgang uten trening/kardio en uke med dietten, så negativt er det vel neppe. I allefall ikke dersom en reellt har behov for litt restitusjon. Ville uansett lagt hvileuka et stykke unna formtoppingen. Den siste uka eller så trener en jo uansett forsiktig for å få frem detaljene best mulig på dagen.

Hadde jeg kjørt deffen kun for å bli i form uten å ha konkurranseplaner ville jeg kjørt hvileukene som normalt (for min del hver 10. eller 12. uke eller så). Da ville jeg nok også ha droppa kardioen slik at en fikk noe mer komplett hvile.
    Var målet en konk. så ville jeg nok uansett beholdt kardioen.
    NORKOST - yammi!!!!

Erigert brukertittel LurePer sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    En ukes treningsfri har nada å si, deff eller ikke.
    http://www.dingsekongen.no

---------not---------------- SCPlayer sin avatar
    Ble medlem
    01-2005
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av LurePer
    En ukes treningsfri har nada å si, deff eller ikke.
    Lyst til å utdype det litt mer enn det??
    -Hvorfor mener du det?

SCP

Erigert brukertittel LurePer sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av SCPlayer
    Lyst til å utdype det litt mer enn det??
    -Hvorfor mener du det?

SCP
    Èn ukes pause er ikke tilstrekkelig tid til å miste muskler. På mange program trenes jo for eksempel hver kroppsdel èn gang hver uke, eller enda sjeldnere. Da vil ikke muskelmassen på magisk vis forsvinne fordi man kaller det en 'pause'. Jeg har selv trent hver fjerde eller femte dag i mange måneder nå, og har hatt god fremgang.
    http://www.dingsekongen.no

Medlem Lefsa sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    23
    En uke treningsfri under deff skal vel ikke være noe problem. Blir det over en-to uker blir det litt værre. Husk kroppen må ha en grunn til å beholde på muskelmassen. Under en uke treningsfri trenger man selvfølgelig mindre kcal mengde siden man forbruker mer når man trener.

Jeg mener det varierer litt fra person til person, hvor fort en mister muskelmasse osv. Føler at hvis jeg skulle tatt en treningsfri uke på deff, hadde jeg mistet alt av musklelmasse i forhold til andre.
    Soy el diablo.

Doggcrappoman
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    32
    Sitat Opprinnelig skrevet av cb
    Tror dere det kan være mer positivt enn negativt å ta seg feks en uke treningsfri under deff?
    Hvilke positive sider mener dere det er kontra negative?
    Ville dere fulgt samme kcal sammensetning/mengde ved treningsfri?

Jeg tenker treningsfri for restitusjonens del.

Håper flest mulig tar seg tid til å komme med synspunkter,erfaringer etc.
    I min erfaring går dette helt fint så lenge du spiser greit (dvs følger opplegget). Kroppen min har ihvertfall bare godt av det.
    Heroes come, heroes go, but demons are forever!

Silver Member
    Ble medlem
    01-2005
    -

Maximus Ingar sin avatar
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    24
    Det &#229; ta treningsfri beh&#248;ver langt ifra &#229; v&#230;re det gunstigste. Selv ved overtrening er det beste &#229; bare senke volumet og intensiteten. &#197; ta komplett treningsfri over en lengre vil f.eks bare f&#248;re til nedgang i styrke/kondisjon eller whatnot avhengig av treningserfaring og mengde. Ingen hypertrofi vil forekomme over slike lengre perioder, hvorav det eneste "gunstige" man kan oppn&#229; er at man er i et antikatabolt stadie over enkelte perioder.
    Trenere osv. som er oppdatert vil idag ikke anbefale komplett treningsfri over lengre perioder.
    Senk volumet, senk intensiteten. Ved styrketrening; tren med lettere vekter, og ikke kj&#248;r til failure p&#229; like mange sett osv.

Jeg har ikke hatt treningsfri over en lengre periode (et par uker) siden jeg var 16 (da grunnet overtrening). N&#229;r jeg sist var overtrent reduserte jeg bare volumet og kom meg mye fortere enn jeg gjorde n&#229;r jeg tok komplett fri, selv om overtreningen og skadene forbundet med den var mye mer omfattende.
    Jeg er sponset av Norkost

GridIron Barbell

Gudfaren QuizMaster sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    Alder
    74
    Lavere intensitet, ikke helt fri.
    Syng, RakeMagic, Syng!

Hvorfor prøve å være noe man ikke er? Hvorfor late som man er når man ikke finnes? Hvem er hva om noe er noen?

Spiller du POKER - Bruk RakeMagic for de $ BESTE $ BONUS og RAKEBACK avtalene!

Spill og Vinn over PROs som Gus Hansen m.fl (INKL. MAX RAKEBACK)

PG*
    PG* er aktiv nå
    Carnivore PG* sin avatar
    Ble medlem
    03-2005
    Alder
    36
    Enig med Ingar og Tric. om at lettere trening er bedre en helt fri. Selv f&#229;r jeg 1,5 ukes opphold fra all treningen pga &#248;velse midt i deffen, men tror at det blir en del fysiske anstrengelser, s&#229; i ro blir jeg nok ikke.

Ble medlem
    09-2004
    Mitt innlegg var vel basert p&#229; at hele deffen skulle foreg&#229; uten trening, en uke derimot er bare sunt til tider.

cb
    cb er ikke aktiv
    Fat boy cb sin avatar
    Ble medlem
    08-2002
    Alder
    35
    La meg ta et eksempel:

En gutt har vært på diett i 9 uker,men velger å ta en uke fri fra trening.Vil han kunne øke forbrenningen den uka ved å øke kcal inntaket noe samtidig som kroppen får hvilt seg,eller ville det mest fornuftige være å senke kcal inntaket noe?
    Vil forbrenningen iløpet av den uka stå i null,med samme kcal inntak som ellers?

Ville det være fornuftig å kjøre kun kardio den uka man tar fri fra vekttrening?

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Jeg mener at ved lange deffer s&#229; kan det v&#230;re gunstig. Selv hadde jeg holdt kaloriinntaket som vanlig, og heller pr&#248;vd &#229; aktiviserer meg p&#229; litt andre m&#229;ter en trening. Men p&#229; en 10-12 uker deff s&#229; tror jeg ikke det skal v&#230;re n&#248;dvendig, visst man ikke har gjort noen grove feil som gj&#248;r at kroppen sier stopp.

Medlem FiXXXer sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Jeg mener dette er ganske situasjonsavhengig; man pleier å kjenne det selv når det er på tide med litt fri fra trening (hos meg er det vond skulder, biceps, generelt litt trøtt og dårlig framgang). Hvis man føler at man ikke orker mer, kan det være fordelaktig med litt hvile. Men bare hvile for hvilens skyld har jeg lite tro på - det må være en årsak. Men det er jo mye smartere å være litt forutinntatt på dette området (foroverkobling som vi kaller det), altså trene litt lettere, med lavere intensitet og frekvens når man er i kcal-underskudd kontra bulketrening. Man tåler mye mindre når man får mindre reserver.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.