Er det noen som fortsatt trener etter disse prinsippene eller har det dødd helt ut?
Er det noen som fortsatt trener etter disse prinsippene eller har det dødd helt ut?
Uteliv, inneliv eller underliv?
er mange på iForm-forumet som trener RYP :P
(riktignok de fleste nybegynnere)

RYP gjorde aldri det store for meg og det ble svært kjedelig i lengden
Kjenner dog et par stykker som hadde gode økninger.
Økte ikke X-Ray veldig bra på RYP om jeg ikke husker feil?![]()
Første gangen jeg kjørte ryp funket det fint, husker ikke helt når det var...
Men prøvde igjen i fjor og da var ikke no særlig, ikke helt min type trening men absolut greit å ha prøvd
Ser ikke no galt i å andbefale det eller liknende til andre.

Jeg prøvde RYP for en tid tilbake og det funket fint de første 4 ukene, men så ble det både for tungt og for mye for min kropp. Mulig det er annerledes for folk som er sterkere i første omgang, jeg er ikke sikker. Men det fungerte ikke optimalt for meg.
Prøvde RYP ca et halvt år etter at jeg begynte å trene. Økte fint på den runden syns jeg. Men andre-runden gikk ikke like bra. Dette var grunnprogrammet. Men en som hadde trent i 11 år gikk på en skikkelig smell med skulderbetennelse, og økte egentlig fint lite. Så er vel forskjell på folk
When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion.
Jeg har trent på en måte som ligner mye på ryp det siste 1 - 1,5 årene med grei effekt, særlig på diet hvor målet kun er å bevare muskler, og ikke har noe overskudd til å bygge noe.
Nå følger jeg ikke det 6 ukers trening, 1 uke fri opplegget, men tilpasser det etter hvordan kroppen føles. Kjører det sammen med CKD nå, og har tung treningsøkt etter oppkarb, og går over høyrep på siste trening før ny oppkarb.
jeg kjører hst som hell her jeg!
:)
Børge Fargerli har vel selv kritisert disse programmene i etterkant av at "han presenterte" de for noen år siden. Tror de fleste må ha modifkasjoner for å få noe ut av de. Spessielt med tanke på de lette periodene. At nybegynnere får resultater, ja så klart! Jeg gutt på 15 får gode resultater av å støvsuge hjemme. Det er fremdeles et ønske om å gjøre treningen så bra som mulig, ikke bare ta til takke med det som gir resultater uansett. En annen tanke om hvorfor flere har fått resultater av dette (tenker da spesielt på de unge utøvere) er hvordan det blir satt i et system. Det er nytt for mange som tidlige bare har trent på måfå. Progresjon vil da gi resultater ja.
"In the days when science was weak and religion was strong, man mistook magic for medicine. Now that science is strong and religion weak, man mistakes medicine for magic."
groooslz
men yes, når man har løfta jærn noen år så skjønner man jo at det ikke er programmet det står på, så lenge man øker vektene over tid og får i seg nok mat, så er det bankers, man kan bli så stor man vil. Forutsetter bruk av baseøvelser da.
Derfor er hst gunstig da det er lagt inn fast progresjon, jeg bruker +5kg hver økt, da +2,5 blir for slapt. Hvis man sliter med å øke vekter og komme videre er det bankers med hst, legg inn et par måltider ekstra med 250gr chicken/ris, så smeller du på 10-20kg på arbeidsvekta in no time, og da spretter cm påhehe det er jo sant, det er jo ikke verre enn det.
snok litt på forumet deres om du er interessert,
http://www.hypertrophy-specific.info.../ikonboard.cgi
:)
Som alle andre nye treningsopplegg som lover nirvana viste det seg rimelig nok bare å være et nytt treningsopplegg - hverken spesielt bedre eller dårligere enn andre oppleggMen absolutt en helt grei måte å trene på, så lenge en tilpasser det til det nivået en er på!!!!!
NORKOST - yammi!!!!