Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultatene 1 til 50 av 54

Tråd: Hva skal jeg gjøre, begynner å bli dritt lei!

Registered User Lee Priest sin avatar
    Ble medlem
    01-2005
    Alder
    27

Angry Hva skal jeg gjøre, begynner å bli dritt lei!

Heisan jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lenger, jeg spiser ikke så altfor mye, det er bare det at jeg blir så jæævli lei av å presse i meg mat når jeg ikke er sulten, i går spydde jeg pga jeg hadde spist for mye.. her er kostholde mitt atm

Morning: 60g havregryn, 1ss tran, 1ss udo choise, 1ss sana sol.

lunsj: 3skiver med ost//skinke

før middag: 1boks tunfisk

middag det mamma lager, stort sett fisk, eller kjøtt

før trening 1 glass juice,

etter trening 1banan+50g rosiner+ protein shake,

kveldsmat, av og til ingenting, men prøver å presse i meg 2 egg. menne dette her har vist seg å bli for mye for meg, hva skal jeg gjøre? kan ikke presse i meg dag ut og dag inn heller..

NK
    NK er ikke aktiv
    Nautica gigantomania NK sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    Morning: 60g havregryn, 1ss tran, 1ss udo choise, 1ss sana sol.
    Ta bort tranen
    lunsj: 3skiver med ost//skinke
    OK
    før middag: 1boks tunfisk
    Dropp denne
    middag det mamma lager, stort sett fisk, eller kjøtt
    Helt ok
    før trening 1 glass juice,
    Helt ok
    etter trening 1banan+50g rosiner+ protein shake,
    Helt ok

Til kvelds så kan du spise 2 skiver med brød og kjøttpålegg eller egg , eller bare drikke en proteinshake om du ikke er sulten.
    Til frokosten så ta du deg en proteinshake i tillegg til grøten.

Come back king Platon73 sin avatar
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    39
    ----------

Ble medlem
    01-2005
    Alder
    27
    ok. tusen takk, så du mener jeg skal bruke shake som erstatning om jeg ikke er sulten?

Judge, Jury & Executioner wannabeROCKY sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    29
    Såg ikke ut som mye mat det der nei. Ville derfor kanskje gått til innkjøp av en dunk med Mass Gainer i tillegg til proteinpulveret for å få de kcal du trenger for å bygge, slik at du slipper å måtte tygge og knaske så mye mat for å få nok kcal. Shake er raskt og enkelt, men du kan selvsagt ikke kun leve på dem, men de er gode å ha når du ikke er så fristet til å spise tunfisk osv.
    Ville forøvrig også skiftet ut Sanasolen til fordel for en ordentlig multivitamin&mineral(uten jern), for sanasolen inneholder såvidt jeg husker kun vitaminer og ikke mineraler(?).
    1-2ss udos choice sammen med en protein/mass gainer shake til kvelds hadde vært rimelig enkelt og greit
    Let me tell you something you already know. The world aint all sunshine and rainbows. Its a very mean and nasty place and I dont care how tough you are it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

Gold Member Deviant sin avatar
    Ble medlem
    03-2003
    Alder
    26
    Når han veiger 55kg så er vel det der ganske bra det?

Ble medlem
    01-2005
    Alder
    27
    Hey deviant, hva heter protein tilskudde du kjøpte? har du noen tips om gainer som er bra?

vio
    vio er aktiv nå
    Supermod vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Hadde jeg spist så lite hadde jeg dødd av sult og mistet 10kg i uken .
    Hvor mye veier du (så vet vi hvor mye du trenger/bør spise)?
    Du kan jo altertivt prøve å drikke tropisk nektar for karbohydrater av og til. Eller noe sånt.
    Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
    http://kissabibben.blogg.no/

Gold Member Deviant sin avatar
    Ble medlem
    03-2003
    Alder
    26
    Synes å huske at han veier 55kg, så trur ikke han eter så veldig lite?

Warmachine: Skriver deg en PM nå jeg

Ble medlem
    01-2005
    Alder
    27
    hehe, ja du hadde vel kankje det, veier 55kg og er 1,70 høy prøver å fokusere på å spise, har en dag der jeg spiser hva jeg vil,

ok Deviant

vio
    vio er aktiv nå
    Supermod vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Sitat Opprinnelig skrevet av Warmachine
    hehe, ja du hadde vel kankje det, veier 55kg og er 1,70 høy prøver å fokusere på å spise, har en dag der jeg spiser hva jeg vil,

ok Deviant
    Det er håp hvertfall!
    Jeg veide 56kg selv for noen år siden. Din venn i nøden heter makaroni med ost. Og hils på Mr. Cashewnøtt!

Gold Member Cera sin avatar
    Ble medlem
    04-2003
    Kjøp deg ON eller lignende hvis du skal ha tilskudd, ihvertfall et pulver som fint blandes ut i små mengder vann/melk og smaker tilfredsstillende

Medlem
    Ble medlem
    09-2002
    Prøv og gjør maten litt bedre feks tunfisk majones rødløk gjør fisken lettere og presse i seg prøv med omega3 tilskudd med b12vitamin i. Drikk så mye vann som mulig. Tren mark,knebøy,benk med få repitisjoner maks 8 reps. Da vil du gro. Kjøp zma tribulus og kreatin.

Ble medlem
    01-2005
    Alder
    27
    Sitat Opprinnelig skrevet av vio
    Det er håp hvertfall!
    Jeg veide 56kg selv for noen år siden. Din venn i nøden heter makaroni med ost. Og hils på Mr. Cashewnøtt!
    Cashewnøtter ja ikke noe dum ide. tror jeg skal spise 1pakke eller 2 med cashewnøtter hver helg.

Ble medlem
    01-2005
    Alder
    27
    Sitat Opprinnelig skrevet av Inzaghi
    Prøv og gjør maten litt bedre feks tunfisk majones rødløk gjør fisken lettere og presse i seg prøv med omega3 tilskudd med b12vitamin i. Drikk så mye vann som mulig. Tren mark,knebøy,benk med få repitisjoner maks 8 reps. Da vil du gro. Kjøp zma tribulus og kreatin.
    kjører få repitisjoner, har ikke lyst å begynne på creatine, jeg har lyst å bli stor, men jeg vil vere clean om du sjønner.

Administrator Klædden sin avatar
    Ble medlem
    10-2003
    Du er fortsatt 'clean' selvom du bruker kreatin.

Ble medlem
    01-2005
    Alder
    27
    hmm, kreatin er jo en mild form for boling, vil ikke akkurat kalle det clean.

Ble medlem
    10-2003
    Nei, det er ikke det.

Maximus Ingar sin avatar
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    24
    hmm, kreatin er jo en mild form for boling, vil ikke akkurat kalle det clean.
    Du kødder nå, ikke sant? Hvis ikke: Hahahahaha roflm
    Jeg er sponset av Norkost

GridIron Barbell

Ble medlem
    01-2005
    Alder
    27
    er det ikke? lest en del om kreatin på treningforum.no utifra det så sier jo folk mye rart om kreatin, boling eller ikke er hvertfall mye bivirkninger på det, eller er det usant også?

Ble medlem
    06-2004
    Alder
    39
    er det ikke? lest en del om kreatin på treningforum.no utifra det så sier jo folk mye rart om kreatin, boling eller ikke er hvertfall mye bivirkninger på det, eller er det usant også?
    Tror ikke du skal bekymre deg for bivirkninger av normalt kreatinbruk.
    Og boling er det IKKE. Ferdig med det.

Medlem Bingokongen sin avatar
    Ble medlem
    01-2003
    Alder
    35
    Sitat Opprinnelig skrevet av Platon73
    Tror ikke du skal bekymre deg for bivirkninger av normalt kreatinbruk.
    Og boling er det IKKE. Ferdig med det.
    ^--- agreed.
    Sitat Opprinnelig skrevet av Miss-Tricky
    Hjelper ikke ha fin kropp når man har 0 sjarm!

Ble medlem
    01-2005
    Alder
    27
    ok, må nesten tilstå at jeg tok feil det, har lest litt rundt på nette nå, er ingen alvorlie bivirkninger på kreatin så langt, og det står heller ikke på dopinglisten til. jeg legger ut artikkelen synest det sto en del intressant der.

KREATIN
    Kjemisk oppbygning
    Kreatin er en aminosyre - metylguanidinoeddiksyre - som er lett vannløselig og krystalliserer som et monohydrat.
    Guanidinogruppen ( - NH - C (=NH) - NH2 ) er basisk og resonansstabilisert mellom de to frie aminogruppene.

Navnet kreatin er avledt av det greske ordet for kjøtt, kreas.

Fysiologisk funksjon
    Kreatin fungerer som lager og bærer av energi i alle typer muskelceller, i nerveceller og i erytrocytter.
    I skjelettmuskelceller er innholdet ca 0,5 mg/g, i hjertemuskelceller ca 0,2 mg/g.
    Kreatin fosforyleres reversibelt til kreatinfosfat (CrP) som inneholder en energirik binding mellom fosfat og den ene aminogruppen i kreatin. Denne bindingen er energirik (standard fri energi Go' = - 43 kJ/mol) fordi den hindrer resonans i såvel fosfatmolekylet som i kreatin.
    Fosforyleringen skjer ved samtidig spalting av ATP til ADP + Pi ( G o' = - 30 kJ/mol) og katalyseres av enzymet kreatinkinase (CK). Kreatinkinase forekommer i cytoplasma i muskel- og hjerneceller i forskjellige isoformer (påvisning av hjertemuskel kreatinkinase (CK-MB) i blodplasma er en indikasjon på ødelagte hjertemuskelceller, dvs. hjerteinfarkt). Kreatinkinase forekommer dessuten i mitokondriene i alle celletyper.

Når muskelcellen er i hvile er konsentrasjonen av ATP langt høyere enn konsentrasjonen av ADP. Reaksjonen forskyves derfor mot dannelse av kreatinfosfat. Når muskelcellen utfører arbeid (spesielt under anaerobe forhold med lite oksygen til stede) forbrukes ATP rask og omdannes til ADP. Dette medfører at reaksjonen går motsatt veg med dannelse av ATP på bekostning av kreatinfosfat. Stoffer som på denne måten kan fosforylere ADP til ATP betegnes som fosfagener.
    Under maksimalt arbeid forbruker muskelcellen sin ATP på mindre enn 1 sekund. Energidepotet av kreatinfosfat varer normalt 4-5 sekunder. Først deretter er muskelcellen avhengig av ATP-syntese fra glykolyse og respirasjon.

Energiprosess Energilager
    (mol ATP) Arbeidstid ved
    70% av VO2max
    (min) Effekt
    (mmol/kg/s)
    Anaerobe prosesser:
    ATP
    Kreatin-fosfat
    Karbohydrat --> melkesyre
    0,02
    0,34
    5,2
    0,03
    0,50
    0,9 - 6,9
    11,2
    8,6
    5,2

Aerobe prosesser:
    Karbohydrat --> CO2 + H2O
    Fett --> CO2 + H2O
    70
    8000
    93
    10600
    2,7
    1,4

Syntese og næringsstoff
    Kreatin dannes i nyre, pankreas og lever ut fra de tre aminosyrene arginin, glycin og metionin. Et sideprodukt i syntesen er aminosyren ornithin som inngår i urinstoffsyklus. Metionin er metyldonor i form av S-adenosylmetionin (adoMet) og omdannes til S-adenosyl-homocystein (adoHcy). Det første trinn i syntesen av kreatin hemmes ved negativ feedback regulering, slik at økt tilførsel av kreatin i kosten fører til redusert syntese.
    Kreatin transporteres med blodet rundt til muskelceller, hjerneceller og andre celler som tar opp kreatin ved aktiv transport gjennom plasmamembranen. Transportproteinet er Na+-avhengig, spesifikt og har stor affinitet for kreatin, hvilket fører til effektivt opptak av kreatin. Transportproteinets kapasitet er begrenset og blir derfor mettet ved høye konsentrasjoner av kreatin i blodplasma. Transportproteinet stimuleres av adrenalin, men hemmes av kaffein.

Kreatin forekommer i kosten - først og fremst i kjøtt (dvs muskel), også i fiskekjøtt - som inneholder rundt 5 g kreatin per kg. Plantekost inneholder ikke kreatin (dog høgt innhold i tyttebær ?). Vegetarianere kan derfor få underskudd av kreatin.

I de senere årene er kreatin blitt et populært kosttilskudd blant idrettsutøvere og kroppsbyggere for å øke den anaerobe energiforsyningen i musklene. Kjente eksempler er Linford Christie og Geir Moen. Daglig tilskudd av kreatin på 5-15 g i pulver- eller tablettform er vist å øke kreatin og kreatinfosfat konsentrasjonen i musklene og gi en forbedring i idrettsprestasjoner på opp til 10%. Nytten av kreatintilskudd er størst innen idretter med kortvarig og intensivt muskelarbeid, som sprint, sprang og kast, men også i mer intervallpregede idretter som ballspill og ishockey. Det er ingen kjente bivirkninger av kreatin, og stoffet er ikke oppført på dopinglisten.

Nedbryting og utskillelse
    Kreatin og kreatinfosfat omdannes til kreatinin - som er et anhydrid av kreatin - og utskilles som sådan i urinen.

Den daglige utskillelse av kreatinin er normalt ca 1-2 g, tilnærmet uavhengig av proteininntak i kosten, muskelarbeid og diuresens størrelse. Konsentrasjonen av kreatinin i blodplasma og kreatinin-clearance er gode mål på filtreringen i nyrene, da kreatinin passerer tubuli uten reabsorpsjon eller sekresjon.
    Kreatinin påvises ved en fargereaksjon med pikrinsyre i basisk løsning (Jaffes reaksjon).
    Kreatin reabsorberes nesten fullstendig (som terskelstoff) og forekommer normalt ikke i urinen. Ved kreatintilskudd skilles overskudd av kreatin ut i urinen (kreatinuri).

fant denne artikkelen på http://home.hisf.no/svenjo/undervis/idrett/kreatin.htm
    fant også en fin artikkel på netdoktor.dk

vio
    vio er aktiv nå
    Supermod vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Kreatin gjør ingenting for meg, for å være ærlig.
    Men med det sagt så kan det jo ikke skade heller.
    Kreatin finner du i tyttebær og rødt kjøtt.

Ble medlem
    04-2003
    Langtidsvirkningene av kreatin er ikke klarlagt enda, så en vet ikke sikkert om det er skadelig, men franske forskere har antydet at det kan være kreftfremkallende...

vio
    vio er aktiv nå
    Supermod vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    hehe. Ja, alt er kreftfremkallende. Så denslags trenger man vel ikke tenke på.

Ble medlem
    06-2004
    Alder
    39
    Sitat Opprinnelig skrevet av Cera
    Langtidsvirkningene av kreatin er ikke klarlagt enda, så en vet ikke sikkert om det er skadelig, men franske forskere har antydet at det kan være kreftfremkallende...
    Over hvor lang tid snakker vi da?
    En del idrettsutøvere har vel gått mer eller mindre konstant på det i 15 år nå.
    Jeg prøvde det for første gang i 1993.

Ble medlem
    04-2003
    Nå er det ingen klare resultater som foreligger, og jeg er noe usikker på hvor langt tidsrom det er snakk om, jeg har bare selve konklusjonen vagt bak i minnet.

Forøvrig:
    Cellenes energidepoter består av ulike kreatinforbindelser. Det er derfor nærliggende å tenke at ekstra tilførsel av kreatin øker den fysiske yteevnen. For å finne ut av dette har man gjennomført flere forsøk. Man har studert både muskelstyrke og kondisjon. I enkelte undersøkelser har man funnet at forsøkspersonene får økt kraft, men ikke bedre utholdenhet. Virkningen var beskjeden og forutsatte at man inntok store mengder kreatin. Andre forskere har ikke vært i stand til å påvise noen effekt av et slikt tilskudd. Stoffet selges i helsekostforretninger som tabletter og pulver og de er ganske dyre. Ettersom effekten ser ut til å være meget liten, kan jeg ikke anbefale deg å bruke penger på kreatin.

- Christian Anker, spesialist i allmennemedisin
    Dette står vel kanskje i samsvar med en slik oppfatning mange har av at kreatin ikke gir noen effekt?

Ble medlem
    01-2005
    Alder
    27
    veldig bra innlegg Cera, hvilken side fant du den artikklen på? veldig intressang artikkel.

Ble medlem
    10-2003
    Jeg har aldri brydd meg noe om kreatin. Noen har positive erfaringer med det, andre (som vio) merker ikke noe.

Men du skal hvertfall ikke holde deg unna det pga at du er redd det har skumle bivirkninger. Sørg bare for å få i deg masse veske.

Bronse Member BigDaddy sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    29
    Kreatin har aldri funka for meg... Spiser masse mat og tygger annet kosttilskudd istedet
    Vekt:103,3 kg (10.04.08)
    Høyde: 1.90

Beste løft:
    Benkpress: 150kg, 5*125kg
    Markløft: 5x150kg

Ble medlem
    01-2005
    Alder
    27
    så om jeg skaffer meg veksthormon så ville det funka bedre? :P

vio
    vio er aktiv nå
    Supermod vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Joda, veksthormoner hadde funket. Men med din vekt er det faktisk ikke urealistisk å få deca durabolin av legen. Gis for å øke proteinsyntesen hos dem som ikke kan legge på seg. Spesielt pensjonister. Hvor gammel var du nå igjen?
    (Nei, dette er ikke en reklame for steroider. Så det så. Jeg bare konstaterer at deca blir brukt medisinsk i Norge i liten utstrekning)

Ble medlem
    04-2003
    Joda, veksthormoner hadde funket. Men med din vekt er det faktisk ikke urealistisk å få deca durabolin av legen. Gis for å øke proteinsyntesen hos dem som ikke kan legge på seg. Spesielt pensjonister. Hvor gammel var du nå igjen?
    (Nei, dette er ikke en reklame for steroider. Så det så. Jeg bare konstaterer at deca blir brukt medisinsk i Norge i liten utstrekning)
    Deca blir ikke gitt i denne sammenheng.

vio
    vio er aktiv nå
    Supermod vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Deca blir ikke gitt i denne sammenheng.
    Det fortalte legen min meg da jeg spurte om å få det for å øke kollagensyntesen for å bedre seneslitasjen min.
    Gis også mot leddgikt.

Superior newbie
    Ble medlem
    02-2005
    Jeg bruker v-12 fra san nutrition og har allerede merket etter 5 dager at musklene begynner å vokse litt i volum, fastere i fisken også. Noen som vil anbefale noen andre kreatinsubstitutter? Hørt at v-12 er noe av det bedre...
    Sist endret av Petter'n; 18-02-05 kl 13:40

Ble medlem
    04-2003
    Hvor høy er du egentlig?

du kan alltids gå til innkjøp av denne: http://www.power-nutrition.no/produc...2ae584fee076be

vio
    vio er aktiv nå
    Supermod vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    V-12 er strengt tatt ikke et proteintilskudd..? Den dekker jo bare BCAA og arginin, og i svært lave doser.

Superior newbie
    Ble medlem
    02-2005
    Ok, hahaha, jeg som ikke veit helt hva jeg snakker om, men man får i hvertfall større møsjler av det.

Og jeg er 1.82 høy forresten shutup
    Sist endret av Petter'n; 18-02-05 kl 13:39

Ble medlem
    01-2005
    Alder
    27
    1.70 ikke høye karen, menne veksthormon gir man ikke bare får vekst som i høgd? eller gir man det får å vokse i muskelmasse også?

kan noen forklare meg hva Deca er for noe? aldri hørt om det.

Ble medlem
    04-2003
    1.70 ikke høye karen, menne veksthormon gir man ikke bare får vekst som i høgd? eller gir man det får å vokse i muskelmasse også?

kan noen forklare meg hva Deca er for noe? aldri hørt om det.
    For og si det enkelt så skal du glemme alle tanker om veksthormoner

Ble medlem
    10-2003
    Nei, det er ingen her som kan forklare deg hva deca er for noe. Neppe interessant for deg uansett, som kun vil ta kreatin under tvil.

(vio, du trenger ikke forklare mer. (aas skal ikke diskuteres her heller.))

vio
    vio er aktiv nå
    Supermod vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Alltid kjefte på stakkars vio :'(

vio
    vio er aktiv nå
    Supermod vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    For og si det enkelt så skal du glemme alle tanker om veksthormoner
    Ja, lol. Det har stygge bivirkninger. Og prislapp

Ble medlem
    10-2003
    Alltid kjefte på stakkars vio :'(

Silver Member
    Ble medlem
    01-2003
    I noen øyne har du ett lusksus problem, men jeg ser problemet ikke gi opp!

Ble medlem
    01-2005
    Alder
    27
    ja, jeg liker luksus

Medlem lasse89 sin avatar
    Ble medlem
    03-2005
    Alder
    23
    ang. effekt av kreatin over langtids bruk : http://www.tn.no/default.asp?go=ernaering&nid=23
    en ny test som viser skadene av å spise kreatin over lengre tid... forsto ikke helv hva som ble skadet, men men :P

Medlem
    Ble medlem
    07-2004
    Det var vel ingenting som ble skadet var det det da?

"Inntak av kreatin monohydrat over lengre perioder hadde ingen negative effekter på nyre- eller leverfunksjon hos forsøkspersonene."

Ble medlem
    01-2005
    Alder
    27
    Sitat Opprinnelig skrevet av zicoz
    Det var vel ingenting som ble skadet var det det da?

"Inntak av kreatin monohydrat over lengre perioder hadde ingen negative effekter på nyre- eller leverfunksjon hos forsøkspersonene."
    Nei kommer vell ann på om man tar det i noe lunne passelige doser? jeg mener da det at

'' ALT MED MÅTE''

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Lignende tråder

1. Slankemetoden PLUSS
    By Wannabe in forum Kosthold
    Svar: 27
    Nyeste innlegg: 29-08-05, 19:29
  2. Oppdage bruk av AAS..
    By metromeno in forum Artikler
    Svar: 43
    Nyeste innlegg: 20-03-05, 18:17
  3. Svar: 25