Viser resultatene 1 til 15 av 15

Tråd: Hva mener du er mest effektivt for å bygge armer?

CNS
    CNS er ikke aktiv
    Banned
    Ble medlem
    02-2010

Hva mener du er mest effektivt for å bygge armer?

Synes dette temaet er litt interessant, med tanke på at det ofte er dette som henger igjen. Om man trener hypertrofi-rettet kan det jo være en ide å gi armene juling en gang i uken, og evt indirekte gjennom rygg en annen dag. Her snakker jeg da om et splitt-program. Men det kan også være effektivt å kjøre fullkropps og kjøre armene hver trening, noe som kan ligne mer på en treningsstil som er rettet mot styrke. Noe som jeg også har erfart er at det å ikke kjøre armer direkte i det hele tatt kan hjelpe, siden dette er någelunde små muskelgrupper, spesielt biceps jeg tenker på når jeg snakker om å droppe en muskelgruppe og unngå å trene den direkte. Kun gjennom chins osv.

Selvfølgelig flere veier til rom, men:
    Hva mener du fungerer best for å få armene til å vokse? Hvordan skal volumet være, hvordan skal intensiteten være? Hvor høy skal frekvensen være?

Gettin better.. Gullguttn sin avatar
    Ble medlem
    02-2006
    Alder
    23
    De gangene armene mine utvilsomt har vokst mest har vært når de bare har fått indirekte trening (kanskje jeg holde for høyt volum/intensitet NÅR jeg trener armer) Men flere trenings-coacher har også presisert at å ikke trene armer spesifikt kan gjøre det til ett svært sårbart ledd under tunge økter og at skader raskere kan oppstå.

тянуть Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Sitat Opprinnelig skrevet av CNS Vis post
    Synes dette temaet er litt interessant, med tanke på at det ofte er dette som henger igjen. Om man trener hypertrofi-rettet kan det jo være en ide å gi armene juling en gang i uken, og evt indirekte gjennom rygg en annen dag. Her snakker jeg da om et splitt-program. Men det kan også være effektivt å kjøre fullkropps og kjøre armene hver trening, noe som kan ligne mer på en treningsstil som er rettet mot styrke. Noe som jeg også har erfart er at det å ikke kjøre armer direkte i det hele tatt kan hjelpe, siden dette er någelunde små muskelgrupper, spesielt biceps jeg tenker på når jeg snakker om å droppe en muskelgruppe og unngå å trene den direkte. Kun gjennom chins osv.

Selvfølgelig flere veier til rom, men:
    Hva mener du fungerer best for å få armene til å vokse? Hvordan skal volumet være, hvordan skal intensiteten være? Hvor høy skal frekvensen være?
    Synthol!

Det som har lagt mest kjøtt på de tynne armene mine er chins, smal benkpress, press over hodet og benk til kloss. Og da helst når disse trenes ofte og med en fornuftig progresjon, ala Sheiko, dietmar o.s.v.

Curl og sånt gjør heller lite for min del
    NORKOST

Hann var sær á leikvøllum
    Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór
    Hann lemjir summar til heljar

Erigert brukertittel LurePer sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Concentration curls!
    http://www.dingsekongen.no

Platinum Member Polarman sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    25
    låner et bilde fra bloggen til lean&fin som passer ganske bra til tråden

adressen til den spennende bloggen er http://leanbody.blogg.no/

Erigert brukertittel LurePer sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Hehe, den har jeg laget
    http://www.dingsekongen.no

CNS
    CNS er ikke aktiv
    Banned
    Ble medlem
    02-2010

Nytt emne: Isolasjon eller intet isolasjon for økning i bicepsstyrke og størrelse

Enten:

Tre ganger i uken:

3 x hang-ups
    3 x roing
    2 x curls

eller

Tre ganger i uken:

3 x hang-ups
    3-4 x roing

Hva vil det beste alternativet være for en som ikke juicer, og vil ha større og sterkere biceps?

Raygunz Baronen sin avatar
    Ble medlem
    09-2005
    Alder
    26
    Jeg prøver meg på noe nytt nå som jeg aldri egentlig har gjort før i et program. Kjøre heavy på biceps curls.
    5reps x 3 sett. Ryker jeg 3 ganger kjører jeg 3x3 til jeg ryker og så kutter 10% av vektene for å se om jeg kommer over igjen.

Kjører denne øvelsen på slutten av økta.
    Har jo alltid lest at man trenger ikke trene biceps for de vokser jo av andre øvelser, stemmer iallefall ikke for meg. Kjørte 5x5 og så sheiko siden i høst og armene har ikke vokst noe.
    Six-pack on a skinny guy is like big tits on a fat chick... It doesn't count!!

BOB
    BOB er aktiv nå
    Silver Member
    Ble medlem
    06-2003
    FORKLAR MEG FØLGENDE:

I dag tidlig var bicepsen min MERKBART større enn gjennomsnittet det siste året. Jeg tok ikke mål, men ettersom jeg ser armen min daglig var det påfallende.

I det siste har jeg knapt trent av diverse årsaker, men har fått inn som regel èn økt per uke.

For min del vet jeg at "less is more", men ettersom jeg nesten ikke har trent i det siste og ligget lavt på kalorier, var jeg litt overrasket!

CNS
    CNS er ikke aktiv
    Banned
    Ble medlem
    02-2010
    Kan kjenne meg igjen i det. Kanskje det ikke er så dumt å ligge lavt på frekvens for muskelvolumet sin skyld heller? F.eks trene armer 1 gang uken. Evt indirekte via rygg i tillegg en gang i uken. Så havner man på 2 ganger i uken, en gang direkte og en gang indirekte.

Medlem
    Ble medlem
    10-2009
    Alder
    27
    Alle tunge øvelser som setter maksimalt spenn/strekk på biceps, bl.a. maltese og en-arms chin-up, har vært veldig effektive for meg. Høy frekvens og mye volum har også hjulpet mye. En del sier at biceps ikke tåler så mye trening siden det er en liten muskel, men fra egen erfaring er det i realiteten omvendt - de minste musklene henter seg inn igjen raskest, og motsatt. Av samme grunn kan det ta 1 uke for korsryggen å hente seg inn igjen etter en økt med tung mark, men biceps har vært klar i 5 dager allerede, bare for å ta et eksempel.

En feil jeg gjorde i flere år da jeg først begynte med å trene med vekter, var å trene mest bicepscurl. For mange er dette en effektiv bicepsøvelse, men for meg belastet den mest underarmene (ble alltid støl i underarmene, men aldri i biceps). Da jeg byttet ut den med cablecurls osv. vokste de mye bedre.

Medlem
    Ble medlem
    06-2009
    Hva mener vitenskapen er mest effektivt for å bygge armer?

Bronse Member v-man sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Sitat Opprinnelig skrevet av john85 Vis post
    Hva mener vitenskapen er mest effektivt for å bygge armer?
    Hvem bryr seg om vitenskapen?
    Se heller på hva andre som har fått bra armer har gjort.
    Ville holdt meg til the basic, smalbenk, dips (stangcurl for de som liker det.)

Ellers vil armene vokse i takt med resten, ska du ha massiv rygg/brøst/skuldre må det flyttes vekt, og de vektene, ja riktig, de løfter du med arman.

Gladfeit! kimmen sin avatar
    Ble medlem
    10-2005
    Alder
    25
    Jeg har hatt veldig lite fokus på armer igjennom tidene. Men de vokser alikevel helt greit
    He said, "Here, the Lord is saying there's a system that makes this much vitamin D this quickly -- thousands of units a day from sun exposure. And here's the government over here saying you only need a couple of hundred units a day. So you can sort of ask yourself, 'Who do you want to believe -- God or the government?'"

Leker deilig! xmbx sin avatar
    Ble medlem
    05-2010
    Alder
    18
    Mine biceps muskler vokser på ei måte jeg ikke liker! også sliter jeg med å rette det opp igjen! :/

Når jeg strammer kommer det en Kul som ligger viggo!
    hvordan strekker jeg den kulen?
    !markloft!

Norges nye trenings nærkiss!

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.